Gjest daffa Skrevet 5. februar 2003 #1 Del Skrevet 5. februar 2003 Noen som er godt kjent i blomsterverden? Jeg har lys, lys blå broderier på kjolen min, og vil gjerne prøve å finne blomster i samme farge. Men det ser ikke ut til å være så lett. Jeg har sett i noen blomsterbøker og forhørt meg hos noen blomsterforhandlere, men uten særlig hell. Blir blomsten for mørk blå, kræsjer det helt. Noen som har noen gode tips der ute?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 5. februar 2003 #2 Del Skrevet 5. februar 2003 hva med å ta vanelige hvite blommster og sette dem i vann med blekk da blir de blå og du kan vel til en viss gred velge hvor blå med å ikke ha så mye blekk i vannet... Bare en liten tanke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zeta5 Skrevet 5. februar 2003 #3 Del Skrevet 5. februar 2003 Hei ! Jeg skal også ha blpmster i blått og har valgt en bukett i lyse blått ! Selve buketten er i lys blå "hortensia " Hvis du går inn på http://www.dbas.no/artikler/brudebuketten.asp vil du få se bilde av den jeg har valgt.... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodite Skrevet 5. februar 2003 #4 Del Skrevet 5. februar 2003 Blå blomster hørtes virkelig nyyyydelig ut! Fioler blir vel for lilla..?? Og man kanskje ikke får tak i det i blomsterforretninger..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daffa Skrevet 6. februar 2003 #5 Del Skrevet 6. februar 2003 Takk for gode svar! Lottemor, har du prøvd dette med blekk? Vil ikke blomsten ta skade av det? Utvalget blir i allefall mangedoblet hvis det funker... Må nok ta en test. Hortensia var ingen dum ide, zeta5. Jeg likte buketten din, men kunne kanskje tenkt å fylle på med blomster/blader/grønt i stedet for perler og kuler (det som henger nedover). Da begynner buketten å forme seg - iallefall i hodet mitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 6. februar 2003 #6 Del Skrevet 6. februar 2003 Forglemmegei?? De er lyseblå, og veldig søte... Men det kommer jo an på hvilen stil du ønsker, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. februar 2003 #7 Del Skrevet 6. februar 2003 Slik kan du farge blå blomst: Kjøp blå konditorfarge! Jeg vet ikke hvor du bor, men på Glasmagasinet i Oslo får du kjøpt blå konditorfarge i kjøkkenavd. i kjelleren. Det er ikke så skadelig for blomstene og de holder seg pene mye lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 6. februar 2003 #8 Del Skrevet 6. februar 2003 Her ser du ein annan bukett med hortensia: http://www.herland.net/bryllup/bilder/dive...verse1.nn.shtml http://www.herland.net/bryllup/bilder/viel...elsen7.nn.shtml Må elles bare sei at det med å setja blomar i blekk ikkje alltid fungerer like godt. Blomsterbutikken prøvde å laga blå roser til meg på den måten, men dei vart turkise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daffa Skrevet 7. februar 2003 #9 Del Skrevet 7. februar 2003 Den buketten var nydelig, Takk for tipset. Tror jeg skal printe ut bildet og ta det med til blomster-damen. Og når det gjelder farging av blomster har jeg lært litt der også! Tror jeg skal teste ut det også! Ilag med min hjemmelagde tiara (fant like "perler" som det er på kjolen) blir dette perfekt. Jeg trodde at dette med blått skulle bli skikkelig hodebry, men med deres hjelp blir jo dette supert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå