Gå til innhold

Hvor lenge "tvang" dere baby til å sove på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det anbefales jo at babyer sover på ryggen, men hvor lenge skal de det?

Skal de "tvinges" hvis de vil snu seg?

Eller snus rundt når mor og far kommer og legger seg?

Hva har dere gjort som har større barn?

Propellen er fem måneder nå og sover fortsatt på ryggen. Hun protesterer litt når hun skal legge seg i blandt, men da er hun stort sett for våken til å sove uansett og blir sinna etter fem minutter på magen også så det er nok mer trangen til å snurre og styre rundt som gjør at hun snur seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte på helsestasjonen for jeg sover så lett og våknet hver gang babyen snudde seg og så stod jeg opp og snudde tilbake til rygg. Helsesøster sa at når babyen snur seg selv til mage, så kan den bare ligge på magen.

Skrevet

I utgangspunktet kommer ikke jeg til å snu snupp når hun evt begynner å snu seg selv i senga. Det har jeg hørt er unødvendig siden det visstnok ikke er farlig etter at de har lært å snu seg selv.

Når det er sagt kan jeg ikke love at jeg ikke snur henne når vi går og legger oss. :)

(her ble det mye snuing...)

Skrevet
Jeg spurte på helsestasjonen for jeg sover så lett og våknet hver gang babyen snudde seg og så stod jeg opp og snudde tilbake til rygg. Helsesøster sa at når babyen snur seg selv til mage, så kan den bare ligge på magen.

Dette har jeg også blitt fortalt.

Skrevet

Jeg "tvang" aldri snuppen til å sove på ryggen. Når han snudde seg fikk han bare sove sånn. Han snudde seg som regel tilbake igjen. Her og sa HS at når han snur seg selv på magen kan han godt ligge sånn.

Nå som han er blitt større sover han alltid på magen da.

Skrevet

Så lenge ho greide å snu seg rundt og tilbake selv, så lot jeg ho ligge slik ho ville.

Skrevet
Så lenge ho greide å snu seg rundt og tilbake selv, så lot jeg ho ligge slik ho ville.

Sånn gjorde vi det også.

Skrevet

enig med de andre, når de snur seg selv, må de få liggge slik de vil

Skrevet

Vel, her i huset har det ikke gått an å tvinge dem til ryggleie fra de var født - da ble det null søvn.

Skrevet
Vel, her i huset har det ikke gått an å tvinge dem til ryggleie fra de var født - da ble det null søvn.

Her oxo

Skrevet

Mine har fått lov til å sove på magen.

Da sov både de og vi bedre...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jenta vår sov på ryggen til hun snudde seg selv. Etter det lå hun stort sett på magen, feil vei oppå dyna ;)

Skrevet

Jeg la alltid mine tre på ryggen. Men da de begynte å snu seg, så lot jeg dem ligge. For det er ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...