Gå til innhold

Tungepiercing

Gjest Gjest_Lille_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest Marit
Skrevet

Er det noen som kan forklare meg hvorfor de tar piercing i det hele tatt?

Personlig synes jeg det er stygt og nå bør folk være så opplyste at de ikke tar piercing bl.a i tunga.

Er tannlege og har sett stygge skader på tenner som er kostbare å reparere.

Tenk dere godt om før dere gjør det!

• 2 måneder senere...
Skrevet
Siden du lurer på smerten (utsagn fra en piercer, ikke fra meg ;)):

Basert på hva kunder sier, kan man putte piercinger i tre smerte-kategorier:

Lite vond: tunge, øreflipp, øyenbryn, navle

Middels vond: leppe, septum, bridge, assorterte intimpiercinger

Vond: brystvorter, ørebrusk, nesebor, assorterte intimpiercinger

Så tunge ser ikke ut til å være sååå skummelt. Har sjøl i alle tre kategoriene (dog ikke i tunga), og jeg overlevde fint ;)

Haha nice! nå ble jeg glad! jeg har piercing i nippeln og skal ta i tunga i morra, så da gruer jeg meg ikke hvis det er i den kategorien den ligger altså ;)

Skrevet
Er det noen som kan forklare meg hvorfor de tar piercing i det hele tatt?

Personlig synes jeg det er stygt og nå bør folk være så opplyste at de ikke tar piercing bl.a i tunga.

Er tannlege og har sett stygge skader på tenner som er kostbare å reparere.

Tenk dere godt om før dere gjør det!

Det virker som at å ta piercing begynner å bli en norsk tradisjon for jenter i ungdomsåra. Jeg vil ta det for å prøve noe nytt, ser på det som et smykke og syntes det er stilig!

Skrevet

Jeg har hatt piercing i tunga i over 10 år..

Kan gå uten i flere måneder uten at det er noe problem å sette den i.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet
Jeg tok i sommer, så kan jo dele min erfaring så langt. :)

Jeg har hatt lyst på piercing i tunga i mange år. Jeg har hatt i leppa, men den måtte jeg ta ut når jeg skulle opereres, så jeg fikk ikke satt den i igjen før hullet var grodd.

Når jeg og samboeren min var på ferie i sommer var vi litt i Lillestrøm og litt i Oslo. Jeg stakk innom Odins Merke i Lillestrøm og bare tok en. Først som sist. :P

Den stanga jeg fikk isatt er 16mm lang, slik at tungen har plass til å hovne opp. Jeg fikk beskjed om at den stangen skulle stå i til såret var grodd, noe som ville ta alt fra 4 til 6 uker. Jeg fikk også beskjed om å skylle munnen med Corsodyl to ganger om dagen (angivelig morgen og kveld). I tillegg til at han ville tipse meg om å skylle munnen med vanlig vann etter måtid, kaffe og røyk.

Jeg har ikke hatt noen problemer med min piercing, og kan se frem til førstkommende lørdag (25. juli, da kan jeg sette i en kortere stang. :) Det ser jeg fram til, for den som er 16 mm lang er en smule irriterende til tider.

Ellers kan jeg bare si at det gjør ikke vondt. Man skvetter litt, men det er mest fordi man har forventet noe helt annet enn hva som egentlig skjer.

Et lite tips; når du skal rekke ut tungen før stikket burde du ikke bite over tungen for å holde den i ro. Da samles det mye blod i tungen og du vil blø en del. Jeg gjorde den tabben og jeg gikk med blodsmak i munnen i flere timer etterpå. Det er totalt ufarlig, men blod smaker ikke spesielt godt. :P

Lykke til. :)

jo, jeg lurte bare på hvor mye det kostet på Odins merke? :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

ninuska_, mod

• 1 måned senere...
Skrevet

En venninne av meg skal ta piercing i tonga mi idag. SLAPP AV. Hun vet va hun driver med. Men jeg fremdeles noen spørsmål før jeg FAKTISK setter meg i stolen når hun tar piercingen..

1. hvis tungen min hovner, hovner den VELDIG mye? er redd jeg ikke får puste liksom x)

2. hva bør jeg unngå å spise etter at jeg har tatt piercingen?

3. man sett vell ofte en lengre stang, pga hevelsen, men er det ont og vanskelig og komplisert å skifte stang når hevelsen er begynt å gå ned?

4. hvor lang stang burde jeg ha når jeg har tatt den, og hvor lang burde jeg ha når hevelsen har gått ned ? :)

5. er det vanskelig å skule tungepiercing? mamma og pappa vet ikke at jeg skal ta, og vil ikke se for meg og ble drept i morgen heller :)

håper på svar! :)

• 4 uker senere...
Gjest Jannicke
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 14år som har kjempe lyst på piercing i tunga! :)

svar meg helt ærlig! Gjør det vondt å ta den og gjør det vondt når man skal skifte stangen etter hevelsen? håper jeg får fort svar. :)

Skrevet

Når du er bare 14, jeg tror ikke det er lov å pierce deg? jo mindre du får tillatelse fra foreldrene.

jeg har en, har hatt den i 6 år tror jeg, gammel ja. :gjeiper: Det var ikke vondt å ta den, jeg fikk en bedøvelse sprøyte under tunga, og kjente ingenting. Det var litt vondt når bedøvelsen gikk ut, og det var verst dagen etter. Da var tunga hoven, og det var vondt. Tror ikke det er noe vits å prøve å skifte stangen da.

Men nå kan jeg skifte den uten problem. :)

Da jeg tok min, ble noen jenter i klassen til min lillebror "inspirert" kan man si, og 2 av dem tok piercing i tunga, og de var sånn 14-15 år gamle. De tålte ikke smertene og tok stangene sine ut. Så du må forberede deg på å tåle litt smerte, ihvertfall.. :)

Gjest Jannicke
Skrevet

Ja, jeg får lov av mamma :)

okai, men søsteren min har piercing i tunga og i navlen, henne synes det heller ikke var noe vondt, men jeg er klar over at den blir hoven å det kan bli litt ubehagelig noen dager,tror jeg takler det :) hehe

• 3 uker senere...
Gjest jente 15 ååår
Skrevet

Idag er det søndag, og jeg tok piercing i tunga på onsdag, altså 4 dager siden i dag!

Gjorde ikke noe spesielt vondt å ta den, men var værst under tungen, sålenge huden er så tynn der.

Jeg har fremdeles vondt, og klarer faktisk ikke spise isbitter engang, klarte jeg ikke rett etter jeg tok den heller. For jeg syns det gjør så vondt med de "store" isbittene i munnen, når de er nær piercingen.

Men jeg har ett problem, eller jeg syns det er ganske creepy da!

For, både når jeg våkna i går og når jeg våkna i dag, så har jeg blødd i munnen, opp av piercingen/piercing hullet liksom.

Var værst i dag.. Hadde også masse blod i senga. Når jeg gikk ned på badet, så spytta jeg jo ut masse blod, og hadde masse blod på tungen. Ekkelt!!! og skummelt.. syns jeg ihvertfall.

Minner meg faktisk om mensenblod, for det er sånn tykt, akkuratt som blodet du får når du har mensen! Helt seriøst. ekkelt. Og det sitter i tillegg ganske godt fast i piercingen/piercinghullet. Det smaker også helt forferdelig, og lukter ikke akkuratt forfriskende.

Gjør også utrolig vondt å hoste, helt forferdelig!! for da "strekker" det på en måte i tungen, noe som gjør veldig vondt.

Jeg er også syk, noe jeg merket når jeg kom hjem fra skolen på fredag. Helt utslått, feber, og var sånn atte plutselig holdte jeg på å fyse ihjel og så holdte jeg plutselig å kollapse av varme, og utrolig vondt i halsen. For gjør vondt å svelge, snakke, hoste, ogja.. Det med halsen er rett og slett utrolig fæælt. Og slik er jeg enda!

Men det jeg lurte på er om det er farlig med den blødningen, atte jeg liksom blør så mye når jeg våkner.

Hadde blitt evig takknemlig om noen kunne hjulpet meg med å svart : o!!

- hilsen en jente på 15år

Skrevet

Hvor vondt er det, både å ta den og etterpå?

Det er det minst vonde stedet å ta, men man kan få ganske vondt de første dagene etterpå, pga hevelse.

Hva må man gjøre etterpå i forhold til rensing og slik?

Rense 2-3 ganger daglig, pusse tenner og tunge, og bruke skyllemiddel, samt rense munnen med vann når man har spist. Dette får man som regel et skriv om.

Er det stor fare for infeksjon?

Nei, ikke så lenge man renser som man får beskjed om.

Har hørt at det er skadelig for tennene, er det noen av dere som har/har hatt piercing som har fått problemer med tennene på grunn av piercingen?

Blir den tatt riktig er den ikke skadelig for tennene, med mindre man leker med den konstant, noe man ikke skal.

Hvis jeg bestemmer meg for å ta den ut, hvor lang tid tar det før hullet gror, og gror det ordentlig, jeg må ikke gå rundt med et evig hull i tungen?

Tar 2-3 uker før det er grodd. Tar du ut smykket så gror selvsagt hullet til slutt, kommer an på hvor lenge du har hatt det i.

Om dere har noe mer å tilføye annet enn det jeg spør om hadde det også vært fint.

Håper noen kan svare meg.. :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg har lyst på og lurer litt på å ta piercing i tunga. Og da lurer jeg på om det er noen her inne som har noen erfaringer å dele. Er jo mye man lurer på.

Har hørt at det er skadelig for tennene, er det noen av dere som har/har hatt piercing som har fått problemer med tennene på grunn av piercingen?

Hvis jeg bestemmer meg for å ta den ut, hvor lang tid tar det før hullet gror, og gror det ordentlig, jeg må ikke gå rundt med et evig hull i tungen?

Om dere har noe mer å tilføye annet enn det jeg spør om hadde det også vært fint.

• 5 måneder senere...
Gjest Poppeye
Skrevet

Hei jeg tok piercing i tunga i går, har drukker kamille te og skyldt med vann hver gang etter røyk og måltid, men når det gjelder rensing, kan man bruke pyrisept å renske den med q-tips over og under? hjertelig takk for svar:)

Skrevet

du skal aldri bruke pyrisept! ALDRI! Og du må skylle munnen når du har tatt piercing i tunga, enten da med corsydol evt listerine. det dreper bakterier.

• 3 år senere...
Skrevet

Jeg har lyst på og lurer litt på å ta piercing i tunga. Og da lurer jeg på om det er noen her inne som har noen erfaringer å dele. Er jo mye man lurer på.

jeg tok tungPiercing  på tirsdagen som var det var, den var  ikke vond å ta den :) ja det ødelegger tennene men det er passe  på å ikke dra piercingen på tennene... Det er vanskelig å spise, anbefaler å spise suppe og drikke vann i en uke, når du har spist så må du rense. :)

Skrevet (endret)

Hei!

svar meg helt ærlig! Gjør det vondt å ta den og gjør det vondt når man skal skifte stangen etter hevelsen? håper jeg får fort svar. :)

Hei!

hei, jeg tok tungeoiercing på tirsdag som var jeg syns ikke den var vond ta. Eneste den er litt vond etter på og det er vondt å spise, jeg klarer ikke å spise enda.  :)

Endret av privat12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...