tuji Skrevet 22. november 2006 #1 Skrevet 22. november 2006 Jeg har så lyst å klare å gå på hæler, men alle høyhælte sko er så forbanna glatte! Dermed blir jeg redd for å falle, og ender opp med en særdeles anspent og uelegant gange. Noen tips? Kan man gjøre noe med sålen for at den ikke skal bli så glatt?
Pialitta Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 (endret) Trening, trening, trening. Jeg spankulerer rundt i høye hæler så ofte det lar seg gjøre. Ellers er minst mulig alkohyler i blodet en fordel. Og minst mulig bevegelse. Det kan lønne seg å kapre en sitteplass et eller annet sted, og bli der hele kvelden. Brodder og gåstaver kan jo også være en løsning? Eller sånn antiskli-gele som gamle damer bruker under sålene, med sand i ? Endret 22. november 2006 av Pialitta
Ciara Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Jeg begynte med å gå med høye hæler på sko som ga god støtte til foten og ankelen, gode støvletter f.eks. Etterhvert som jeg ble vant til høyden, kunne jeg lettere gå med tynne hæler og mindre solide sko. Så ta det trinnvis. Å hive seg ut på glatt brostein med stiletthæler er neppe noen god idé
tuji Skrevet 22. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2006 Det er ikke det at jeg ikke klarer, men jeg tør ikke. Er så redd for å skli! Tryner dere aldri?
tuji Skrevet 22. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2006 Kanskje noen selvtillits-øvelser hadde gjort seg
Miracl3 Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Best å begynne med korte tjukke hæler, og jobbe seg oppover. Du kan også ta med skoene til skomaker og få lagt på noe sånn antiskli. Det fungerte kjempebra på mine særdeles høye heler
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Joda, jeg har sklidd og de hælene var ikke særlig høye heller Mange støvletter har glatte såler. Anbefaler deg en tur til skomakeren slik at du får bedre såler. Sats på støvletter som ikke har den tynneste hælen. Uansett. Er det skikkelig glatt så går man ekstra forsiktig.
Gjest niomi Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Et annet sprøsmål - dere som går i høye hæler hele tiden, får dere ikke vondt i beina? Jeg er utpreget sneakers-jente, men bruker ofte høye hæler på jobb. Og det går jo fint, da man sitter mye. Men må jeg gå veldig mye (f.eks. høyhælte støvletter på shopping), blir jeg rett og slett fryktelig sliten i beina. Er det fordi jeg ikke er vant, eller er det sånt man må regne med?
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #10 Skrevet 22. november 2006 Et annet sprøsmål - dere som går i høye hæler hele tiden, får dere ikke vondt i beina? Jeg er utpreget sneakers-jente, men bruker ofte høye hæler på jobb. Og det går jo fint, da man sitter mye. Men må jeg gå veldig mye (f.eks. høyhælte støvletter på shopping), blir jeg rett og slett fryktelig sliten i beina. Er det fordi jeg ikke er vant, eller er det sånt man må regne med? ← Jeg tror det har med trening å gjøre. Hadde en lang periode hvor jeg ikke brukte høye hæler. Da jeg startet igjen så måtte jeg faktisk trene meg opp. En shoppingtur på 3-4 timer går greit, men jeg orker ikke trasking i maaange timer. Da kjenner jeg det på beina. En utekveld på byen går imidlertidig veldig greit. Går jo ikke hele tiden da. Sitter litt og danser litt
tuji Skrevet 22. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 22. november 2006 Da stikker jeg på butikken i høyhælte støvletter! Wish me luck.
Ciara Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 Lykke til! Gi oss en tilbakemelding på hvordan det gikk da
Champagnepiken Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 Etter mange år med hæler på de fleste skoene mine, tenker jeg ærlig talt ikke stort over at jeg stolprer meg av gårde en god del centimeter over bakken. Så det har sannsynligvis noe med trening å gjøre. Sliten blir jeg bare hvis jeg har EKSTREMT høye hæler en dag, eller hvis jeg må gå uvanlig mye. Men det er ikke noe problem med en shoppinghæler på høyhælte støvletter.
Miracl3 Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Da stikker jeg på butikken i høyhælte støvletter! Wish me luck. ← Lykke til
tuji Skrevet 22. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 22. november 2006 Lykke til! Gi oss en tilbakemelding på hvordan det gikk da ← Det gikk ikke strålende, men tror ikke noen så rart på meg. Dette er snakk om veldig høye (men kraftige) hæler. Tror jeg må begynne litt mykere...
Henna Skrevet 22. november 2006 #16 Skrevet 22. november 2006 Det er ikke det at jeg ikke klarer, men jeg tør ikke. Er så redd for å skli! Tryner dere aldri? ← Jo, ganske ofte egentlig. Men det er like mye uten høye hæler som med så har kommet frem til at det har nok ikke noe med hælene å gjøre. Tvang meg selv til hæler når jeg begynte i jobb med uniform og det gjorde mye med holdning og så rett gg slett penere ut. Første hælene var brede og ikke så altfor høye. Snublet særdeles mye til å begynne med, men det kom seg (til det normale for meg å være...). Har avansert til litt mindre bredde på hælene, men pinsetthæler er for meg fortsatt langt utenfor rekkevidde. Og er blitt inneforstått med at vi er rett og slett ikke alle skapt for å gå på slike
Fashion.Faux.Pas Skrevet 22. november 2006 #17 Skrevet 22. november 2006 Tryner på høye hæler på dette føret, iallefall i Oslo. Gatene i Oslo er IKKE laget for tynne stiletthæler. Nei, takke meg til Nike'sa mine
Lola83 Skrevet 22. november 2006 #18 Skrevet 22. november 2006 Det er helt jævelig, og helt jævelig fint, hehe..så man må bare holde ut I går var jeg ute med 10 cm høye spikerheler..Går lettere med litt alkohol i blodet og en taxi her og der
Gjest Miss.Chanel Skrevet 22. november 2006 #19 Skrevet 22. november 2006 jeg klarer fint å gå med høye heler men får så sinnsykt smerter i bena! er det muskler som ikke brukes og derfor det blir vont? går dette over om man går ofte med hæler?
Corine Skrevet 22. november 2006 #20 Skrevet 22. november 2006 Jeg gikk også veldig ofte med høye hæler før, både på jobben og ellers. Nå greier jeg det ikke lenger. Får innmari vondt i beina, spesielt over vristen. Og dette skjer uansett hvilket skopar jeg velger. Så må nok innfinne meg med at hæler ikke er spesielt bra for beina....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå