Grooo Skrevet 4. februar 2003 #1 Del Skrevet 4. februar 2003 Er det noen her som har vært i Glasgow som kan fortelle litt om hva som er verdt å få med seg der? Vi vurderer å ta en liten tur i sommer, i månedskiftet juli/august... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #2 Del Skrevet 6. februar 2003 Hei du! Vi var i Glasgow i august i fjor, og skal tilbake en tur nå i mars. Det er en kjempesjarmerende by - folkene og livet, dialekten og pubene er sååå sjarmerende!! Anbefales på det sterkeste! Ikke minst er det en billig by - vi fløy fra Sandefjord (ryanair) for 600 kroner per person - og så er det også billig å bo i byen. Det finnes nesten ikke turister der, og du får et bra hotell fra 400 kroner natten. Vi brukte en dag i Edinburgh, men synes det var altfor mye turister og nordmenn der. Det er en nydelig by, bare førti minutter med tog unna. Jeg ville anbefalt deg en dag der - men ikke mer, tror jeg! Vi brukte også en dag på et whiskydestilleri som ligger cirka en time utenfor byen. Det er det destilleriet som ligger nærmest Glasgow, og heter Glengoyne. Vi tok buss ut dit - den stoppet rett utenfor og plukket oss opp der på veien tilbake. Morsomt, både for samboer som er whiskyelsker og for meg som ikke er så glad i den drikken. Men det er noe med det at når du først er i Skottland, så må man innom et destilleri.. Ellers er Glasgow Cathedral veldig fin - sammen med kirkegården som ligger bak katedralen. Vi gikk også en sånn "horror walk" på kveldstid - en guidet gåtur rundt i byen. Det var morsomt! Glasgow University og School of Art er også verdt å få med seg - det samme med Willow Tea Room. Men det aller beste: veldig billig shopping!!! Bare spør hvis det er noe mer du lurer på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 6. februar 2003 #3 Del Skrevet 6. februar 2003 Glasgow er virkelig en nydelig by med masse historie. Virkelig verdt et besøk. Men dere må for all del ikke glemme de skotske høylandene- naturen der er nesten magisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. februar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 6. februar 2003 Dette høres kjempebra ut, tror vi bestemmer oss for denne turen jeg.. Flybiletten kommer på litt ca. tusen kr tur/retur pr. person med RyanAir den uka vi kan dra, men det er jo ikke så ille det heller da. Men noe hotell under 600 kroner natta har vi ikke funnet, noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2003 #5 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg bruker ofte en side på nettet som heter www.smoothhound.co.uk. Søk på Glasgow der, så kommer det opp en masse hoteller, og du kan be om å få dem sortert etter pris. Vi sov på et hotell som het Hampton Court Hotel - det var helt ok (ikke luksus, men bedre standard enn et tostjerners i London). Tror vi betalte rundt 450 kroner natten for et dobbeltrom med eget bad, og inkludert frokost. The Victorian House er også ganske fint, det samme med Willow Hotel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1066 Skrevet 7. februar 2003 #6 Del Skrevet 7. februar 2003 Spiste middag der i en nedlagt Brannstasjon. Anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 7. februar 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 7. februar 2003 Takk for gode tips! Nå har vi kjøpt flybiletter hos RyanAir og reservert rom for fem netter på Hampton Court Hotel, så nå er det bare å glede seg til sommeren.. Nedlagt brannstasjon er notert, sammen med de andre tipsene. Mottar gjerne flere! Tenker jeg skal ta meg en tur på biblioteket snart og låne noen bøker og kanskje en video. Men det er enda lenge igjen til sommeren, og før den kommer påska, og da skal vi to uker til Hong Kong og Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mums Skrevet 10. februar 2003 #8 Del Skrevet 10. februar 2003 Hvis dere er litt interessert i arkitektur og design anbefaler jeg et besøk på Charles Rennie MacIntosh's "House For An Art Lover". Det ligger rett utenfor sentrum (5 min. i taxi), og er vel verdt et besøk. Spesielt hus, med spesiell innredning og design - veldig vakkert. Om været er fint kan man nyte en god kopp te ute i den flotte hagen etterpå. Jeg har vært i Glasgow flere ganger, og sammen med turene opp i det skotske høylandet er dette huset et av høydepunktene http://www.aftenposten.no/reise/article.jh...rticleID=432803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 11. februar 2003 #9 Del Skrevet 11. februar 2003 En av mine beste venner er fra Glasgow, og jeg besøkte henne. Glasgow er en helt suveren by, og skotter er helt skjønne mennesker...... Gjør deg selv en stor tjeneste, og kjøp noen videoer av Glasgows store helt, Billy Connolly.....han er den eneste artist som i de senere år har fått meg til å grine av latter. Masse å se.....de har et slag museum der......aner desverre ikke hva det heter....men de har alt der inne....fra levende bier til Van Gogh-bilder........ Du kan gå der inne i dagevis.......... pakk kofferten din, og reis... Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå