Totalya Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Familien har en datter som er funskjonshemmet, og har derfor "lappe" i bilen som gir tillatelse til å parkere på handicap-parkering. Mor er ute på shopping alene, og parkerer på den eneste handicap-parkeringsplassen som er ledig. Hva synes du?
Gjest Bellatrix Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Det er jo feil. Hun er jo ikke handicappet, men opptar plassen for noen som er det.
Gjest gjesta Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Helt galt. Er jo datteren som er handicappet ikke moren. Og moren hadde jo ikke fått innvilget noe slikt.
Arkana Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Jeg synes ikke det er riktig. Handicap-parkering er for de som har et handicap. Hvordan ville hun følt det om en annen hadde gjort det samme akkurat den dagen hun har med seg sin datter? Man skulle tro at en som virkelig forstår hvor nødvendig en slik plass er for de som trenger det ville holde seg for god til slikt.
Chic Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 folk benytter seg av det de har.... trist men sant. Jeg synes ikke noe om det, plutselig er det noen som trenger den plassen, men den er opptatt fordi en lat mor ikke gidder å gå litt lenger til døra.
Gjest gjesta Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Familien har en datter som er funskjonshemmet, og har derfor "lappe" i bilen som gir tillatelse til å parkere på handicap-parkering. Mor er ute på shopping alene, og parkerer på den eneste handicap-parkeringsplassen som er ledig. Hva synes du? ← Synes det er forkastelig. Denne moren burde i det minste forstå hvor viktig en handicap-parkering er. Den er utrolig viktig for folk som trenger den plassen. Vi andre klarer fint å både gå og/eller betale for plassen.
Gjest graceland Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 Det er direkte frekt, og respektløst ovenfor de som virkelig har behov for parkeringsplassen.
Gjest Gjesten Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Man skulle tro at foreldre med handikappede barn forsto dette bedre enn noen andre da? Jeg må si jeg aldri har tenkt på at handikappedes familier utnyttet dette...
Gjest Gjesta Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 Kanskje hun parkerte der av gammel vane uten å tenke seg om? :håpe: Jeg lurer ofte litt når jeg ser biler parkere på de plassene og menneskene i bilen løper ut og inn på shoppingsenteret, klar til handlemaraton, men - man vet jo aldri
Gjest Miloine Skrevet 22. november 2006 #11 Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg syns det er ren utnyttelse og missbruk av denne parkeringstillatelsen som faktisk er for datteren som èr hanikappet. Hva med de som trenger den ene plassen fordi dem faktisk èr funksjonshemmende da! Hun bør lete etter parkeringsplass som oss andre uten at hun utnytter denne handikapptillatelseslappen. Det er rett og slett skikkelig stygt gjort, styggere enn når de uten sånn lapp i ruta tar en p-plass som er for handikappede! Det er bare frekt det, ille nok, men det du nevner er særdeles dårlig! Er dette bilen til den funksjonshemmende eller er det moren/faren hennes sin? Er dette en tenkt tanke Totalya eller er dette en hendelse du er vitne til ? I tilfelle hva syns du selv om dette selv? Endret 22. november 2006 av Miloine
Pasha Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 Det synes jeg rett og slett er frekt. Hun er da ikke handicapet.
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 Nå er det sånn at en slik tillatelse følger bilen og ikke den handikappede. Så sånn sett har alle som kjører den bilen "rett" til å parkere bilen på en handikapp plass. Om det er moralsk riktig eller ikke, kan man jo diskutere, men rent juridisk er moren i sin fulle rett.
Gjest Fresh Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Nå er det sånn at en slik tillatelse følger bilen og ikke den handikappede. Så sånn sett har alle som kjører den bilen "rett" til å parkere bilen på en handikapp plass. ← Nei, kortet følger personen det er registrert på.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 22. november 2006 #15 Skrevet 22. november 2006 Jeg synes ikke det er riktig. Handicap-parkering er for de som har et handicap. Hvordan ville hun følt det om en annen hadde gjort det samme akkurat den dagen hun har med seg sin datter? Man skulle tro at en som virkelig forstår hvor nødvendig en slik plass er for de som trenger det ville holde seg for god til slikt. ← Akkurat det samme jeg tenkte
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #16 Skrevet 22. november 2006 Enig med de over meg. Synes det rett og slett er dårlig gjort overfor de som faktisk trenger plassen!
ToveM Skrevet 22. november 2006 #17 Skrevet 22. november 2006 Trodde og kortet følgte personen, uten at jeg vet sikkert, men uansett burde de personene ikke benytte dette når de ikke har med seg den personen som trenger plassen, det er helt forkastelig, og de burde i alle fall vite bedre enn alle andre, Det er mange som parkerer på handicap parkering uten kort og, og det irriterer meg grenseløst
afr0dite Skrevet 22. november 2006 #18 Skrevet 22. november 2006 Kortene har i allefall bildet og navnet til personen det tilhører, så det kan jo være en indikasjon på at det følger personen, og ikke bilen? Bildet ligger selvfølgelig ikke ut, så alle kan se hvem som eier bilen, og hvem som er handikappet, men på baksiden, slik at man kan bevise at man faktisk er handikappet.
Gjest Fresh Skrevet 22. november 2006 #19 Skrevet 22. november 2006 (endret) Sitat trafikketaten i Oslo Kommune: Parkeringskortet for forflytningshemmede er kun gyldig for personen kortet er registrert på Så vidt jeg vet er det likt over hele landet. Endret 22. november 2006 av Fresh
LilleBille Skrevet 22. november 2006 #20 Skrevet 22. november 2006 Man skulle tro at foreldre med handikappede barn forsto dette bedre enn noen andre da? Jeg må si jeg aldri har tenkt på at handikappedes familier utnyttet dette... ← Man burde kunne tro at de visste bedre men nei da. Jeg spurte en gang en meget sprek ung dame - som ikke hadde noe merke i vinduet - om hun var klar over at hun hadde parkert på en HC plass? Fikk da huden full av kjeft - og så stupte hun ikk i hanskerommet - fant lappen - og sa at hun datteren var handicappet - så hun hadde rett til å stå der - så jeg kunne for faaen bare klappe igjen . Jaja ... det var flere enn meg som ble ganske paffe - for vi fikk etterhvert noen tilhørere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå