Gå til innhold

Hva mener du om dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å parkere på HC-plass er uansett ikke moralsk riktig. Det er jo vanligvis ikke veldig mange slike plasser utenfor kjøpesentere eller lignende, og de er plassert der de er for en grunn.

Mora i ts eksempel får parkere som alle andre og heller bære handleposene til hun får apefaktor for min del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun ikke skulle hente datteren (og således altså at datteren skulle slippe å gå langt etter bilen) så er det feil av moren å utnytte datterens "lapp".

Det er for DATTEREN de har denne tillatelsen, ikke moren. (men vi vet jo ikke når vi ser en firsk mor gå ut av bilen om hun skal inn på senteret og møte sin handicappede datter og derfor bør ha kort vei tilbake til bilen da...)

Skrevet

Ok, da er reglene tydeligvis endret på dette, jeg er vokst opp med et sånt kort i familien og det har da aldri vært registrert på noe annet enn bilen.

Skrevet
Ok, da er reglene tydeligvis endret på dette, jeg er vokst opp med et sånt kort i familien og det har da aldri vært registrert på noe annet enn bilen.

Men er det riktig at den som kjører bilen benytter HC-plassen når han/hun ikke har behov for det.

Skrevet
Men er det riktig at den som kjører bilen benytter HC-plassen når han/hun ikke har behov for det.

Nei det er det vel ikke. Og siden det nå heller ikke er juridisk lovlig, bør man vel la vær.

Skrevet

Nei det er ikke riktig at folk gjør det, jeg vet at det er noen som gjør det for det har jeg selv sett.

Onkelen til min mann har et sånt kort i bilen pga at kona hans sitter i rullestol, han forteller at hvis han er alene på en p-plass der det er fullt så parkerer han alikevel på en HC-plass hvis det er ledig der.

Skrevet
Er dette bilen til den funksjonshemmende eller er det moren/faren hennes sin?

Er dette en tenkt tanke Totalya eller er dette en hendelse du er vitne til ?

I tilfelle hva syns du selv om dette selv?

Jeg var vitne til hendelsen ja. Dette er den eneste bilen familien har, men den er muligens registrert på datteren da den er spesielt tilpasset henne. Hun skulle ikke møte datteren, som noen foreslo...

Jeg synes selv dette er forkastelig. :frustrert:

Skrevet

Handicapskilt registreres ikke på kjøretøy, men på den funksjonshemmede. Dette fordi det hender at den funksjonshemmede også benytter andre kjøretøy. ;)

Man kan se på skiltet hvilket år den som eier det er født..

Skrevet

Jeg hadde gjort akkurat det samme selv jeg.. Jeg liker ikke å måtte gå langt når jeg er ute og shopper.. Da kan man liksom bare forte seg inn uten for mye oppmerksomhet.. Og så slipper jeg å gå langt ute slik at jeg ødelegger støvlettene mine..

Skrevet
Jeg hadde gjort akkurat det samme selv jeg.. Jeg liker ikke å måtte gå langt når jeg er ute og shopper.. Da kan man liksom bare forte seg inn uten for mye oppmerksomhet.. Og så slipper jeg å gå langt ute slik at jeg ødelegger støvlettene mine..

:roll:

Skrevet

Jeg håper du tuller. Å parkere på handicapparkering når man ikke selv er handicappet eller skal sette av/plukke opp en som er det, er totalt forkastelig. Det er en grunn til at slike plasser finnes, og det er -ikke- for at friske mennesker skal slippe å ødelegge støvlettene sine. Kayla83, hadde du overhodet ikek fått samvittighetskvaler hvis du kom ut av butikken igjen og så en handicappet som strevet med å kare seg fra andre enden av parkeringsplassen til døren, fordi du hadde tatt den nærmeste plassen? Eller kanskje vedkommende ikke engang klarte komme seg ut av bilen, siden vanlige parkeringsplasser normalt sett er mye smalere enn handicapparkeringer.

Jeg har en nabo som jobber med handicappede. Selv spretter hun opp og nedd trappene til tredje etasje. Det gjør meg så inderlig forbannet når jeg ser henne, på en lørdag formiddag, parkere på handicapparkeringen, bare hun i bilen, så går hun inn og handler, og setter seg alene ut i bilen igjen. At det går ann!

Skrevet

Skummelt å se at støvletter kan være viktigere enn handicapede.... fytti katta så egoistisk... :sur:

Skrevet

Da får du kjøpe deg noen skikkelige støvletter neste gang du shopper da, slik at de tåler å gå over parkeringsplassen...

Skrevet
Da får du kjøpe deg noen skikkelige støvletter neste gang du shopper da, slik at de tåler å gå over parkeringsplassen...

Eller havne i rullestol, så slipper du at støvlettene berører bakken.

*Løsningsorientert*

Skrevet

Jeg regner med at den aktuelle moren synes det er utrolig respektløst og egoistisk dersom parkeringsplassen er okkupert av en gammel, benskjør dame uten lapp i ruta. Regler er jo til for å følges.

Skrevet
Jeg håper du tuller. Å parkere på handicapparkering når man ikke selv er handicappet eller skal sette av/plukke opp en som er det, er totalt forkastelig. Det er en grunn til at slike plasser finnes, og det er -ikke- for at friske mennesker skal slippe å  ødelegge støvlettene sine. Kayla83, hadde du overhodet ikek fått samvittighetskvaler hvis du kom ut av butikken igjen og så en handicappet som strevet med å kare seg fra andre enden av parkeringsplassen til døren, fordi du hadde tatt den nærmeste plassen? Eller kanskje vedkommende ikke engang klarte komme seg ut av bilen, siden vanlige parkeringsplasser normalt sett er mye smalere enn handicapparkeringer.

Jeg har en nabo som jobber med handicappede. Selv spretter hun opp og nedd trappene til tredje etasje. Det gjør meg så inderlig forbannet når jeg ser henne, på en lørdag formiddag, parkere på handicapparkeringen, bare hun i bilen, så går hun inn og handler, og setter seg alene ut i bilen igjen. At det går ann!

Det er Kaya, takk..

Og nei, jeg tuller ikke.. Er jo ikke min feil at folk er handikappede, eller blir det eller velger å føde handikappede.. Og hvis det er så stort problem, så kan de jo bare holde seg hjemme..

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det er Kaya, takk..

Og nei, jeg tuller ikke.. Er jo ikke min feil at folk er handikappede, eller blir det eller velger å føde handikappede.. Og hvis det er så stort problem, så kan de jo bare holde seg hjemme..

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at du er et troll.

Skrevet (endret)
Det er Kaya, takk..

:overrasket:

Herregud....

Så du mener at det er viktigere at du, som frisk og oppegående, får parkere rett ved døren så støvlettene dine ikke blir ødelagte, enn at handicappede får forlate leiligheten sin? Har du overhodet ingen empati med andre som er vanskeligere stilt enn deg selv? Hvis du skulle havne i en ulykke og havne i rullestol, hadde du da synes det var helt ok å sitte pal i din egen leilighet? Ikke kunne ha jobb, handle, gå på kafé eller denslags, fordi du ikke får parkert nært nok til at du klarer ta deg fram til dørene? Å komme seg ut av bilen når man sitter i rullestol krever at man har plass rundt seg. I tillegg må man komme seg fra parkeringsplassen langt vekke fram til døren. Gjerne krysse gater, med høye fortauskanter som gjør det vanskelig å komme seg opp og ned fra fortauene. Du burde prøve å sitte i rullestol selv, så kunne du sett litt hvordan de har det.

Endret av Jennsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...