Gjest Gjesten Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Ja. da prøver vi. Har prøvd sånn halveis siden i sommer, men ikke vært så aktiv om man kan kalle det for det da... Nå skal vi prøve så ofte som vi bare makter, ja vi skal prøve å prøve hver dag denne perioden frem til neste menstruasjon. Er det generellt sett vanskelig å bli gravid? Hva er vanslig gjennomsnittlig å bruke av tid på å bli gravid? GUD jeg håper jeg KAN bli gravid!!!
Scorpina Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Åj. Ja det er individuelt du. Er som å spørre "hvor mye veier en fisk" hehe... = VELDIG forskjellig. Noen blir gravide bare de spaserer over mannen, men andre må prøve i flere måneder, ja år faktisk. Har vært flere tråder her inne med spørsmål "hvor lang tid tar det" men et svar som har vært gjenganger sånn sett (mht tid) er fra 6 mndr til 1 år. Hvis du har regelmessig mens, har el - så er det jo "bare" å stå på de dagene du er mest fruktbar. Hvis det ikke funker på DEN måten, temp deg, evt kjøp en el-tester. Hvis ikke noe DA skjer (si etter f.eks ett år) så kan du/dere kontakte lege. Noen ganger kan alder og livsstil (i noen tilfeller) også spille inn mht hvor heldig man er. Jeg ønsker deg VIRKELIG lykke til Gjesten (og velkommen til KG) :-D
Gjest Gjesten Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Tusen takk for svar Scorpina! Måtte le av kommentaren om å spasere over mannen, for jeg har intrykk av at det er så lett noen ganger også. Har sånn nogen lunde regelmessig mens, så det er vel bare å stå på i den midterste tiden. Nå hadde jeg mens første dag 14.nov, så om en ukes tid er det vel midt på ca? Da er det vel bare å slite ut sengehalmen..... Gratulere med graviditet da Scorpina!
Gjest Cosmic Girl Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Velkommen til "oss prøvere", og gratulerer med beslutningen!! Det er ganske spennende. Min kjære og jeg er selv på PP2, men prøver ikke egentlig veldig intenst enda. Har venninner som har lykkes med alt fra før de fikk første "ordentlige" mens etter p-pillebruk, til de som hadde prøvd så lenge at de gråt hver gang testen viste negativt. Jeg håper jeg er sånn midt imellom. Dag 1 i syklusen er første dag du har mensen, også er det bare å regne ut fra det når du har eggløsning. Jeg prøvde Quick respons eggløsnings-tester denne PP, for å få oversikt, men litt halvhjertet. Det koster så mye penger, og det å tisse på en pinne har vist seg å være mye vanskeligere enn jeg trodde.. Uansett, LYKKE TIL!!
Gjest Gjesten Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 tnx. PP2 vil det si at det er den andre syklusen din dere prøver? Jeg er helt blank når det gjelder dette. Men alle sine sykluser er jo ikke 28 dager. SÅ jeg må vel først finne ut det før jeg finner ut når jeg har eggløsnng? For den er midt i mellom ikke sant? Tror ikke jeg kommer til å begynne med eggløsningstester enda nei. Må prøve en stund før jeg kommer til å føle behov for det. Og å tisse på pinne er ikke så lett som man skulle tro nei.... Tynn pinne pluss tynn stråle er lik vanskelig... Lykke til dere også!!
Smashing Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Vi er også aktive prøvere nå. Begynte for bare noen få uker siden, og jeg er allerede "lei" av å vente på resultat. Er veldig utålmodig av meg selv. Håper det ikke tar for lang tid heller. Hadde vært fint om det klaffet med en gang. Har ikke dette litt med hvordan ens egne mødre hadde det? Moren min har 7 unger, og alle de var ikke helt planlagt.. Så jeg får jo håpe det gjelder meg også Hva er det man bør huske på når en prøver å bli gravid? Slik er listen min foreløpig. Fyll ut mer det som har noe mer å tilføye: 1. Regelmessig sex 2. Sunn livsstil (mosjon og kosthold) 3. Folsyre tabletter
Scorpina Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Tusen takk for svar Scorpina! Måtte le av kommentaren om å spasere over mannen, for jeg har intrykk av at det er så lett noen ganger også. Har sånn nogen lunde regelmessig mens, så det er vel bare å stå på i den midterste tiden. Nå hadde jeg mens første dag 14.nov, så om en ukes tid er det vel midt på ca? Da er det vel bare å slite ut sengehalmen..... Gratulere med graviditet da Scorpina! ← Ja, hvis du har sånn nogenlunde regelmessig _burde_ el skje iløpet av datoene 25. - 30. november (ca 28. november) og ja, da er det bare å ha horisontal tango Og takk skal du ha :-D
Scorpina Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Vi er også aktive prøvere nå. Begynte for bare noen få uker siden, og jeg er allerede "lei" av å vente på resultat. Er veldig utålmodig av meg selv. Håper det ikke tar for lang tid heller. Hadde vært fint om det klaffet med en gang. Har ikke dette litt med hvordan ens egne mødre hadde det? Moren min har 7 unger, og alle de var ikke helt planlagt.. Så jeg får jo håpe det gjelder meg også Hva er det man bør huske på når en prøver å bli gravid? Slik er listen min foreløpig. Fyll ut mer det som har noe mer å tilføye: 1. Regelmessig sex 2. Sunn livsstil (mosjon og kosthold) 3. Folsyre tabletter ← 4. Tålmodighet Kjedelig ja - men diverre, sånn er nok naturen lagt opp. Hverken etter vår lommebok, tidsskjema, mens, el'er eller lyst....det skjer når det vil skje virker det som.... :icon_neutral: Keep up the good work, var det noen som sa en gang - og i denne settingen er vel det utsagnet rimelig betinget. (Og, tålmod er en dyd, er forsåvidt også et ordtak verdt å "ta med seg" )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå