Gå til innhold

Trur eg har funne drømmehunden:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fleire år med ønske om å kjøpe hund, og studering av forskjellige raser, har eg funne ut at staffordshire bullterrier blir nok rasen for meg :)

Så no gjelde det å komme på venteliste til seriøste oppdrettera. Har funne nokon som lederen i hundeklubben min seier virkar seriøse og flinke!

Er det nokon her som har erfaring med rasen? Og som har gode historier å fortelle?? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhhh...ikke akkurat en nybegynner hund da... :sjenert:

Skrevet

Eg har passa masse hund gjennom tidene..

lest masse bøker.

deltatt på hundetrening uten hund siste 2 åra..

Kjenner godt og har regelmessing kontakt med leder for hundeklubben kor eg bur..

skal gå kvalpekurs, aguility (som eg har vært med på med en hund masse tidligare..

++++++ men de her syns eg e så vanvittig typisk kvinneguiden!

eg har bestemt meg, så må nåken komme og kritisere.. skjønnakje det altso..

går ikkje det å være gla på andre sine vegner???

:sur::sur::sur:

Skrevet

eg vil ikkje kjøpe en nybegynner hund og ha den i 15 år, SÅ kunne kjøpe drømmehunden som passar for meg fordi eg da har erfaring..

eg e innstilt på jobbing, og har tid til å jobbe masse med en hund..

Skrevet

Så gøy da :) har du link til bilde?

Kan du ikke si litt om hvorfor det er drømmehunden for deg? Jeg driver og leker med tanken på hund :sjenert:

Skrevet
eg vil ikkje kjøpe en nybegynner hund og ha den i 15 år, SÅ kunne kjøpe drømmehunden som passar for meg fordi eg da har erfaring..

eg e innstilt på jobbing, og har tid til å jobbe masse med en hund..

Du er klar over at det er en terrier du ønsker deg... Det er ingen nybegynnerhund og selv erfarne, f.eks. min svigermor som trener med forsvaret og politiet, måtte tenke se grundig om før hun valgte sin terrier, og har nok i ettertid angret litt....

Skrevet
Du er klar over at det er en terrier du ønsker deg... Det er ingen nybegynnerhund og selv erfarne, f.eks. min svigermor som trener med forsvaret og politiet, måtte tenke se grundig om før hun valgte sin terrier, og har nok i ettertid angret litt....

Snakker du nå om terriere generelt eller om denne spesielle terriertypen?

(jeg ønsker meg nemlig også en terrier, men en annen type).

Skrevet

Generelt. Terriere er kjent for å være strie og forbanna sta bikkjer.

Skrevet
Generelt. Terriere er kjent for å være strie og forbanna sta bikkjer.

Ok. Det har jeg forsåvidt hørt før. Samtidig har jeg hørt utrolig mye bra og positivt om den typen jeg ønsker meg. :sjenert:

Skrevet

Svigemor sin (mellom terrier) kan vistnok mange triks...

Vistnok...

Etter 1 og 1/2 år har han fortsatt til gode å vise de bort til oss.

Han rett og slett nekter å ligge, rulle rundt, gi labb og div. annet på komando hvis noen er der.

Har sett på fra bilen, da gjør han alt han skal og lystrer enhver kommando, så kommer jeg ut og han blir helt "mongo" (svigemor ble så fortvilet at jeg var nødt til å snike på dem for å "bekrefte" at han kunne tingene).

Min blanding på 5 mnd. (snart) lærer etter 1-3 forsøk. Han ser opp i taket... Alltid!

Gjest Blodbruden
Skrevet (endret)

Hva skal dere med rasedyr?

Dyret mitt er blanding, og stolt av det!

Endret av Blodbruden
Skrevet

Fetteren min har en, samt at en kompis hadde en. Verdens beste hunder begge to, men de trenger en tydelig eier

Skrevet

Kjenner også flere Amstaff'er som er nydelige hunder. Men Amstaff er vel forbudt i norge nå?

Skrevet

Amstaff og pitbull er forbudt, men i følge den artikkelen jeg fant på norsk på Wikipedia er ikke Staffordshire bullterrier forbudt...

Skrevet (endret)

Jess stemmer det... Står bare mye om at den kan bli forbudt...

Måtte bare lese tråden litt grundigere for å se at det ikke dreide seg om amstaff, men Staffordshire Bull Terrier

Endret av Gitte
Skrevet

http://www.eye4art.no/blackindian/historie_amstaff.shtml

Her er en liten snutt ang. det jeg også mener er "sannheten" om disse hundene. Alt er egentlig samme greia, men det ble avlet på de "hissige" (litt enkelt forklart") og disse fikk "nye navn". Dette sa ihvertfall en "hundemann" som driver med disse store rødbrune hundene ("løvehund" med stripe på ryggen, husker ikke hva de heter akkurat nå), som har jobbet med slike hunder i en mannsalder...

http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Hund&kat=5&id=210590

Her er det åpenbart en som skal omplassere en valp, så er nok ikke ulovlig...

Men ut fra linken din Gitte, er de jo ulovlige...? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...