Grooo Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Det anbefales jo at babyer sover på ryggen, men hvor lenge skal de det? Skal de "tvinges" hvis de vil snu seg? Eller snus rundt når mor og far kommer og legger seg? Hva har dere gjort som har større barn? Propellen er fem måneder nå og sover fortsatt på ryggen. Hun protesterer litt når hun skal legge seg i blandt, men da er hun stort sett for våken til å sove uansett og blir sinna etter fem minutter på magen også så det er nok mer trangen til å snurre og styre rundt som gjør at hun snur seg.
Flowery Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Jeg spurte på helsestasjonen for jeg sover så lett og våknet hver gang babyen snudde seg og så stod jeg opp og snudde tilbake til rygg. Helsesøster sa at når babyen snur seg selv til mage, så kan den bare ligge på magen.
Eliza Doalot Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 I utgangspunktet kommer ikke jeg til å snu snupp når hun evt begynner å snu seg selv i senga. Det har jeg hørt er unødvendig siden det visstnok ikke er farlig etter at de har lært å snu seg selv. Når det er sagt kan jeg ikke love at jeg ikke snur henne når vi går og legger oss. (her ble det mye snuing...)
*sandra* Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Jeg spurte på helsestasjonen for jeg sover så lett og våknet hver gang babyen snudde seg og så stod jeg opp og snudde tilbake til rygg. Helsesøster sa at når babyen snur seg selv til mage, så kan den bare ligge på magen. ← Dette har jeg også blitt fortalt.
monja Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Jeg "tvang" aldri snuppen til å sove på ryggen. Når han snudde seg fikk han bare sove sånn. Han snudde seg som regel tilbake igjen. Her og sa HS at når han snur seg selv på magen kan han godt ligge sånn. Nå som han er blitt større sover han alltid på magen da.
Gjest |H| Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Så lenge ho greide å snu seg rundt og tilbake selv, så lot jeg ho ligge slik ho ville.
Lula Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Så lenge ho greide å snu seg rundt og tilbake selv, så lot jeg ho ligge slik ho ville. ← Sånn gjorde vi det også.
ToveM Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 enig med de andre, når de snur seg selv, må de få liggge slik de vil
Litt Lost Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Vel, her i huset har det ikke gått an å tvinge dem til ryggleie fra de var født - da ble det null søvn.
Murmelmy Skrevet 23. november 2006 #10 Skrevet 23. november 2006 Vel, her i huset har det ikke gått an å tvinge dem til ryggleie fra de var født - da ble det null søvn. ← Her oxo
Naixin Skrevet 23. november 2006 #11 Skrevet 23. november 2006 Mine har fått lov til å sove på magen. Da sov både de og vi bedre...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. november 2006 #12 Skrevet 23. november 2006 Jenta vår sov på ryggen til hun snudde seg selv. Etter det lå hun stort sett på magen, feil vei oppå dyna
Trebarnsmor Skrevet 24. november 2006 #14 Skrevet 24. november 2006 Jeg la alltid mine tre på ryggen. Men da de begynte å snu seg, så lot jeg dem ligge. For det er ikke farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå