monique Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Er det mulig å hente å hente en pakke på posten uten henteseddel som man får i posten? Jeg ser at pakken min har kommet til postkontoret og det går an å printe ut en henteseddel. Kan jeg ta med den på postkontoret?
Gjest gjesta Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 ja det kan du... har selv gjort det mange ganger..............
Malama Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Jepp om du har sproing om kan se at den er ankommet er det bare å printe den ut, funker helt fint det. Det de trenger er det nummeret (og det står på den lappen) så finner de pakken din.
abelille Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Jeg ble bedt om legitimasjon da jeg hadde med en sånn hentelapp, men det antar jeg at ikke er noe problem. (Jeg gjør ofte sånt ettersom jeg er så utålmodig på pakker at jeg ikke klarer vente til hentelappen har kommet...)
Malama Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Det er jo upraktisk å vente på pakkelappen. Sånn som sist vi hentet pakke, hadde fått sporingsnummeret, så at pakken var ankommet posten. Vi passerer nesten postkontret på vei hjem, og dro hjem fra jobb like før postn stenger. Dersom vi skulle dratt hjem for å hente pakkelappen først, så hadde vi enten ikke fått pakken før neste dag, eller måttet kjøre frem og tilbake (og risikert å få den neste dag likevel pga stengetid...) Å vente på pakkelappen er bare upraktsik det
skanky Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Jepp, det har jeg gjort. Sist jeg bestilte fra HM fikk jeg en sms om at pakken var kommet, så gikk jeg bare innom posten på vei hjem fra jobb og viste ekspeditøren pakkenr som sto i meldingen. Null problem!
Gjest Norwegian Blue Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Jeg gjør det hele tiden, også fordi jeg alltid roter vekk hentelappen eller glemmer den hjemme. Noen vil imidlertidig spørre om legitimasjon, men det pleier ikke være noe problem.
ToveM Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Etter de nye reglene SKAL en vise legitimasjon når en henter pakker, hvis en ikke har original hentelapp, dette ble innført p.g.a en del pakker som ble hentet ut av andre personer enn de tilhørte, og Posten fikk en del erstatningskrav mot seg
Gjest itla Skrevet 25. november 2006 #9 Skrevet 25. november 2006 På mitt postkontor krever de nå legitimasjon når du henter pakker uansett om du har original eller uoriginal hentelapp.
Gjest Purple Skrevet 25. november 2006 #10 Skrevet 25. november 2006 En liten digresjon: er det flere som har hatt "problemer" med at postens sporingsside blir seint oppdatert? Jeg venta og venta på en pakke, og da den endelig kom, kom det ikke opp på sporingssiden før kl 17:30, og da hadde pakken faktisk ankommet kl 10 eller noe. Og da var det for seint for meg å hente pakken uansett den dagen. Det var utrolig irriterende!
Malama Skrevet 25. november 2006 #11 Skrevet 25. november 2006 Ja, vi fikk også opp oppdatering om at den var ankommet noen timer etter at den ankom, men akkurat tidsnok til at vi rakk å hente den på vei hjem da. Men leg har vi fortsatt ikke blitt bedt om. Og ettersom jeg gjerne henter min forlovedes pakker (eller motsatt), så er jo det en fordel. Kan man etter regelene ikke lenger hente andres pakker (altså ikke fremmede da selvsagt, men de man får lov til av mottaker)? Jeg er jo vant til at jeg hentet mammas pakker også da jeg bodde hjemme, slik at hun slapp å måtte dra til posten... Må til med fullmakt og sånn da? Jaja, vi har aldri blitt bedt om leg hittil, men greit å vite om at det skal være sånn, om det noen gang skjer.
Cappuccino Skrevet 25. november 2006 #12 Skrevet 25. november 2006 En liten digresjon: er det flere som har hatt "problemer" med at postens sporingsside blir seint oppdatert? Jeg venta og venta på en pakke, og da den endelig kom, kom det ikke opp på sporingssiden før kl 17:30, og da hadde pakken faktisk ankommet kl 10 eller noe. Og da var det for seint for meg å hente pakken uansett den dagen. Det var utrolig irriterende! ← Hvordan vet du når den kom? Jeg trodde pakkene ble registrert på sporingssiden når de som jobber på posten der du henter pakken scanner den inn, ikke alltid de scanner pakkene med en gang de kommer.
Malama Skrevet 25. november 2006 #13 Skrevet 25. november 2006 Det står feks klokken 16:46 at pakken altså ikke er kommetlenger enn til omfordelingsbasen, dit kom den kvelden før klokken 8, så man er jo nesten sikker på at den er på postkontoret nå... 5 minutter senere oppdaterer man siden, og det står at pakken ankom postkontoret klokken 10:45 Altså er den registrert inn på postkontoret leeeeenge før dt viste på pakkesporingssiden... (helt tenkte tidspunket, men ikke så langt unna slik jeg husker det med siste pakken jeg fulgte på pakkesporing)
Gjest Purple Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 Hvordan vet du når den kom? Jeg trodde pakkene ble registrert på sporingssiden når de som jobber på posten der du henter pakken scanner den inn, ikke alltid de scanner pakkene med en gang de kommer. ← Det stod på sporingssiden noe sånt som "Ankommet xxx postkontor kl 10:00", men dette kom ikke opp på sporingssiden før mye senere.
Gjest Tweek Skrevet 26. november 2006 #15 Skrevet 26. november 2006 Jeg henter pakker uten hentelapp og ID, henter pakker til sambo uten hentelapp osv. Hentelappen er jo mest til å finne pakkene, for de har jo sinnsykt mange pakker å ete gjennom hvist det.
Gjest Gjest_Christina_* Skrevet 26. oktober 2009 #16 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg bruker å bare skrive sporingsnummeret og navnet på en lapp jeg. Så gir jeg det til de som jobber på posten Så slipper du å bruke blekk på å skrive ut en stor henteseddel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #17 Skrevet 10. juni 2010 Jeg bruker å bare skrive sporingsnummeret og navnet på en lapp jeg. Så gir jeg det til de som jobber på posten Så slipper du å bruke blekk på å skrive ut en stor henteseddel. Funker det? Er det kollinummeret man skriver da? Jeg har ikke tilgang på printer, men ser på nett at pakken er ankommet mitt postkontor, og har ikke fått hentelapp. Vil jo gjerne hente pakken min!
Zzyzx Skrevet 10. juni 2010 #18 Skrevet 10. juni 2010 Så lenge du på sporingen har knappen som sier noe om å skrive ut henteseddel, så kan du skrive ned sporingsnummeret og ta det med deg på postkontoret. Husk legitimasjon, for man skal vel egentlig bli spurt om det når man kommer med et håndskrevet sporingsnummer.
effy Skrevet 10. juni 2010 #19 Skrevet 10. juni 2010 Håper ts har fått hentet pakken nå, tråden er jo nesten 4 år gammel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå