Gjest Alyx Skrevet 22. november 2006 #1 Del Skrevet 22. november 2006 Noen som har en oppskrift på mozzarella? Jeg så en kokk lage det på tv, men fikk ikke med meg alle detaljene og har søkt som en gal på nett. Det så ikke så vanskelig ut, hadde ikke trodd at ostelaging kunne være så ukomplisert. Men jeg må altså ha en oppskrift. Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 23. november 2006 #2 Del Skrevet 23. november 2006 Har ikke prøvd selv, men fant ialle fall denne oppskriften . Ser ikke så veldig komplisert ut, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 23. november 2006 #3 Del Skrevet 23. november 2006 Mmmm... det så godt ut! Det må prøves! Men det er vel strengt tatt ikke mozarella hvis det er laget av kumelk, og ikke bøffelmelk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 23. november 2006 #4 Del Skrevet 23. november 2006 Mmmm... det så godt ut! Det må prøves! Men det er vel strengt tatt ikke mozarella hvis det er laget av kumelk, og ikke bøffelmelk? ← Den mozarellaen det selges mest av i Norge er laget av kumelk. Men den beste er av bøffelmelk. Hva som definerer ekte mozarella vet jeg ikke. Men jeg skal hvertfall prøve denne oppskriften. Elsker mozarella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 23. november 2006 #5 Del Skrevet 23. november 2006 Nei, det er nok riktig, Rainbow. Skikkelig EKTE mozarella må lages av bøffelmelk. Går det å få kjøpt i Norge, mon tro? Hermetiske bøfler, kanskje :klø: ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 23. november 2006 #6 Del Skrevet 23. november 2006 Klarer ikke å slutte å se for meg små forvirra bøfler som titter ut av hermetikkboksen når man åpner den! Men hermetisk bøffelMELK derimot ( :blunke: ), det må da gå an å få tak i det? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 23. november 2006 #7 Del Skrevet 23. november 2006 Klarer ikke å slutte å se for meg små forvirra bøfler som titter ut av hermetikkboksen når man åpner den! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 23. november 2006 #8 Del Skrevet 23. november 2006 I Italia opererer de med to typer fersk mozzarella, mozzarella di bufala, og mozzarella fior di latte. Den ene er laget av bøffelmelk, og den andre av vanlig kumelk. Så at man ikke kan kalle noe skikkelig mozzarella hvis det ikke er laget av bøffelmelk er feil slik jeg ser det. Bøffel er jo forøvrig bare en type ku. Men det blir aller best mozzarella av melken dens, uten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alyx Skrevet 23. november 2006 #9 Del Skrevet 23. november 2006 Har ikke prøvd selv, men fant ialle fall denne oppskriften . Ser ikke så veldig komplisert ut, nei. ← Glimrende, Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå