Gå til innhold

Noen som har hatt kort hår og så spart til langt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal klippe meg igjen for og holde på frisyren, har ganske kort nå, men tenker litt på og begynde å spare til langt..Men frister liksom ikke å gå med "sparesveis" i årevis.. :ler:

Noen som har spart fra kort til langt? Hvor lang tid gikk det?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg hadde veldig kort en periode og innså at jeg så ut som en idiot, så jeg begynte å spare igjen. Fra jeg klipte meg kort til det var langt nok til å sette i hestehale tror jeg det tok ca 11/2 år, og 3-4 år før det ble ordentlig langt.

Skrevet

Det er nok litt individuelt, men la meg prøve å huske...

Da jeg var 14 hadde jeg håret klippet over ørene.

Jeg kan se av sertifikatet at da jeg var 18 var det i alle fall skulderlangt, noe som stemmer med min hukommelse om "hestehalelengde" da jeg var russ (hadde det hengende ut av capsen nemlig, husker jeg) Det KUNNE i hestehale tidligere, men først bare da sånne helt korte buster bak, og det ble stadig lenger selvsagt :)

Mitt hår vokser ikke kjempefort da, for jeg fikk krøller da håret mitt voste utigjen etter den korte perioden, og da tok det jo tid å få lengde ettersom det krøllet seg.

Skrevet

Det varierer jo fra person til person hvor fort håret vokser, men det vanlige er mellom 1-2 cm i måneden. Så kan du jo regne ut fra du mener er langt hår, og trekke fra at du bør gå til frisøren og stusse tuppene ca hver 6 måned, minst. En frisør kan også hjelpe deg å unngå den verste sparesveisen underveis, uten at det går for mye utover lengden.

Skrevet

Da jeg ble gravid i november 2003, hadde jeg hanekam-aktig sveis med litt lengre nakke. Jeg bestemte meg for å spare, og i dag har jeg hår som rekker til midt på ryggen. Ganske nøyaktig tre år, altså, men jeg tror jeg har hår som vokser fort.

Skrevet

For meg tok det to år fra nesten guttekort til litt nedenfor skuldrene. Så fant jeg ut at det var en dum idé og klippet meg igjen. Og nå har jeg lyst på variasjon, og prøver å spare til en bob... :ler:

Gjest Deception
Skrevet

Jeg brukte 1.5 år fra veldig kort (nesten guttekort) til skulderlangt, men da var jeg hos frisør ca. hver 6.-8. uke for å få frisyre på det. Så klippet jeg det kort igjen, og har hatt ulike korte frisyrer de to siste årene. Nå har jeg bob med rett lugg, ca til kjevebeinet.

Mitt hår vokser veldig fort, takk og pris.

Gjest Deception
Skrevet
Bollesveis nedenfor øra.

Stygt sagt! :sur: Det er tøft, stilig og på noen også elegant.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

:ler:

Joda, på noen så, men som regel ikke på dem som har det... Kikki Sørum, f.eks...

Gjest Deception
Skrevet
:ler:

Joda, på noen så, men som regel ikke på dem som har det... Kikki Sørum, f.eks...

Jeg har det! Og vil ikke bli sammenliknet med det fæle kvinnemennesket. :overrasket: Men jeg har en litt annen stil også, for å si det mildt.

Jeg så Milla Jovovich i en eller annen reklame her forleden, med samme frisyre som meg. Så det så!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det fæle mennesket blir jo rimelig ofte omtalt som moteekspert og motedronning og jeg vet ikke hva... Vet ikke om det er fordi man skal jatte med gale mennsker for at de ikke skal klikke?

Og Milla kunne vel gått med hva som helst og sett bra ut, i motsetning til Kikki. Deg har jeg aldri sett, så jeg vet ikke om det passer deg ;)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Kiki Sørum har playmo-hår!

Mitt hår blir aldri langt. Ikke klipper jeg det heller, men nå hadde jeg et oppgjør med de løse bunnene på dreadsa jeg sydde opp ca 10 cm :grine: For 2 måneder siden. Men nå ser det ut til å ha blitt ca like langt igjen :klø: Merkelig hår. Jeg synes ikke det vokser nedover, bare tjukkover :sur:

Skrevet

Da vi tok skolebilder siste året på ungdomsskolen, hadde jeg hår som sluttet ganske nøyaktig der ørene slutter. Da vi tok russebilder i 3. gym, var håret mitt til ca. 5 cm. nedenfor BH-festet på ryggen. Men da gikk jeg virkelig inn for å spare.

Annonse
Skrevet

Ser det varier masse fra person til person...

Mitt hår vekser egentlig ganske raskt, men det er litt oppklipt nå, hadde det i en bob, men så blei håret so tjukt at det sto rett ut..ikke så pent..Nå er den veldig uttynnet de siste tre cm, og håret rekker vell sånn akkurat på kragebeinet..

Har hatt langt hår selv, men husker ikke hvor lenge det gikk å spare siden jeg skifter frisyre så pass ofte..

Men visst jeg får det nedom skuldrene i en hel lengde så er det jo ganske langt, er jo den verse kneiken det...

Så kansje til sommeren...får se om jeg klarer og holde meg borte fra saksen.. :forvirret:

Ser at noen gikk frå super kort til hår til hår ned på ryggen på tre år, det er imponerende!

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

bob er fint så lenge alt er like langt, ikke pannlugg.

jeg har hår ned til navlen ca og føler det har stått på stedet hvil i årevis! hadde bob til skuldrene i 2000... her gror det seint!

Gjest Borghild
Skrevet

Vi har vel alle hatt kort hår en gang og spart til langt! Vi ble jo født med kort hår! Eller ble noen av dere født meg langt?

Skrevet

Alle har "genetisk innstilling" for hvor langt håret kan bli!

Noen får faktisk ikke lengre hår enn til skuldrene!

Jeg lurer selv på å klippe meg kortere. Har sånn helst vanlig kjeeeeeeedelig hår, og har to venninner som har klippet seg kort og stilig! Nå snur faktsisk gutter seg etter dem på gata!

:forvirret: Jeg vil også vere fin!

Skrevet

Fra å ha så kort hår at jeg ikke trengte å gre det om morningen, til langt hår ned til skulderbladene, tok det to år.

Men dette varierer jo veldig fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...