*Heidi* Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Ja, nå er sønnen min så stor at han ikke har behov for puppen lenger.Han får ikke om, dagen(er ikke intresert heller, bare hvis han er trøtt og sliten) og om natten våkner han og styrer så mye og vi tror det vil hjelpe når han slutter med pupp! Men så er det sånn at vi har siden han vært liten fått han til å sovne i egen seng, oxo når han våkner om natten(som han har gjort hver natt siden han var fire mnd ) har vi vært så "sløve" at vi bare har tatt han inn i sengen vår, og der har han sovnet ved puppen! Dette har han som sagt gjort siden han var baby og vi har bare ikke fått tatt tak i det enda! Nå drømmer jeg om en hel natt med søvn og er virkelig klar for å ta tak i det! Men, så er det det at det kommer til å bli ett ramaskrik, helt sikkert, og det jeg lurer på er om dere har erfaringer og tips til hvordan jeg skal takle det best mulig? SIdne han alltid har fått kommet inn til oss føler jeg at det er litt fælt at han ikke skal få det lenger.. så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre! Takknemlig for alle svar og råd
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Blir en uke hyling. Bit tennene sammen, det går over. Gi vann på flaske dersom han er tørst. Men ikke gi deg, da er slaget tapt
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Hos oss gikk det 3 netter, det var far som sto opp om natta de 3 nettene, og eneste tilbudet var flaske med vann. Første natta var det litt hyl, andre natta enda litt mindre hyl, og tredje natta var det bare litt sutring. Tror at det hjalp veldig at det var far som sto opp, og ikke meg.
Musemor Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Enig med Marillia, det er nok far som bør stå opp om natten og evt gi ham litt vann. Slik gjorde vi det også, fikk han øye på meg ble han helt hysterisk! Men det gikk seg fort til. Et par dager med litt grining..
ToveM Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 en på over 1 år trenger i alle fall ikke mat om natta, er han ikke vant med flaske, gi han vann i en kopp, som de andre sier, det blir litt skriking de første nettene så er det slutt
Belit Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Ja, her er det bare å vise hvem som er sjefen. Det høres hardt ut og er det kanskje også, men ingen barn har godt av å våkne og styre om natta OG få inntrykk av at de bestemmer over foreldrene. La far ta barnet om natta, trøste og kose og berolige så lenge det kreves, men ikke ta opp i foreldresenga og ikke gi opp og hente puppen. Det beste tror jeg er om mamma kan overnatte hos noen andre til barnet er avvent. Hos babyer tar det som regel 2-7 dager. Jeg kan imidlertid tenke meg at dette vil ta vesentlig lenger tid for dere iom at barnet er så stort at h*n husker mer og lenger - og dermed vil være mindre villig til å gi slipp på noe h*n synes er koselig. Det verste er hvis dere prøver, og så gir opp underveis. Da har du det gående leeeenge.
tingeling Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Blir en uke hyling. Bit tennene sammen, det går over. Gi vann på flaske dersom han er tørst. Men ikke gi deg, da er slaget tapt ← Trenger ikke å bli hyling. Prøv å la pappan ta alt om natten, og tilby vann. Hvis det ikke går anbefaler jeg boken "the no cry sleep solution", den har råd mot akkurat slike ting. (se min andre tråd om dette) Selv har jeg begynt å gi flaske før gutten skal legge seg og så tar jeg han opp og gir flaske før vi legger oss (da spiser han i søvne). Vet at alle sier at de ikke trenger mat om natten, men vi får ikke i ham mer mat om dagen, og hvis han ikke får den siste flasken kl. 23, så våkner han gang på gang gjennom natten. (han er snart 11 måneder). Etter at vi begynte med dette så sover han natten igjennom. Tingeling
*Heidi* Skrevet 23. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2006 Trenger ikke å bli hyling. Prøv å la pappan ta alt om natten, og tilby vann. Hvis det ikke går anbefaler jeg boken "the no cry sleep solution", den har råd mot akkurat slike ting. (se min andre tråd om dette) Selv har jeg begynt å gi flaske før gutten skal legge seg og så tar jeg han opp og gir flaske før vi legger oss (da spiser han i søvne). Vet at alle sier at de ikke trenger mat om natten, men vi får ikke i ham mer mat om dagen, og hvis han ikke får den siste flasken kl. 23, så våkner han gang på gang gjennom natten. (han er snart 11 måneder). Etter at vi begynte med dette så sover han natten igjennom. Tingeling ← Jeg har veldig lyst til å skaffe meg den boken fordi jeg syns hylekurer er grusomme, de funker,helt klart, men hos oss så er det så lite som skal til før vi sklir ut av opplegget og da er det på en igjen.. med skli ut så mener jeg om han sovner i bilen eller vi er borte en kveld! Og jeg syns det er så fælt å gå fra en hylende unge! Men sønnen min er jo 18 mnd, hvem av bøkene burde jeg skaffe meg da? og tror dere de fins på bibloteket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå