Gå til innhold

Dumme svigermor!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Himmel! Er det mulig? icon_eek.gif

Nei, det er bra at dere greier å stå i mot!

Men dere kan helt sikkert få en fin fest uansett! Fortell vennene deres hva som har hendt! Hadde en av mine venninner fått dette problemet så hadde jeg støttet fullt opp med dugnadtimer og selvsagt vært villig til å betale litt mer på festen. Dere kan jo be om penger i gaver ikke sant!

* Jeg regner med at brudekjolen din er kjøpt å betalt for. Forsto det slik...Heldig det, så slipper du å tenke på penger til det!

* Han har vel kanskje allerede en pen dress i skapet? Eller så kan dere jo leie et pent antrekk om det skulle bli for dyrt å kjøpe en ny.

* Bare fire mnd. før - da har dere vel funnet lokale? Om det er et sted hvor maten MÅ kjøpes av stedet så behøver dere jo ikke å velge de dyreste alternativene i mat og drikke? Velg musserende istedenfor champagne. Velg litt rimeligere viner. Gjør som tidligere foreslått. Sørg for isvann istedenfor farris. Og sørg for masse isvann. Så drikker ikke folk seg utørste på vin = dyrt! Om dere kan velger catering isteden så er jo koldtbord (også med varm mat) et billigere alternativ og like koselig! Da kan dere jo også kanskje be gjestene om å ta meg seg en rett hver! Om dere ikke er så opptatt av hvordan bryllupskaken skal være, så kan dere få noen i familen eller venner som dere vet baker gode kaker til å stå for den. Andre kan bidra med andre kaker i tillegg.

* Dekorasjoner: Man kjenner alltid noen som er litt ekstra kreative. Få de til å hjelpe med å lage blomsterdekorasjonene. Det vil dere spare masse penger på.

* Innbydelser: Lag dem selv. De behøver ikke å være så fantasifulle. Enkle pene kort skrevet for hånd holder fint det også!

* Fotograf: Personlig syns jeg det er viktig at dagen blir foreviget av en proff. Om dere ikke kjenner noen, så kan dere jo kanskje ønske det i gave fra foreldrene dine? De vil jo uansett kjøpe en dyr gave til dere - hvorfor ikke et minne for livet?

* Musikk: Få noen venner til å brenne noen CD'er for dere. Pass på at det blir litt blandet for enhver smak. Noen rolige sanger under middagen, og så noen litt mer livlige til dansen.

* Drikke etter maten: Gjestene betaler for egen drikke.

Og til slutt! Inviter hans foreldre til bryllupet. Det vil sikkert bety mye for ham. Og så er det en fin mulighet for å vise dem at dere klarte å stelle i stand en flott dag - selv uten deres hjelp! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager det laaange svaret mitt!

Men jeg syns så synd på dere - måtte bare komme med noen (forhåpentligvis) gode råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen og atter en gang: Dere er helt fenomenale, godt å lese svarene og få bekreftet at det ikke er jeg som er helt på jordet med urimelige krav her!

Og nå er alt i orden! Svigerfar ringte i går (mens svigermor var på syklubb) og sa han hadde overført de 50` som var avtalen på kontoen vår. Restbeløpet dekker vi fint, det har vi allerede spart opp.

Vi måtte ikke si noe til svigermor, og så skulle han få roet henne ned foran bryllupet. Stakkars svigerfar, han var veldig lei seg og sa gang på gang at han håpet dette ikke ville ødelegge forberedelsene våre noe mer.

Så nå blir det bryllup som planlagt, med MINE venner som synger i kirken, vår gjesteliste, forrett som også min slikt kan spise og kjole slik jeg kjøpte den. Er så glad at jeg griner bare jeg skriver dette nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er da bra du har en svigerfar som oppveier for svigermor. Lykke til og håper det ordner seg for dere. Ikke noe kjekt når ting utarter seg slik - man skal da ha et noen lunde godt forhold etter bryllupet også icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med dere. Det var flott gjort av svigerfar dette med pengene da. Men bare det at ingen må fortelle "heksa" det..??? (har svigers selv som er på samme måte....)

Et lite eks. fra svigers verden: Sambo har vært gift en gang før, og mens jeg gikk gravid (var ikke snakk om bryllup engang) fikk JEG klar beskjed om at de hadde betalt for et bryllup allerede, så JEG måtte ikke innbille meg at JEG fikk penger hos henne..Hadde som sagt ikke tenkt på bryllup engang. Vi har da virkelig ikke tenkt å spørre om "støtte" engang heller. Kommer nok til å takke nei hvis de mot formodning skulle tilby seg å betale endel av bryllupet.

Men kos dere med resten av planlegginga av bryllupet DERES.

(kan nesten se for meg en brudekjole som er lappet for å få den "anstendig" nok *ler* )12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står heller i gjeld til banken enn til svigerforeldre!Det er mitt råd.Legg på boliglånet litt hvis dere har det eller snakk med banken deres om andre løsninger.

Klem fra Pusseluskan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

det var godt å høre at det ordnet seg!!

vi har faktisk godt med på å invitere en del venner av foreldrene våre, men ikke på bekostning av våre venner selvsagt. Dette er venner de har hatt siden vi var små så vi kjenner dem ganske godt. Husk at det er en stor dag når barna gifter seg, og da vil gjerne foreldrene ha noen av sine venner der også....

men selvfølgelig, dere må ikke la dem bestemme, det må til syvene og sist være deres valg hva som skal skje i deres bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...