Gjest Gjest_Basti_* Skrevet 22. november 2006 #1 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har chattet med en fyr jeg møtte på en datingside i en ukes tid. Jeg har ikke mye erfaring fra nettdating, og spør derfor; Er det mulig å merke på nett om man har kjemi? Praten mellom oss på Messenger flyter vannvittig lett, vi har morsomme kommentarer som den andre liker, vi chatter i et par timer uten å egentlig chatte om noe som helst osv. Kort sagt: Jeg føler at vi har vannvittig god kjemi. Jeg lurer da på andres erfaring på om kjemien her er "overførbar" til den virkelige verden? Vi har aldri snakket på telefon, har bare sett et par bilder av hverandre, og skal møtes nå på torsdag. Har fryktelig store forventninger siden vi matcher så bra på nett, men er det her stor sjanse for å bli skuffet, eller har man ofte god kjemi i virkeligheten også dersom man har det på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjamsa Skrevet 22. november 2006 #2 Del Skrevet 22. november 2006 Du burde ikke ha for store forventninger, selv om oddsene er gode når man har funnet en det er lett å snakke med. Men det er ikke sikkert det er like lett å snakke om ingenting i virkeligheten uten å føle seg litt dum på en måte, hvis du skjønner. Så det er greit å ha noe til felles. Om man har god kjemi med personen merker man som regel. Det er viktig å legge merke til andre ting enn bare hva personen sier, som hvordan han svarer på ting, når han ler, om han liker å snakke om seg selv, er interessert i deg og ditt, tar initiativ, om han prøver å spøke bort viktige emner, om han snakker i bilder, ord eller følelser osv. Det kan gi deg et hint om hvor godt dere passer sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2006 #3 Del Skrevet 22. november 2006 Nettdating? Aldri mer! Nei, du kan ikke stole på hverken det du hører eller det du ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. november 2006 #4 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg personlig kan prate lett og mye med folk på nett selv om jeg ikke har kjemi med dem irl, har lært meg at jeg må faktisk møte vedkommende for å vite noe som helst om gnist, kjemi, tiltrekning utover hyggelig. men de jeg prater lett med på nett, er enklere å møte, for jeg vet jo ihvertfall at vi kommuniserer greit. møt ham med godt humør, men ikke ha for store forventninger. Kanskje går det supert, kanskje ikke. du kan jo ha en hyggelig kveld uansett og ta det som det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 22. november 2006 #5 Del Skrevet 22. november 2006 Har hatt god kjemi med noen på nett, men opplevd at det ble helt feil når vi traff hverandre. Traff mannen min på den måten, jeg , alt stemte på nett og jeg var veldig hissig på at vi skulle møtes for å se om alt stemte da også, og det gjorde det! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
royaltrux Skrevet 22. november 2006 #6 Del Skrevet 22. november 2006 Nei, jeg kan ikke si at jeg har tro på det lenger. Har drev med det i flere år nå, aldri lykkes. Rart at du kan snakke på nett og har det så utrolig koselig og kjenne at det raser kjemi gjennom kroppen...men når man møtes så er det bare åpenbar feil. Deprimerende...dessverre er det en lett måte å komme i kontakt med folk, bare at det er nok ikke en bra måte å forvente å møte drømmemannen, selv om det er sikkert noen som har klart det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 22. november 2006 #7 Del Skrevet 22. november 2006 Har også prøvd dette, og blitt skuffa. Men innrømmer at jeg har hatt altfor store forventninger! Hvis det blir en neste gang, skal jeg legge forventningene veldig lavt, og passe på å ha en slags avtale i bakhånd, slik at jeg kan redde meg ut av en pinlig situasjon. ("må dessverre gå, har en avtale med dattera" etc) Hvis det mot formodning skulle funke bra, så kan man jo lett avlyse den fiktive avtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reisende John Skrevet 22. november 2006 #8 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg synes nettdating funker fabelaktig. Kan sile ut de verste som det aldri ville funket med uten engang å måtte spandere en øl på dem, hehe ;-) Siden den du planlegger å møte irl også er en oppegående person som har de samme tankene gående gjennom hodet som deg, så er det helt ok å si "vi møtes med forbehold om at ingen blir sure hvis det ikke funker". Bare tomsinger som tror at den store kjærligheten er garantert fordi vi prater flott på nett, og en slik vil du vel ikke ha? Ha forventninger men vær realistisk. Har også prøvd dette, og blitt skuffa. Men innrømmer at jeg har hatt altfor store forventninger! Hvis det blir en neste gang, skal jeg legge forventningene veldig lavt, og passe på å ha en slags avtale i bakhånd, slik at jeg kan redde meg ut av en pinlig situasjon. ("må dessverre gå, har en avtale med dattera" etc) Hvis det mot formodning skulle funke bra, så kan man jo lett avlyse den fiktive avtalen. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 22. november 2006 #9 Del Skrevet 22. november 2006 Noen ganger stemmer det, andre ganger ikke. Men som regel stemmer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå