Gå til innhold

Dumme svigermor!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Du tror kanskje dette er tull, men det er dessverre sant! Våre svigerforeldre tilbød seg så generøst å betale for bryllupet vårt, og vi ble kjempeglade for vi har ikke råd til særlig stort bryllup selv. Og så på første, ordenlige "planleggingsmøtet" i helgen kommer hun med den kravlisten!!! Noe kan jeg føye meg etter, men dette godtar jeg ikke!

- Hun vil ha syklubben sin med, og det til middag. Selskapslokalet rommer ikke så mange, men hun mente våre venner kunne vente til middag. Jeg har ALDRI møtt syklubben hennes!

- Hun mente søsteren hennes og mannen skal synge i kirken - de opptrer på bedehus for gamlinger og synger skrekkelig falskt!!! Jeg har musikervenner jeg heller ønsker skal bidra!

- Hun vil ha skalldyr til middag! Mine foreldre og bror er allergiske, men det fikk bli deres problem!

- Hun vil sette inn et tøystykk på forsiden av kjolen min og sy ermer til den fordi det ikke passer seg med bar hud på ei brud! Den har singlettopp og er ikke dypt utringet hverken foran eller bak.

Hun ville ikke høre på våre ønsker i det hele tatt - vi dro derifra i sinne og har ikke snakket med de etterpå. Nå ringte nettopp min forlovede og fortalte at de hadde trukket tilbake tilbudet om sponsing fordi vi var så sta!!! 4 måneder før bryllupet!!!!!!!! Kan nesten ikke tro dette er sant......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stakkars dere..

Vet ikke hva jeg skal si jeg, men den lista der hadde ikke jeg godtatt heller!

Har du spurt dine foreldre om de kan hjelpe til litt da?

Huff... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda - det hjelper til litt de også men har ikke økonomi til å bidra så mye som svigerforleldrene mine skulle.

Heldigvis har vi ikke sendt ut invitasjonene enda så vi kan redusere gjesteantallet etc.

Må neste le litt også - de er litt spesielle og vi har ikke kjempekontakt med de, men dette var langt over hva jeg hadde ventet at de kunne stelle i stand (eller svigermor da - stakkars svigerfar våger jo ikke å si noen verdens ting : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et råd - reis bort for å gifte dere - da får dere en fantastisk opplevelse samtidig som dere blir gift. Dere sparer også litt penger på det icon_smile.gif Lykke til.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er bare det at vi har planlagt bryllupet en god stund allerede, forberedt venner og slekt på det etc. så det er så sårt at plutselig alt skal gå i stå. Vi ønsker begge virkelig å ha slekt og venner der på dagen vår - vi får se nå hvordan vi på en eller annen måte skal klare det allikevel : )

Alt har jo gått så fint frem til nå - et eller annet måtte jo skjære seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere har ennå var det fire mnd. igjen ? Jeg ville bare sagt hvordan det ligger an med finansene. Alle vet jo at bryllup koster flesk da. Hva med kun å ha de aller nærmeste ? Nå vet jeg heller ikke hvor mange der blir. Men det er jo surt da. Håper det løser seg for dere. Spill med åpne kort.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Oi da! Jeg skjønner virkelig reaksjonen din! Men hva med din forlovede da? Hjelper det om han snakker med moren sin? Eller kanskje faren? Jeg hadde iallefall ikke godtatt de kravene! Hvis det ikke er store summen dere trenger kan dere jo alltids ønske dere deler av bryllupet i gave. Eller i nødsfall låne penger selv om jeg ikke liker den tanken...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da!! Trodde nesten ikke hva jeg leste...

Jeg hadde heller aldrig gått med på de kravene.. Helt hårreisende å i det hele tatt klare å komme med de spørr du meg..!!

I og med at dere har noen mndr igjen, så har dere litt tid til å prøve å gjøre noen endringer... Skjønner at det ikke er så morsomt nå men...

Hadde det vært meg, så tror jeg at jeg hadde vært desperat nok til å låne pengene...!! icon_biggrin.gif

Lykke til og fortell oss hvordan det går.

Stoooor påskeklem!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forferdelig trist å høre, vennen!

Jeg synes dere nå skal ta til etterretning det din svigermor har satt i gang. Hold klørne hennes unna brudekjolen. Og så setter dere dere ned og planlegger det bryllupet dere vil ha ut fra det budsjettet dere har. La den som kan synge synge, de andre putter du en propp i kjeften på. Syklubber kan gifte seg med hverandre, og om du må servere lapskaus så sørg for at dette blir DERES bryllup. Svigermor kan jo få en invitasjon for husfreden... hvis dere har plass nok... icon_biggrin.gif

Men la dette også være en lærepenge til alle som vil la foreldre og svigerforeldre betale for en del... dette er hva som kan skje i ytterste konsekvens, og dette har vært debattert flere ganger

1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-03-25 16:26 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempesinna.gif ... jeg er enig med den som sa dere skulle reise bort å gifte dere!

Makan til innblanding..... også HENNES syklubb! Stå på - ikke "la deg kue" av svigers. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en aprilspøk!! icon_eek.gif

Ikke finn dere i det! Bryllupsdagen er for deg og din kommende mann, ikke for svigermors syklubb!!!

Nå må dere jo legge litt nye planer. Enten må dere skaffe penger på en annen måte, eller så må dere kutte ned på utgiftene der det går. Det er kanskje ikke noe alternativ å utsette bryllupet så dere får tid til å spare?

Jeg håper dere finner en løsning på det. Lykke til! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får nok prøve å skrape sammen noe selv.. Så kan dere finne på noe som er rimligere; finne noen som vil servere gratis eller for billig penge, ha koldtbord, billige selskapslokale, lage pynt selv, ja rett og slett prøve å gjøre alt selv. Da kan dere fortsatt initere familie og venner. Så får dere bestemme alt selv. icon_smile.gif

Dere kan jo prøve å snakke med svigers en gang til, og prøve å forklare de er helt urimlige. Den oppgaven bør jo først og fremst din kjære ta. Men så dere virkelig ikke dette komme? Sorry, men jeg kjenner noen som har det slik, og det kom ikke uventet. Har man slike foreldre, så burde man vite hva som kommer...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt på makan!! Og jeg som trodde min kommende svigermor var ille av og til, hun er jo rene pusekatten i forhold. Nei, kjør deres eget løp og blås i henne!! Det er utrolig hvor mye man greier å kutte ned på når man bare må. Et bittelite sparetips: Server isvann istedenfor Farris e.l til maten. Like godt, og noe ingen legger merke til. Sparer noen kroner der. Lykke til, og la oss gjerne høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dersom familie og venner vet hvordan ståa er, kan dere jo ymte frempå med for eksempel at gjestene betaler for det de drikker, eller kanskje at de bidrar med en symbolsk sum pr kuvert.

Har hørt om bryllup der de måtte betale for kuverten selv (250,-).

Hvis dere forklarer venner og familie hvordan svigermor tok styringen er de sikkert med på å hjelpe dere, for jeg går sterkt ut fra at de ønsker at dere skal få en kjempefin dag.

Vet forresten hvordan det er å ha en svigermor som tar helt av.... det er ikke like liett bastandig!

Ønsker dere lykke til, håper det blir bryllup, og at dere får en kjempefin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så snille dere er! Veldig hyggelig å gå inn igjen nå i kveld på linken og lese alle oppmuntrende mail!

Min samboer og jeg har nettopp hatt rådslag, og vi har bestemt oss for å gjennomføre bryllupet vårt slik vi ønsker det uansett! Finansieringen skal vi alltids få til!

Og som noen nevnte - når man lar andre betale kan man risikere litt av hvert.

Vi vil jo gjerne strekke oss vi også og være imøtekommende fordi de ofrer så mye. Ønsker ikke å fremstå som utakknemlige. Men et sted går jo grensen.

For vår del er det nesten 1 år siden de tilbød seg å betale store deler av bryllupet, og så kommer de med dette nå på tampen! En ting er i alle fall sikker - hun får ikke røre brudekjolen min : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jøsse navn for ei kjerring! icon_frown.gif Jeg er jammen meg glad for at vi betaler bryllupet vårt selv sånn at ingen blander seg borti hvordan vi velger at dagen skal være icon_smile.gif Håper det vil løse seg for dere icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da - det var leit å høre. Men stå på og hvis at dere klarer det uten deres hjelp!

Selv må vi være utrolig heldige. Foreldrene våre deler 50/50 på festen (resten betaler vi) og vi får bestemme absolutt alt selv! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

hei

stakkas for en ubehagelig opplevelse dere må ha hatt!

men det var godt at dette her skjedde 4mnd før og ikke 4 dager før bryllupet!

dere har litt tid på dere å samle isammen litt penger, bryllupet blir i hvertfall slik som dere ønsker det!

men jeg er enig med de andre her, hun må være fæl person, og dessverre så er det mange av dem her i verden icon_frown.gif

jeg håper og ønsker at det ordner seg for dere, og at dere klarer å komme over det unødvendige sjokke......

klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jammen toppen synes jeg...syklubben hennes foran deres venner også det med brudekjolen da. Det hadde blit fint tenker jeg å sy inn et stykke foran. Nei, det er fint at dere bestemte dere for å ta saken i egne hender og få bryllupet slik dere vil selv.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solgløtt

Denne dama kan da ikke være riktig i navla! Også svigerfar da, for en dott som ikke tør å si i mot sin strenge bedehus-kone! :0 Unnskyld meg, men jeg trodde ikke det fantes sånne folk lenger jeg. Hva i all verden har hennes syklubb-damer i deres bryllup å gjøre? Du kunne jo spørre henne om dere kunne be med dere en gjeng med venner på et symøte da! He-he.

Nei for all del, ta ikke imot NOE hjelp fra dine svigerforeldre, de lever i en annen tidsalder. Har dere mulighet, så ta opp et mindre lån i banken. Det er mange som gjør det, og det er helt akseptert i dag.

Håper alt ordner seg for dere, og at du og din fremtidige ektemann får en dag som er akkurat sånn som dere vil ha den. Det er deres dag, stå på krava!

Klem, Solgløtt.icon_razz.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...