Gå til innhold

Når ble NAV opprettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det ikke var så gammelt, men ser at det er referert til flere måneder tilbake i innlegg her.

Hvor gammelt er Nav egentlig? Tidligere så hadde vi jo Aetat osv, det er da ikke så lenge siden...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tror nav kom nå i sommer eller noe.

Gjest graceland
Skrevet

NAV ble opprettet 1. juli 2006, etter vedtak i Stortinget våren 2005.

Skrevet

Ja nettopp. Men hvordan kan noen da ha blitt anmeldt til Nav osv i månedsvis? Jeg leste også her om noen som hadde jobbet hos Nav. Og da var det snakk om lengre tid også.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Ja nettopp. Men hvordan kan noen da ha blitt anmeldt til Nav osv i månedsvis? Jeg leste også her om noen som hadde jobbet hos Nav. Og da var det snakk om lengre tid også.

De bruker sikkert ordet nav om det som da var aetat eller trygdekontoret.

Skrevet
De bruker sikkert ordet nav om det som da var aetat eller trygdekontoret.

Ja de gjør vel det.

(Men det blir jo helt feil :sjenert: )

Gjest graceland
Skrevet

NAV står for arbeids- og velferdsforvaltningen, og er delt inn i NAV Trygd og NAV Arbeid.

Dersom noen sier at de har arbeidet for NAV i lengre tid, mener de sikkert trygdeetaten eller Aetat. Eller så skryter de litt på seg. :sprettoy:

Skrevet
NAV står for arbeids- og velferdsforvaltningen, og er delt inn i NAV Trygd og NAV Arbeid.

Dersom noen sier at de har arbeidet for NAV i lengre tid, mener de sikkert trygdeetaten eller Aetat. Eller så skryter de litt på seg.  :sprettoy:

Er vel noe sånt ja. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...