Gjenglemt sykkellås Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Som mange av dere sikkert har fått med dere sliter bryggeriene med å skaffe tomflasker (glassflasker) til juleølet og julebrusen sin. Nordmenn har visstnok 25 millioner tomme glassflasker i hyller og skap (!) og nå truer(?) enkelte bryggerier med å tappe øl på plastflasker. Har du noen tomflasker på samvittigheten, kanskje? Burde du løpe bort til Rema og pante litt i kveld? Jeg lurer på om noen av de 25 millioner glassflaskene er knust, jeg. For liksom, hvor mye er ikke 25 millioner (upantede glassflasker) del på 4,5 millioner (mennesker i Norge)? Det er mange flasker pr innbygger altså.
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Jeg panter alle flasker, alltid! Så min samvittighet er ren.
Gjest bamsemums Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Panter flasker med jevne mellomrom, har sjelden myyye flasker liggende.
afr0dite Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Panter alltid flasker og gir kvitteringen til postkassen kreftforeningen har satt opp. Alltid.
Devana Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Nettopp pantet mine var ikke så mange akkurat da, 7 stk, så nå er samvittigheten ren
Lourdes Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Får alltid en del kroner igjen når jeg panter. Det er jo så tiltak å drasse med seg tomme flasker til butikken, men det blir helt feil å kaste de, så da hoper de seg opp. Heldigvis drikker vi mest brusbokser kjøpt i Tyskland eller Sverige, så da slipper vi panten. (Hiver de da helst til resirkulering, men synder en del der...) Vi drikker ikke øl, så det er hvertfall ikke vår skyld at de mangler glassflasker.. Hadde det vært plast de manglet, så skulle jeg gjerne tatt på meg litt skyld..
Gjenglemt sykkellås Skrevet 22. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2006 Kanskje folk blir nødt til å drikke øl av sånne halvannenliters plastflasker i år. Hyggelig.
Badlands Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Panter med jamne mellomrom, men synest det er eit ork, og gjer det berre for å få rydda unna, ikkje for pengane. Medan prisen på brus har dobla eller tripla seg sidan eg var lita, har panten ikkje auka med eitt øre. Før var det motiverande å pante pga pengane ein får igjen, no er det meir noko ein gjer fordi ein MÅ. Det er uansett like langt å gå til butikken som å gå til glassgjennvinningsboksen her eg bur, så det er ikkje noko dilemma.
Gjest Gjesta Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 Panter alltid flasker og gir kvitteringen til postkassen kreftforeningen har satt opp. Alltid. ← Samme her. Og glassflasker tror jeg ikke vi har hatt i hus på åresvis.......
Litt Lost Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Hvorfor er ork å pante? Jeg gjør det nesten hver gang jeg handler - dermed intet ork. Lite å bære med seg og det blir god plass hjemme uten tomflaser liggende. Men 25 mill tomflasker på avveie
Wildy Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 Vi tar som regel med en pose med flasker når vi drar for å handle. Dermed har vi aldri et berg av flasker i kjelleren som venter på å pantes. Er jo da det blir et ork, når man skal pante for flere hundre kroner....
skanky Skrevet 24. november 2006 #12 Skrevet 24. november 2006 Jeg hater å pante! Blir som oftest til at vi panter etter fester, og da er det jo ufattelige mengder med klissete tomflasker med sigarettsneiper i som skal drasses med til butikken og stappes på automaten som alltid slår seg vrang. Så slår vi oss skikkelig løs etterpå og kjøper masse toalettpapir og vaskemidler. O herlige studentliv
Malama Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 Har et par poser med pant hjemme kanskje, men forresten er det ikke lenge siden jeg panta da, gjorde det denne uka, så neppe mer enn en pose tror jeg. Og ikke glass nei. Så det er ikke hos meg disse flaskene er. Men snart kommer det glassflasker hjem til oss. Glassflasker med julebrus
Nemesis Skrevet 25. november 2006 #14 Skrevet 25. november 2006 Ikke skyld på studenter ihvertfall! Vi er så fattige at vi løper hver mandag for å pante ølflasker etter helgens fest!
Cata Skrevet 25. november 2006 #15 Skrevet 25. november 2006 Føler meg ganske uskyldig. Kjøper veldig lite av noe som helst på glassflasker, og panter dessuten jevnlig. (Er ikke så veldig mye plass under kjøkkenvasken.)
Gjenglemt sykkellås Skrevet 25. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 25. november 2006 Så flinke dere er! Hvor er synderne?!
Gjest Eir Skrevet 26. november 2006 #17 Skrevet 26. november 2006 For liksom, hvor mye er ikke 25 millioner (upantede glassflasker) del på 4,5 millioner (mennesker i Norge)? Det er mange flasker pr innbygger altså. ← Det utgjør bare 5,5 flasker pr person, så det er nok ikke så usannsynlig tall. Vi panter flasker regelmessig, men har nesten alltid 10-12 flasker liggende til enhver tid. (Vi er to personer i husstanden.)
Litt Lost Skrevet 26. november 2006 #18 Skrevet 26. november 2006 Det utgjør bare 5,5 flasker pr person, så det er nok ikke så usannsynlig tall. Vi panter flasker regelmessig, men har nesten alltid 10-12 flasker liggende til enhver tid. (Vi er to personer i husstanden.) ← 5,5 glassflasker per person? For meg høres det litt usannsynlig ut. Her er vi 4 personer og null glassflasker, da må vår porsjon på 22 flasker fordeles på noen andre. Vi kan lett sitte med 20 flasker, men ikke glassflasker. Kanskje Davy Watne har noen flasker, så mye cola som han drikker, og kun fra glassflasker. Jepp, han må være synderen
Gjest Eir Skrevet 26. november 2006 #19 Skrevet 26. november 2006 Det kommer vel litt an på livssituasjonen. Er dere feks 2 voksne med 2 barn er det vel ikke dere som drikker mest øl. Men at en singel person som drikker hver fredag og lørdag har minst 3-4 tomme sixpacks stående, for å veie opp for deres kvote ser jeg ikke som spesielt usannsynlig.
monja Skrevet 26. november 2006 #20 Skrevet 26. november 2006 Her ble alt tomgods pantet før helga så vår samvittighet er ren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå