Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid hatt hvit duk, hvitt servise... ++ til vårt bord på julaften.

Litt fargeløst egentlig... Enkelt, men litt fargeløst.

I år så jeg et bilde av et bord med dyp rød duk, røde kubbelys og hvitt servise...:) Ble lunere...

Hvordan dekker du ditt bord på julaften? :)

Skrevet

Rød duk, røde servietter, hvitt servise, røde lys i sølvlysestaker, rød oppsats i sølvskål. Jeg er veldig glad i rødt, og "må" bruke denne fargen til jul, men foretrekker hvitt til nyttårsaften.

Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe nervøsløyelsstoff på Jysk. Det slipper man å stryke, kan tas i tørketrommelen og slipper å falles opp. Nesten gratis er det også, og det finnes i mange fine farger.

Skrevet
Tenkte jeg skulle kjøpe nervøsløyelsstoff på Jysk.

Har kjøpt mørk lilla og skal ha lys og servietter i rødt og cerise. Regner med mutter'n får bakoversveis.....

nero

Skrevet

Tror det blir kjempelekkert jeg! :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

har røde duker, servise i krem/hvitt og gull og røde lys i krystallstaker. strør gjerne utover nisse- og juletrepaljetter. har en løper i linfarge på langs med kristtorn og dompapper på.

i år blir det det over om vi er under 8, og hvite duker med en rød organzaløper og røde lys på i familieselskapet da vi er over 8.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal noe sted på julaften i år, vil helst glemme hele greia. Men jeg skal ha julemiddag hjemme hos meg selv noen dager senere med venner, da vurderer jeg seriøst å bruke *sjokk* papptallerkner.

Skrevet

Jeg skal hjem til foreldrene mine på julaften men jeg skal invitere til et par julemiddager og da tenkte jeg følgende:

Kremhvit duk med brodert mønster i gulltoner

Dekketallerkener i gull

Servise med gullmønster

cremefargede Kubbelys som jeg har festet servietter på som pynt

De samme serviettene som jeg har brukt på kubbelysene

Serviettene går i gull og nostalgisk mønster. Jeg har lagt de rundt kubbelysene litt langt nede og dratt over skjøten med en kniv varmet over en flamme. På den måten fungerer det som lim :) Jeg skal også pensle på litt glitterlim.

som dere sikkert skjønner er jeg veldig glad i gull i jula :sjenert:

Skrevet

I år blir det rød duk (ny), hvit middagsservice (nytt), hvite og røde servietter, røde og hvite lys og sånn "ranke" med sølv og røde kuler på som "danderes" sånn ca midt på bordet. Stilig og enkelt :)

Men, som Nigo sier - jula for oss er også at maten smaker godt, det LUKTER jul, hvit jul (er bar bakke nå = møøørkt og dystert) og de stjålne blikkene til jenta vår som niistrirrer på treet og pakkene under iløpet av middagen hehe :)

Og når middagen er fortært, gavene pakket opp, moder'n dratt hjem og lysene slukket kan vi klappe oss på en mett mage og si, NOK en gang, "ett år til neste gang" :ler:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi feirer julaften hver for oss foreløpig, og skal til bestemoren min. Regner ikke med at jeg får så mye å si der...

Men vi satser på å ha juleselskap i romjula. Tenker å ha hvit eller dyprød linduk, hvite tallerkner, røde eller hvite servietter (røde til hvit duk og omvendt), diverse glass og sølvfarget bestikk. Hvis hvit duk, blir det kanskje en dyprød løper over. Antakeligvis en litt stor sølvfarget lysestake. Har små sølvstjerner jeg kan legge ut på bordet. Har ikke rukket å tenke så mye på det enda. Det blir antakeligvis noe mer kreativ pynt enn stjerner. Vi får se.

Skrevet

Til julemiddagen dekker vi med Nisseserviset fra PP, hvit linduk og speilplate med Hadeland nissene på. Jeg har ikke bestemt meg for farge på lys og servietter enda. Det blir enten røde eller hvite lys og helst ensfargede servietter.

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Enig i det dere sier at det viktigste er maten og at den smaker godt. Men jeg synes å pynte bordet og skape en stemning er nesten like viktig... :sjenert:

I år skal vi feire julen hjemme hos oss og jeg gleder meg. Har allerede begynt å tenke ut hvordan jeg skal pynte julebordet.

Vi skal ha hvit duk i nervøs fløyel. Vi dekker på med porsgrunds nisseservise og tilhørende glass. Lysestakene skal ha røde lys og jeg skal knytte en sølvsløyfe rundt de. På hver side av lysestakene skal det stå en engel. Og så skal jeg drysse masse glitterstjerner i midten.

Kom i litt julestemning nå jeg :nisseblunk:

Endret av synseren
Skrevet

Hos oss blir det hvit duk med stoffsevietter (som duken) fikk det i bryllupsgave for 5 år siden, men vi har ikke brukt det enda.

Så skal vi dekke på med "God gammeldags jul" serviset fra firkløveren. Er litt usikker på om jeg skal bruke dekketallerknene for de er så innmari store (angrer litt på at jeg kjøpte de, for de var svindyre :sjenert: )

Ellers har jeg alt i den juleserien: glass, bestikk, lysestaker, boller, fat ++++ det blir et skikkelig fint og koselig julebord.

Det meste av serviset har vi hatt i 6 år så det er "godt" brukt.

Skrevet

Dekker på med følgende: Hvit duk, hvite tallerkener med sølvkant, røde og hvite servietter og røde talgelys. Drysser også stjerner i sølv på duken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...