Tante M Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Har hvit kjøkkeninnredning og hvit benkeplate. De er fra 80/90tallet og litt slitte begge deler, men skal snart flytte så jeg gidder ikke koste for mye på oppussingen, liksom. Har tenkt å legge nye fliser og nytt gulv for å freshe litt opp, og da er det heller ikke dumt at det ser bra ut med tanke på salg.... Er dette noe jeg får noe igjen for? Tenker at førsteinntrykket jo er viktig. Og hva er in på kjøkkenfronten nå? Til de av dere som har pusset opp kjøkken nylig; Hvilke gulv/ fliser har dere lagt og hvilke farger? Og hva gjorde dere? Trenger tips og ideer....
CherryBlossom Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Når det gjelder kjøkken og salg av hus, er det en kjensgerning at man ikke bør legge penger i å sette opp et designkjøkken, eller et kjøkken som er utpreget moderne. Sjansene er store for at det kommer til å bli byttet ut uansett. Oppussingsobjekter selger som bare det for tiden, og folk vil gjerne sette sitt eget preg på sin nye bolig. Vi kjøpte et hus i fjor hvos både badet og kjøkkenet var nytt, men i en stil i absolutt ikke likte så det endte med at badet ble utvidet og totalrenovert og kjøkkenet går nå over nyttår. Når det gjelder trender går de i forskjellige retninger, så det kommer helt an på hva slags smak man har... Sånn ellers har vi lagt mørk parkett uten rødskjær i hele første etage - også kjøkkenet. Vi har åpen planløsning, og ville at alt skulle flyte over i hverandre. Jeg ville holdt meg i samme fargetone på alle gulvflater hadde jeg vært deg, det gir en rolig og helhetlig følelse, samtidig som jeg føler at boligen ser større ut. Du sier du har hvit benkplate - du kan jo kanskje bytte den ut med en billig en i en annen farge? Mørkt gulv, og brun palte hadde blitt pent til hvitt. Ikea har mange billige alternativer. Ellers går det an å bytte skapdørene, eller male dem og bytte knotter. Skulle jeg gjort noe med kjøkkenet mitt før jeg skulle selge, ville jeg kun tatt rimelige grep hvis noen i det hele tatt.. Men at gulvet passer med resten av leil./huset er ingen dum idé. Jeg ville også malt alle vegger lyse og fjernet ALT av ting med persolig preg før visning. Lykke til fra meg
monikabrx Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Om du har tenkt å pusse opp for å selge,bør du absolutt pusse opp i klassisk,tidløs stil. Man bytter ikke kjøkken så ofte liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå