Gå til innhold

far nekter mor kontakt under samvær


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En tankevekker til kontrollerende mødre..

Hos oss opplevde vi at mor ringte til alle døgnets tider for å holde kontrollen. Hun tok ikke nødvendige ting med til barnehagen slik at vi måtte innom henne iløpet av dagen, hun ga ikke beskjeder om bursdag o.l før i siste liten for da å kunne ta kontakt igjen, hun kunne ringe for å gi beskjed om tv program hun mente barnet ville se osv. Hun lokket med sjokoladkake og andre ting for å få barnet til å ville hjem, nyttet ikke dette fortalte hun at hun var alene og savnet barnet...

Damen kan helldigvis(noen ganger) ikke si nei til barnet, så da vi skulle 2 uker til syden var det med kriterie om at barnet skulle ringe hjem HVER dag, min mann gikk med på annenhver dag, men vi ringte 1 gang, og da måtte vi mase på barnet om å ringe mamma.

Etter at hun flyttet langt avgårde med barnet ble telefonene hyppigere, hun blandet seg inn i alt som foregikk her i huset, og fortalte om sitt savn til barnet. Hvis vi sa nei til innkjøp av leker o.l. ba hun barnet om å "låne" penger av far, så skulle hun betale tilbake.

Min mann var sint og irritert, vi hadde et barn her som gråt fordi mor var alene, og som ble sint når ting ikke gikk hans vei fordi mor sto ved hans side og synes vi var urimelige som ikke lot han gjøre som han ville, eller vi ikke kjøpte inn det han ville ha.

Det tok lang tid før min mann sa ifra til henne, han mente hun burde se galskapen men sannheten er at hun faktisk mente at dette var normalt og akseptabelt, en rett hun hadde.. Jeg fikk han til å innse at han faktisk måtte prate med henne om disse tingene, og det hjalp en stund..

Så fikk barnet mobiltelefon, 7 år gammel. Mor sendte tekstmeldinger døgnet rundt, "tenker på deg, savner deg, er glad i deg, gleder meg til du kommer hjem, har vennen dine på besøk, skal på burger king" Barnet ble noen ganger lei seg og gråt fordi mor hadde det vondt og var ALENE når han ikke var der. Andre ganger sendte han meldinger til henne når han ikke fikk det som han ville, så fikk vi meldinger fra mor om hvorfor barnet ikke fikk gjøre, kjøpe ditt og datt... FULL KONTROLL

Vi har aldri hvert negativ til å fortelle om samværene, aldri nektet mor og barn kontakt i samværstiden. Men vi la ned endel restriksjoner da dette ble en belastning for barnet, og konflikter mellom oss og barnet. Men hennes kontrollbehov førte til at vi hadde LYST til å gi FAN i henne.

Så jeg kan skjønne enkelte fedre som ikke takler innblandingen og sier STOPP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margareth

Det er vel heller en tankevekker til alle småbarnsforeldre som skiller lag - og viser hvor kyniske de fleste foreldre er i slike situasjoner. Faktisk så er det svært lite i forbindelse med en skilsmisse som foregår på barnas premisser - aller minst skilsmissen i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å ringe hjem til mor annenhver dag har jeg også opplevd under ferier. Da vi var så heldige og ha stedatter i helgene, måtte hun ringe hjem hver lørdag. Dette var mors behov, datteren ville ikke (men vi "tvang" henne siden vi ble pålagt det).

Ellers går det masse SMS og telefoner før, under og etter alle samvær.

Det er faktisk til å bli sprø av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forferdelig for både barnet og far samt ny familie å oppleve.

Foreldre som skiller lag, bør sette opp klare regler for hvordan man skal forholde seg i forhold til den andre parts samværstid med barnet.

Komunikasjon mellom forledrene om barneoppdragelsen er spesiellt viktig iom at mor og far ikke lengre bor sammen.

Må bare si at jeg føler med enhvær som havner i denne sitvasjonen som beskrevet ovenfor , der mor bruker barnet for å hevne seg og kontrollere far / barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...