Gå til innhold

Hjernedød reklame rettet mot kvinner


Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Jeg undres: Blir kvinner provosert av at reklame rettet mot dem (shampo, make-up osv.), indirekte fremstiller dem som overfladiske og hjernedøde individer?

Når dere år etter år blir pepret med lovnader om revitalisert hår, sterkt hår og jeg-vet-ikke-hva-slags-type-hår, basert på fiktive ingredienser (med flotte navn som produsentene har kommet opp med på nachspielet etter lønningspilsen) - blir dere ikke litt deppa og? Når jeg ser en typisk jente-reklame, tenker jeg at "Dæsken døtte - folkene i den målgruppa der er ikke særlig oppegående".

Hilsen en spørrende Kenneth med Kiwi-duftende og revitalisert hår, med særdeles sterke tupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg blir ikke provosert. Synes bare det er dumt og ler av det. Tror ingen tror at kvinner er sånn i virkeligheten. Iallefall ikke mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamefolkene vet vel hva de gjør, så de har nok sine grunner for å kjøre disse idiotreklamene. Og det er kanskje mer urovekkende enn selve reklamen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir heller ikke provosert.

Synes bare det er så teit og hjernedødt.

En undervurdering av mennesker. Kjøper iallfall ingenting på bakgrunn av den type reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at gutta ikke tror at vi damer bare menstruerer og vasker håret :overrasket:

Jeg må innrømme at jeg blir litt små-irritert over denne type reklame. Men jeg er fullstendig klar over at reklame-bransjen vet hva de holder på med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Nei, jeg blir stort sett ikke provosert. De vet jo at kvinner gjerne vil ha fint hår og gode maskaraer. Men det betyr ikke at det er alt kvinner er opptatt av, og det tar jeg for gitt at de som ser slike reklamer vet. Når jeg ser en bilreklame rettet mot menn, så antar jeg ikke automatisk at de ikke har andre interesser enn biler. Reklamene er jo rettet mot å selge et bestemt produkt, ikke å framstille målgruppen belyst fra alle sider.

Jeg kan likevel irritere meg over reklame hvor jeg føler at de tror målgruppen er dumme, men dette gjelder ikke kvinnereklamer mer enn andre reklamer, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky
Reklamefolkene vet vel hva de gjør, så de har nok sine grunner for å kjøre disse idiotreklamene. Og det er kanskje mer urovekkende enn selve reklamen  :sjenert:

Hehe! Ja, jeg kjenner endel jenter som lar seg forføre hver gang. Rekker ikke bruke opp forrige produkt, før noe nytt kommer på markedet.

Og nei. Jeg er ikke en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
... og disse Dressmannreklamene med barske menn med solbriller som hopper ut av helikoptre, ledsaget av James Bond-musikk :legrine:

:Nikke: For James Bond og hans like kjøper bare klær på Dressmann!

Det hender jeg blir provosert av reklamer, men ikke av sånne shamporeklamer. De er for kjedelige til å la seg provosere over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamefolkene vet vel hva de gjør, så de har nok sine grunner for å kjøre disse idiotreklamene. Og det er kanskje mer urovekkende enn selve reklamen  :sjenert:

:klappe: Det er bra at noen har begynnt å se sanheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ikke produkter som det reklameres for på tv.. Og ikke mye som det reklameres for i blader heller.. I såfall et det sminke.. Og jeg kjøper selvfølgelig ikke sminke fra maybelline og sånne billig-merker.. Jeg kjenner jeg begynner å klø bare ved tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Jeg kjøper ikke produkter som det reklameres for på tv.. Og ikke mye som det reklameres for i blader heller.. I såfall et det sminke.. Og jeg kjøper selvfølgelig ikke sminke fra maybelline og sånne billig-merker.. Jeg kjenner jeg begynner å klø bare ved tanken..

Kvalitestprodukter pleier ikke å ha reklame på tv nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg registrerer kun to typer tv-reklamer. De som underholder meg og de som er elendige dårlige. Men når det er sagt så er det ikke alltid jeg husker produktet.

En av mine favoritter er den avdankede hippien som reklamerte for Thorn. Tok meg lang tid å få med meg hva han reklamerte for, men jeg likte fyren.

Den eneste jeg kan komme på som irriterer meg er den rosa vaskereklamen, den er like håpløs hver gang de forandrer den. Men husker ikke produktnavnet. Kan det være Pink?

Forøvrig er all reklame bare en mulighet til kaffehenting eller tissepause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Selv enten ler jeg (av de dummeste: type L'Oreal) eller blir irritert over slike reklamer, men det som er verre, og som allerede er nevnt, er at reklamefolk faktisk vet hva de gjør, noe som innebærer at det finnes folk som går på limpinnen gang på gang på gang. Nå senest med Möllers kosttilskudd Vak-r; tran i rådyr innpakning, markedsført som et kosttilskudd for hud og hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette fokuset på at man skal motvirke aldring og forsøke å se ut som man er 20 hele livet er skremmende - og patetisk. Jeg holder meg så godt jeg kan unna den type reklame, og jeg kjøper i hvert fall ikke produktene.

Dessverre så selger jo slikt, ellers hadde jo ikke produktene eksistert i det omfanget det gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Ikea sin reklame med hun damen som gir tidsbesparende tips. Den er underholdende. Det tok meg til til å skjønne hva det var hun reklamerte for. For jeg ser egentlig ikke noe sammenheng mellom tidsbesparende tips og "få orden på livet" via Ikea.

Når det gjelder sjampo reklamer, så identifiserer jeg meg ikke med personene i reklamen. Og dessuten jeg er ikke lenger fjortis og faller ikke for sånne reklamer lenger. Jeg bruker å kjøpe mine hårprodukter på frisør salonger. De er kanskje noe dyrere men de varer mye lenger og er av bedre kvalitet. Men du ser ikke reklame for de på tv!.

Reklame er nå mest for underholdning. Og tissepauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...