Gå til innhold

Cottage Cheese

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild
Skrevet

Hvordan smaker dette? Har aldri smakt, men lest at det er et sunt alternativ til ost og andre usunne pålegg. Nå er ikke ost SÅ usunt da, men er fel endel fett i det.

Gjest Deception
Skrevet

Cottage cheese har lite fett og mye protein, så det er i hvertfall en sunn proteinkilde. Det smaker ganske nøytralt, synes jeg. Selvsagt melkeprodukt, og konsistensen krever tilvenning, men utover det er det smaksnøytralt.

Skrevet

Jeg bruker mye cottage cheese, fordi jeg synes det er godt, rett og slett. Og at det er magert er jo bare en ekstra bonus. ;)

Synes det minner meg om risengrøt eller riskrem i konsistensen. Jeg bruker det ofte sammen med oppskåren frukt, litt syltetøy og kanel på toppen. Og ellers på knekkebrød eller brød med en klatt syltetøy.

Så det er godt både som pålegg og dessert.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Enig at det smaker ganske lite - mild melkeproduktsmak.

Men jeg synes konsistensen er skikkelig ekkel - saa spiser det ikke pga det. Mulig man kan venne seg til det, selvsagt, men det har jeg ikke giddet.

Skrevet

Jeg bruker cottage cheese når jeg lager lasagne,kjempegodt.Svinefilet fylt med cottage cheese er og godt

Skrevet

For min del var Cottage Cheese en tilvenningssak, for jeg sleit skikkelig med konsistensen i begynnelsen. Nå spiser jeg det oftere, som regel med noe til. Smaken er veldig nøytral, men ikke så veldig spennende akkurat.

Skrevet

Jeg elsker cottage cheese, men jeg liker det bedre til middagsmat enn til syltetøy (vet mange bruker det med syltetøy). Bruker det gjerne til salater, som tilbehør til middagen og veldig godt sammen med tunfisk :)

Og fordelen er at det BÅDE er sunt og godt :)

Skrevet

Grete Roede har en kjempegod cottage cheese kake, som jeg baker av og til.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns også det smaker veldig nøytralt. Pleier å ha på en skive tomat eller litt paprika, evt. med litt salt på. Jeg har spist cottage cheese siden jeg var liten, og har alltid vært glad i det, selv om det kan bli litt smakløst helt alene.

Skrevet

Cottage cheese er kjempegodt! :)

Jeg spiste det ofte på brødskiva før, men jeg hadde glemt av det. Var på butikken tidligere i dag og da kjøpte jeg med en boks. Blir god frokost i morgen. :)

Smaken er nøytral, og jeg synes ikke konsistensen er noe ekkel.

Skrevet

Hvordan blir cottage cheese i konsistensen når man bruker det i f.eks lasagne? Smelter det? Er det fortsatt klumper?

Skrevet
Hvordan blir cottage cheese i konsistensen når man bruker det i f.eks lasagne? Smelter det? Er det fortsatt klumper?

Det er fortsatt klumper ja.Men det smaker jo ikke noe

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Denne tråden ble ikke det samme etter et besøk i tråden om uttrykk en hater på KG...

Skrevet
Denne tråden ble ikke det samme etter et besøk i tråden om uttrykk en hater på KG...

Haha, så sant, så sant, var det første jeg og tenkte på da jeg så overskrifta :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...