Mirabella83 Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg synes ikke noe særlig om at gjestene (og meg i kjolen og greier) må traske gjennom hele lokalet og sloss for maten på et koltbord... Dessuten ender det ofte med at noen gjester alltid står over matserveringen når taler skal holdes og sanger synges. Koltbord fører fort til uro i selskapet synes jeg. Men på den annen side: middag, forrett og dessert servert på fat av kelnere kan bli fryktelig dyrt... -Noen som har forslag til hvordan koltbordet blir mindre "barbarisk" Endret 22. november 2006 av Mirabella83
Leyla77 Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Hva med å sette ut fat med litt av hvert på rundt på bordene, slik at 4 og 4 eller noe tar av samme fat? Vet ikke hvordan budsjett du har, men jeg ble positivt overrasket over tilbudene vi fikk på 3 retters.
Gjest Ballerina Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 De tilbudene vi fikk, var enten koldtbord, egen koldttallerken til hver enkelt gjest eller fat-mat som du kalte det! Da kunne vi velge hvor mange retter vi ville ha, og vi vil da ha 3-retters. (hadde de samme tankene som deg... ser for meg KAOS, dessuten blir det mer MIDDAG for meg med fat-mat... det er jo bare en forestilling jeg har da... ) Det er faktisk ikke så mye dyrere enn koldtbordet... max. 100,- ekstra pr. gjest (men vi kunne jo få det enda billigere hvis vi hadde valgt en annen meny...) ...men dette er selvsagt forskjellig fra sted til sted... håper du finner ut av det!!!
Jerle Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Koldtbordet vårt ble dyrere enn 3 retters det. Vi valgte koldtbord, fordi vi synes det er best. Men du har rett det ble litt "bråk", men kaos ble det ikke. Vi hadde rundt 60 gjester. Men vi hadde heller nesten ingen taler under middagen, bortsett fra brudgom, brudens far og brudgoms mor. Vi ønsket ikke å ha det så stivt og vi liker koldtbord mye bedre enn hvilken som helst middag, så for oss ble valget enkelt. Men dette var virkelig et flott koldtbord altså, med mange varme retter også. Det eneste negative var at ungene ble springende fram og tilbake hele tiden, men dette har i grunn med oppdragelse å gjøre - så det får bli en annen diskusjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå