Arkana Skrevet 21. november 2006 #1 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg og samboeren min sliter litt med hva vi skal kjøpe til foreldrene hans, og vi håper det finnes noen kreative KG-medlemmer som kan hjelpe oss litt. "Problemet" er at de har alt de trenger i huset, og har i tillegg så godt som ingen hobbyer eller interesser. Vi har tidligere kjøpt dem bl.a. sengetøy, digitalkamera, tur til Oslo (for å besøke oss) og abonnement på ukeblad/kryssordblad. Moren hans er i tillegg syk, så gaver som innebærer at hun må ut av huset (vi tenkte f.eks. på fotmassasje e.l.) er egentlig utelukket. Så, som dere skjønner er dette litt av en utfordring. Prisklassen er forøvrig ca 1000-1500 kroner, så egentlig burde det ikke være umulig å finne på noe nytt som de ville sette pris på. Forslagene kan være både fellesgaver eller egne gaver til hver av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2006 #2 Del Skrevet 22. november 2006 Synes alf kaida hadde det beste julegavetipset jeg (Se på Kirkens Nødhjelps websider, der kan man bestille gavekort på 100 (kyllinger), 250(geit), 1200(vannpumpe til landsby) eller 2000 kr(symaskin til fattig kvinne som får skape seg et yrke). Du bestiller på nett, og får gavekortet m/konvolutt i posten sammen med bankgiro. Poenget er selvsagt at mottageren ikke får denne gaven, men en fattig familie i verden i steden (eller en hel familie som får en vannpumpe og vann til landsbyen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2006 #3 Del Skrevet 22. november 2006 ka med et bilde av dere to? kan sikkert vere koslig for de:) i et fint ramme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2006 #4 Del Skrevet 22. november 2006 Gjesten over hadde jo et godt forslag. ellers synes jeg ofte vin eller congnac er en sikker vinner i min familie. Kanskje med noe sjokolade. Kanskje i kombinasjon med den over. Så du gir litt mer enn bare en konvolutt. Ellers har jeg laget gaver til mange vanskelige personer i år. Pleier å være populært, så håper det slår til i år også. Kanskje tatt en tur til fotograf og gitt dem et bilde av dere. Kanskje sammen med dem også. En kurv med god mat til jula, så slipper de å styre med det selv. Blomster... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2006 #5 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg stemmer også for en gave til et veldedig formål! Jeg og sambo vurderer å kjøpe en geit til en familie og gi det og en flaske vin i gave til hans besteforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 23. november 2006 #6 Del Skrevet 23. november 2006 Hva med en fin kurv kurv med masse god mat, en pen duk, servietter og lys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 23. november 2006 #7 Del Skrevet 23. november 2006 Hva med en fin kurv kurv med masse god mat, en pen duk, servietter og lys? ← Jeg er veldig for disse kurvene med ting oppi (som sikkert noen har fått med seg ), man kan ha masse rart oppi dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 23. november 2006 #8 Del Skrevet 23. november 2006 Kjøp en eller to gode leselamper. En sånn liten spotlight i gull/messing som står på gulvet og gir veldig godt lys. Foreldrene mine fikk det et år, og de er i bruk hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 23. november 2006 #9 Del Skrevet 23. november 2006 Eventuelt en god radio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. november 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 23. november 2006 Takk for mange gode forslag! Dette er alltid like vanskelig hvert år. Hvordan finner man gaver til noen som ikke gjør annet enn å sitte i godstolen hele dagen? Jeg foreslo selv en geit eller noe annet veldedig formål til min samboer i går, men jeg tror han tror foreldrene ville synes det var veldig rart. Men jeg synes det er et flott forslag. Når man ikke ønsker seg eller trenger noe som helst synes jeg det er glimrende å gi noe til noen som virkelig har behov for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. november 2006 #11 Del Skrevet 23. november 2006 Lydbok som begge kan lytte til sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. november 2006 #12 Del Skrevet 26. november 2006 Fotbad med mulighet for fotmassasje? Teaterbilletter? Fotoalbum? Brettspill á la sjakk, kinasjakk, damm, backgammon? Litt eksklusivt sengetøy? Skinnhansker o.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå