Brura2007 Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Til lørdag skal jeg på Kristins brudesalong i Lillestrøm for å kjøpe brudesko, det er 15% på alt tilbehør der, så tenkte kanskje jeg burde kjøpe korsett der samtidig. Men er det kanskje lurere (og billigere) å kjøpe i en undertøysbutikk? Jeg har bare gode erfaringer med Kristins, så det er ikke det det står på (kjøpte drømmekjolen min der, og fikk kjempebra service!) Men tenker kanskje at de har mer peiling på korsett i undertøysbutikker... Noen forslag til hvor jeg burde kjøpe? Jeg bor i Tønsberg, men er ofte i Oslo
MarianneHR Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Fordelen med å kjøpe korsettet i brudesalongen er at du kan prøve det sammen med kjolen (hvis du ikke får kjolen tidlig hjem), så ser du at det passer fint.
Gjest Pax Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Er det ordentlig korsett du skal ha med snøring og full pakke, eller undertøy som bare ser ut som korsett?
Gjest Gjesten Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Tror de på brudesalongene vet mer om hvilke korsett som funker under brudekjoler. Er du sikker på at du kan ha det under kjolen? Det kunne nemlig ikke jeg... Kunne ikke ha bh heller.... Puppene ble skviset opp for mye med noe under... Derfor skiftet jeg på hotellet før natten starte.... Så jeg ville ha snakket med henne på den salongen i alle fall, og hørt hva hun sier. Hun husker deg sikkert og hvilken kjole.... Lykke til!! SKulle gjerne gjort alt dette en gang til, med samme mann selvfølgelig...
Brura2007 Skrevet 22. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2006 Takk for svar Først og fremst fikk jeg med kjolen hjem en gang jeg kjøpte den, så jeg får ikke prøvd med korsett før jeg eventuelt skal sy inn kjolen. Jeg skal ha et korsett som er uten snøring, altså et undertøy som ser ut som korsett. Og er veldig sikker på at jeg kan ha det under kjolen min. Prøvde nemlig med et korsett under kjolen når jeg prøvde den i butikken. Problemet der var at den var at brystene forsvant helt (så tenkte kanskje de ikke hadde så peiling på det der...) Hun ga meg sannsynligvis feil størrelse, men likevel. (Motsatt problem av "gjesten"... hihi)
Gjest Gjesten Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Jeg skal love det jeg ikke har motsatt problem ja. Men kjolene er jo laget for barn under fjorten år? Er jo ikke plass til puppene.... Men midje og hofter bør man ha.. Forstå det den som kan. Lykke til da! Du finner sikkert et fint korsett tenker jeg...
Brura2007 Skrevet 22. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2006 Godt vi er forskjellige! Jeg har da kvinnelige former jeg også altså. Både bryster, midje og hofter bare så det er sagt. Hihi
Malama Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 (endret) Jeg har nå heller merket at kjolene jeg har prøvd er laget for de med silikonpupper jeg.... Ikke alle da, men særlig minst ett merke amerikanske kjoler. Dama i butikken sa det hadde med at de var fra florida, og rett og slett VAR de kjolene nesten tilpasset silikon. Jeg har ikke såå mye å "skryte av", men normalt sett "nok". I brudekjoler er det ialle fall plass til goooode innlegg (i praksis altså sy inn min kjole da, og gjerne hjelpe til litt med noe pushup i tillegg...) Men ingen er vi like, og det er ikke kjolene heller. Og godt er jo det Endret 23. november 2006 av Malama
Brura2007 Skrevet 23. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2006 Det er nettopp det, kjolen min er amerikansk :-) Jeg prøvde en spansk kjole også, OG den passet bedre, men det var den amerikanske som var DRØMMEKJOLEN! Hm, kjole tilpasset de som har silikon? Helt sykt!
Malama Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Nja, det er bare det dama i den ene salongen har sagt da, hun merker at kjolene fra den designeren i florida generelt altså har plass til langt større pupper enn hva en vanlig norsk jente som passer inn i kjolen har ellers (noen unntak selvsagt, noen har større pupper enn andre, men hun sa at få passet inn i puppeplassen i de kjolene der når de passet i resten) Men kjolen jeg falt for er vel egentlihg også amerikansk (tror jeg? Ginnis), men den passer meg likeel ganske greit tror jeg, når jeg får den i rett størrelse da (som faktsik er den minste størrelsen de lager kjolene i, hvor store kan folk være??).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå