Gå til innhold

Trygge barnehager

Sun Mei

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg litt om bedriften Trygge barnehager?

Både i forhold til hvordan det oppleves å ha barn i deres barnehager og hvordan det er å jobbe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygge Barnhager bygger barnehagene, hjelper med ansettelser, budsjettering, søknad om støtteordninger mv. frem til barnehagen åpner.

Da slipper de alt, barnehagen eies av foreldrene som betaler inn en liten sum (1,- til 6 000) for andel i barnehagen.

Byggene er funksjonelle, men bygget nær minimumskravene pga lønnsomhet. Budsjettforslagene de setter opp før oppstart er skrapet personalmessig for å få lønnsomhet (men dette kan overstyres).

Hvordan det er for barn og voksne i barnehagen kommer mye an på daglig leder, styret (består av foreldre) og samarbeidsutvalget. Trygge Barnehager bryr seg ikke i dette, og om de eller noen andre har bygget har liten betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har jobbet i en Trygge barnehage-barnehage :-)

Hvordan barnet har det der avhenger selvfølgelige mye

av hva slags personale som jobber der.

Jeg opplevde at vi fikk en god del støtte - både til innkjøp

av utstyr vi trengte, leker til barna og kurs etc til ansatte.

Det store minuset (som muligens er felles for flere av de

nybygde barnehagene, har ikke vært i så mange)

er at de har "store, flotte lyse lokaler".

Ja, det er lyst og fint, men ikke spesielt praktisk.

Vanskelig å dele opp store barnegrupper fordi man ikke har noe

plass å gjøre av seg. Blir fort mye støy og dårlig lek fordi

mange barn må oppholde seg i samme rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har våre to barn i en barnehage fra Trygge barnehager. Det er som Marie81 over her sier at det er store rom som er vanskelig å dele inn til mindre grupper. Barnehagen vår jobber med dette for å finne løsninger på dette. Det er egentlig ikke noe stort problem, for de er mye ute.

Det som jeg har sett som er minus er at det i en nyoppstartet barnehage er veldig lite leker.. Dette har jeg tatt opp og de jobber med dette også.

Men personale er helt topp, og barna har det veldig bra i barnehagen. De ansatte viser engasjement for barna.

Anbefales (men som noen sier her - hvilket personale man har er avgjørende, og slik er det jo i alle barnehager..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...