Gå til innhold

Grense mellom normalt og perverst

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er det. Jeg vet jeg får masse pes når jeg sier det, men for meg høres det litt sykt ut også å tenne på smerte eller å bli bundet og tvunget til ting. Selvskading er jo definert som en spykisk lidlse, for meg høres sm ut som det samme.

Men det er ingen som tvinger meg til noe, og jeg tvinger heller ingen. Jeg har det helt topp når jeg blir litt røft behandlet. Så da er han jo ikke slem, men snill.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
Men det er ingen som tvinger meg til noe, og jeg tvinger heller ingen. Jeg har det helt topp når jeg blir litt røft behandlet. Så da er han jo ikke slem, men snill.

Ok. Jeg vet ikke så mye om bdsm. Har bare inntrykk av at det dreier seg om smerte og tvang, og da minner det om selvkading.

Skrevet
Bæsj? Det finnes da tusenvis av fetiisjister så jeg kan ikke komme på noen i farta. Jeg kjenner en som tenner på å tisse på seg, det synes jeg er en smule perverst. Eller jeg vet ikke. Ekkelt i hvert fall.

Jeg er enig i at sånt er ekkelt, men jeg syns ikke det er perverst, så da har vi nok forskjellige definisjoner av det ordet.
Skrevet
Jeg er enig i at sånt er ekkelt, men jeg syns ikke det er perverst, så da har vi nok forskjellige definisjoner av det ordet.

Enig. Sex med dyr er perverst.

Skrevet
Ok. Jeg vet ikke så mye om bdsm. Har bare inntrykk av at det dreier seg om smerte og tvang, og da minner det om selvkading.

Det kan det, og det kan også ikke det. Det er så mye. Men aldri tvang. Det er et slags skuespill. Man liksom-tvinger noen til å gjøre noe. Men aldri på ordentlig.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, det blir litt vansklig. Hvor går grensa mellom ekkelt og perverst? Noen ganger går det for det samme, andre ganger ikke føler jeg. :forvirret:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det kan det, og det kan også ikke det. Det er så mye. Men aldri tvang. Det er et slags skuespill. Man liksom-tvinger noen til å gjøre noe. Men aldri på ordentlig.

Ok. For meg høres det litt sykt ut å skulle liksomtvinges også, men for all del. Folk er forkjellige. Så lenge jeg slipper så er jeg fornøyd.

Skrevet
Ok. For meg høres det litt sykt ut å skulle liksomtvinges også, men for all del.

Og jeg synes det er helt supert. :sjarmor:

Skrevet

Men dette med tenningsmøsnter synes jeg er interessant. Vi tenner på mye forskjellig. Hvorfor? I hvor stor grad er det genetisk, og i hvor stor grad er det tillært? Jeg tror nok at for min del er det hovedakelig genetisk hva jeg tenner på, og noe tillært.

Er det overhodet mulig å avtenne seg fra noe man tenner på? Eller vil det alltid være en del av oss?

Skrevet
Ok. For meg høres det litt sykt ut å skulle liksomtvinges også, men for all del. Folk er forkjellige. Så lenge jeg slipper så er jeg fornøyd.

Det er vanskelig å beskrive hva som er hva i dette landskapet som kalles BDSM, men jeg skal prøve å gi det et par innfallsvinkler til.

Det finnes to slags vondt: Vondt-vondt og godt-vondt. Seksuelle masochister tenner på smerte, men ikke hvilken som helst smerte. Vi tenner bare på saneinntrykk som vi opplever som gode, altså godt-vondt. Vondt-vondt er "perverst" og overgrep. Hvor grensen går varierer fra person til person.

All sex og alt samspill mellom kjærester har større eller mindre innslag av "maktutveksling", "forhandlinger", styre og svakhet. Den mentale delen av BDSM handler i bunn og grunn om å tillate seg å være liten (og svak) på den ene siden, og å få lov av partneren sin til å lede h*n på den andre.

Skrevet
Men dette med tenningsmøsnter synes jeg er interessant. Vi tenner på mye forskjellig. Hvorfor? I hvor stor grad er det genetisk, og i hvor stor grad er det tillært? Jeg tror nok at for min del er det hovedakelig genetisk hva jeg tenner på, og noe tillært.

Er det overhodet mulig å avtenne seg fra noe man tenner på? Eller vil det alltid være en del av oss?

Jeg tror (man kan aldri vite i dette landskapet her) at hovedtrekkene i tenningsmønsteret er prega i oss genetisk/fra fødselen av. Imidlertid vil nye oppdagelser og erfaringer gi oss nye strenger å spille på etter som vi "vokser til".

Jeg har altid vært den jeg er seksuelt, men mange brikker har falt på plass gjennom åra. Etter hvert har jeg blitt trygg på meg sjøl, min seksualitet og hvordan jeg og kjæresten min kan spille på de strengene vi har til rådighet. Vi starta som "vaniljepartnere", men har nå et mye større repertoar enn de fleste andre. Så heldige er vi . :)

Ditt siste spørsmål må jeg bruke resten av livet på å finne ut. Foreløpig har jeg ikke mista noe av tenningsmønsteret mitt, men det er i stadig utvikling og utvides stadig.

Jeg tror det eneste som vil kunne gi meg langvarig avtenning i forhold til noe av det jeg tenner på i dag er sterke negative opplevelser knyttet direkte til en handling eller objekt jeg tenner på, f.eks en overgrepssituasjon. Sjøl da er jeg ikke sikker på om det vil være varig avtenning.

Skrevet
Har bare inntrykk av at det dreier seg om smerte og tvang, og da minner det om selvkading.

Eller det minner om trening. Det er mye trening som ikke er sunt. Likevel blir mange avhengige av det. Det har vel noe med endorfiner å gjøre.

Smerteterskelen øker også enormt når man er opphisset enten det kommer av trening eller sex.

Jeg anser selvskading som vesensforskjellig fordi det er noe man egentlig ikke vil gjøre og derfor angrer etterpå. Dessuten får man ofte varige arr av det.

Skrevet
Helt enig. Kan ikke fatte hvorfor det skal være så spennende å dytte pikken opp i tarmene som faktisk transporterer avfallstoffer ut av kroppen.  :tristbla: Totalt turn-off

Ja, for tissen til jenter og gutter frakter selvsagt aldri avfallsstoffer ut av kroppen. Det er bare rumpa som gjør det ... jepp.

Skrevet

På meg virker det helt sykt at folk gidder ta bussen.

Skrevet

Jeg tror man kan avtenne seg selv, så lenge vil det selv. Og det vil de fleste ikke, siden det vi tenner på stort sett har positive assosiasjoner for oss.

Til trådstarter: For meg er perverst seksuelle handlinger som skader andre, overgrep mot dyr, barn osv. Alt annet kan jeg se på som normalt for andre, selv om det ikke er det for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...