Gå til innhold

høye leververdier

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet

hva kan det komme av? samboeren min har hatt det en stund, og ved forrige legesjekk skrev legen at han måtte være forsiktig med alkohol ( :ler: vi er så og si avholds ;) ). hva annet kan det komme av? infeksjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ei her på forumet som fikk det av p-plaster, men den er kanskje heller ikke aktuell? :ler:

Forgiftning av et eller annet slag?

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg bruker p-piller, kanskje jeg "smitter" ham? :ler:

nei, bruker ikke medisiner av noe slag, ikke engang paracet.

han har snusa i ca 20 år, kan det ha noe med det å gjøre? (han slutte for ca halvannen mnd side, så er egentlig rart det og.)

Gjest kkleppej
Skrevet
hva kan det komme av? samboeren min har hatt det en stund, og ved forrige legesjekk skrev legen at han måtte være forsiktig med alkohol ( :ler: vi er så og si avholds  ;) ). hva annet kan det komme av? infeksjon?

Han kan også få høye leververdier av å være overvektig.

Skrevet

Usunt kosthold og overvekt kan føre til forhøyede leververdier. Man kan få noe som heter non-alkoholisk fettlever.

Men det kan selvsagt være andre årsaker og.

Her kan du lese litt!

Skrevet

Han bør teste seg for autoimmune sykdommer. Autoimmune sykdommer er det som skjer når kroppen angriper eget vev, som om det var fremmedlegeme. MS er et vanlig eksempel på autoimmune sykdommer (men det er det nok ingen fare for her). Men slike sykdommer er fryktelig alvorlig, og ubehandlet vil kroppen støte fra seg det utsatte organet.

Det er veldig sjelden spesifikke organer blir angrepet, så det er helt sikkert ikke det det er, men hvis dere har målt høye leververdier og ikke kan tenke noen umiddelbar grunn til hva det kan komme av, ville jeg vært rask til å undersøke om det ligger autoimmune sykdommer til grunn!

Gjest Fruktfat
Skrevet

hmm, jeh heller nok litt mot usunt kosthold jeg... han er ikke feit, men har litt mage, gitt... ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg hadde veldig høye leververdier da jeg hadde kyssesyken.

Skrevet
Jeg hadde veldig høye leververdier da jeg hadde kyssesyken.

Jeg også. Regner med han skal tilbake til kontroll senere, Fruktfat, for det kan jo være noe alvorlig (selv om det mest sannsynlig ikke er det :))

Gjest Fruktfat
Skrevet

nei, tror ikke det jeg heller. at det er noe alvorlig, altså. men han har hatt det siden februar 05, da hadde han en kraftig infeksjon i kroppen. det har han ikk elenger, men leververdiene er fortsatt litt høye. han skal tilbake om noen uke rog sjekke.

kan man få det av stress? ;)

Skrevet

HVis han har hatt det så lenge, ville jeg i hvertfall ha sjekket for autoimmune sykdommer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...