Sus Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Ser at ungene i klassen til 9-åringen min begynner å få mobil. Har hørt at noen skal få til jul osv. Jeg synes vel kanskje dette er litt tidlig og lurer litt på om vi heller skal gi h*n et fotoapparat til jul. Dette er noe h*n ønsker seg, selv om kanskje mobilen ligger litt høyere på ønskelista. Har deres 9-åringer mobil allerede? Er det evt. noen av deres 9-åringer som har fotoapparat, blir det evt. brukt noe særlig? Tenker selvfølgelig digitalt - noe som jeg tror kan være litt lærerikt på flere områder. Trenger noen synspunkter fra dere her...litt vanskelig å bestemme seg.
Gjest Gjesta Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Hvis h*n ønsker seg digitalt fotoapparat ville jeg gått for det! Syns ikke 9 år er for ung til å ha eget kamera, og hvis dette er noe h*n er interessert i er jo det kjempefint! Kjenner barn som er mye yngre enn det som har egne digitalkamera, og de tar masse flotte bilder (ofte fra en litt annen vinkel enn vi voksne ville gjort ) Når det gjelder mobil er jeg personlig veldig usikker. På en måte syns jeg barn bør være så store som mulig før de får mobil samtidig som jeg ser nytten av det og at de lett blir utenfor hvis "alle de andre" har mobil. For min egen del tenker jeg at mobil blir et must den dagen de slutter på SFO og skal være alene hjemme etter skolen.
Montezuma Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Fotoapparat, sus!!! Jeg er anti barn-mobil, og 11åringen her maser forgjeves
Sus Skrevet 23. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2006 Fotoapparat, sus!!! Jeg er anti barn-mobil, og 11åringen her maser forgjeves ← Godt å høre at vi er flere som ikke har sansen for mobil så tidlig!! Da blir det nok kamera tenker jeg.
Marianne78 Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Min 8,5 åring har mobil.. men jeg ville heller kjøpt kamera
Gjest Gjesta Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Min niåring har mobil, han fikk den av faren da han var sju eller noe. Jeg konfiskerte den så klart, men nå har han begynt å få litt råderett over den. Jeg ville helt klart satset på digitalkamera til min niåring av disse to. Hadde faktisk tenkt at han skulle få det til neste jul
ToveM Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Ville heller satset på fotoapparat. har selv en jente på 8 som spør etter mobil, det kommer i alle ikke påtale før passert 10.
Elodi Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Helt klart fotoapparat! Min 8 åring har såvidt begynt å mase etter mobil, fordi det er flere i klassen han som har fått det denne høsten. Jeg holder igjen, og heldigvis ser det ikke ut til å bekymre ham så mye enda. Skal prøve å drøye det med mobil lengst mulig tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå