Gå til innhold

Vannkopper / brennkopper


LilleMy

Anbefalte innlegg

Hei, noen med greie på ovenstående? Min datter på 2,5 år fikk føst vannkopper (onsdag forrige uke), og ett par dager etterpå kom det som MÅ være brennkopper. Kjedelig greier, og nå lurer jeg på NÅR kan hun gå i bhg'en igjen? HVA indikerer at hun er frisk, bortsett fra hennes feberfrihet og ellers svært så friske vesen?? Det som gjenstår er en masse tørre røde flekker, ser ut som skorper på små sår. Jeg bruker Fucidin for å bli kvitt det hele, men synes det tar så lang tid....

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle vannkopper / brennkopper må være tørket inn og ha fått skorpe på før hun kan gå i barnehagen. Også de "sist ankomne"!

I noen bøker har jeg lest at barnet skal holdes hjemme fra barnehage eller skole et visst antall dager etter at siste vannkopp brøt ut, husker ikke antallet dager (6???). Men de må i alle fall være tørket ut.

I tillegg må hun være feberfri og almenntilstanden må være normalt bra, sånn at det ikke er en belastning for henne å oppholde seg i barnehagen, og heller ikke en ekstra belastning / smittefare for andre barn og ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel vært hos legen med brennkoppene? De skal behandles med antibiotika. (Ikke bare Fucidin) I tillegg er det viktig at hun har egen vaskeklut og håndkle da dette er utrolig smittsomt. Sengetøy, vaksekluter og håndkle bør kokes når hun er frisk igjen. God bedring. Her i huset er vi akkurat ferdige med brennkopper. HURRA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger :enig_animasjon: !

Nei, vi har ikke vært hos lege. Var i Spania da hun fikk det, og kom hjem på søndag. Hennes allmentilstand er svært så bra, og det ser i alle fall så langt ut til at rensing med 1% rensevann (husker ikke navnet) og påsmøring av Fucidin på de flekkene som har utviklet seg til sår, har gitt bra resultater. Jeg sender henne i bhg'en i morgen, da er det 8 dg. siden vannkoppene intraff, og 6 siden brennkoppene kom. Det burde vel gå bra!? Det er mao. ingenting som vesker lengre.

Forøvrig fint med ideen om koking av sengetøy/klut o.l. Det hadde jeg nok ikke kommet på sånn uten videre... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...