Marissa Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Jeg er ganske grønn på data, så jeg satser på at noen her ar en mer teknisk innsikt, og kan komme med forslag... Hver gang jeg forsøker å gå inn på f,eks mailen min, kommer det opp en opplysning om at jeg går inn i sikker side, og når jeg trykker OK kommer det opp den berømmelige "siden kan ikke vises". Jeg har forsøkt så godt jeg kan å gjøre de tingene som står det for å se om det hjelper, men det gjør det ikke. Er det noen her som har forslag til hvordan dette kan fikses?
Marissa Skrevet 24. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2006 Er det virkelig ingen som vet noe? Har ikke lyst å levere pcen inn til reperasjon, for det er så dyrt....
Fingal Olsson Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Det var litt lite informasjon du ga for å kunne si noe mer om hva som er problemet. Hvor er det du prøver å sjekke mailen din? Det høre i alle fall ikke ut til å være noe som gjør at du behøver levere pcen inn til reparasjon.
Dolly_WoW Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Jeg er ganske grønn på data, så jeg satser på at noen her ar en mer teknisk innsikt, og kan komme med forslag... Hver gang jeg forsøker å gå inn på f,eks mailen min, kommer det opp en opplysning om at jeg går inn i sikker side, og når jeg trykker OK kommer det opp den berømmelige "siden kan ikke vises". Jeg har forsøkt så godt jeg kan å gjøre de tingene som står det for å se om det hjelper, men det gjør det ikke. Er det noen her som har forslag til hvordan dette kan fikses? ← *Er du på nett i det hele tatt? *Hva mener du med "mailen din" hotmail?gmail? noe annet?
Gjest Kermit Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Enkelte sider krever at du godtar cookies. Har du sjekket at du ikke har sperret for det?
Marissa Skrevet 25. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2006 Ja, jeg er på nett. Det kommer opp hver gang jeg går inn på en sikker sider på internett; mail, nettbank, nettbutikkbestilling, o.l. Altså alle sider som krever passord for å komme til min personlige side. Har ikke sjekket for cookies, hvordan gjør man det?
Fingal Olsson Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Har du installert noen slags brannmur på maskinen, f.eks. Symantec? Av og til har jeg sett tilsvarende problemer når man har installert Symantec Internet Security i tillegg til brannmuren som følger med SP2 i XP.
Liskat Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Jeg tenkte også at det kan være brannmuren. Gå inn på innstillingene til brannmuren og se om de sidene er sperret, eller noe slikt. Ellers bør man vel ikke ha mer enn en brannmur gående om gangen, jeg fikk noe krøll på den gamle PC-en min fordi jeg hadde to brannmurer gående.
Gjest Maxagaze Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Jeg tenkte også at det kan være brannmuren. Gå inn på innstillingene til brannmuren og se om de sidene er sperret, eller noe slikt. Ellers bør man vel ikke ha mer enn en brannmur gående om gangen, jeg fikk noe krøll på den gamle PC-en min fordi jeg hadde to brannmurer gående. ← Det er ingen vits i den brannmuren (hvis det er XPs sin du mener). Den sperrer kun for innkommende trafikk som ikke er initiert fra "innsiden". Andre software brannmurer er bare marginalt bedre (typ Zonealarm etc), de sperrer for utgående trafikk fra "skumle programmer man har fått innstallert". Problemet er heller da det "skumle programmet på innsiden" og ikke om man har brannmur eller ei. (Ett annet stort problem er at mange instinktivt klikker på "tillat" hvis brannmurprogrammet spør om ettellerannet program skal få tilgang til nettet, hva er egentlig vitsen da ?) Enten fjerner man programmet på innsiden (som kan være vanskelig nok, spyware ol. er gøy), eller man unngår simpelthen å legge inn all mulig drit på egenhånd. Har man oppdatert virusscanner, og oppdatert windaus så har man det man trenger, stort sett. Hvis man absolutt MÅ HA BRANNMUR kan man skru på den som er innebygget i ruteren, og sjekke sårbarheten her (velg "all service ports" og håp at du får grønt lys på alt): https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 PS: Er ikke så dumt å bytte nettleser heller kansje.. ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå