Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Hei, Jeg har kokte poteter fra igår. Hva kan jeg lage av disse? Håper på tips
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 pytt i panne!! det er jo bare kjempe godt!
Aquila Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Skrell de først, så moser du de sammen med litt muskat, melk, salt og pepper, kanskje også litt kålrabi om du liker - og vips har du kjempegod hjemmelaget potetstappe! (også kjøper du deg et par pølser eller kjøttkaker )
Gjest Fjellsippa Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Riv dem på den grove siden på rivjernet. Bland i finhakket løk, salt og pepper. Lag kaker med hendene som du steker i smør på stekepanna.
Belit Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Og hvis du ikke tar dem til middag kan du mose/presse dem og blande i brøddeig. Brødet blir kjempesaftig og holdbart!
LilleLy Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Eller du kan drysse over havsalt og annet godt krydder evt litt chilisaus og steke dem i ovnen som tapaspoteter (eller selvsagt som tilbehør til dagens middag på samme måte)
Muggen Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Min erfaring er at kokte poteter ikke blir så gode neste dag etter ei natt i kjøleskapet. lager du derimot potetmos så holder denne seg helt fint et par dager i kjøleskapet.
finkel Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 De de i to, mos de halvveis med en gaffel, ha over litt olje og krydder, og stek de i stekovnen til de er gyldne. Nydelig! Slik
Gjest Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Skjær i biter og krydre med det du liker og stek. Server med en skål yoghurt naturell og en skål honning som dip
Meridian Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Før, når jeg spiste pølser, syns jeg det var veldig godt å dele ferdigkokte poteter i passe deler, og steke på stekepanne med delte pølser, paprika, tomat, løk, brokkoli, eller andre grønsaker du liker. Krydret med salt og pepper. Jeg wokket grønsakene først, deretter pølsene og potetene og blandet sammen. Det var veldig godt innimellom når man ville lage noe godt, og lettvindt. Men nå spiser jeg ikke pølse lenger, så da kan jeg godt lage kjøttsaus, og steke poteter i stekepasse med salt og pepper, også spiser jeg kjøtt saus med stekte poteter, istedenfor pasta eller ris. Det er veldig godt om man ønsker noe annet enn det vanlige.
hobbychef Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Jeg også synes det er godt med pytt-i-panne med sånne poteter,men det med å lage sånne tapas-poteter eller potetkaker av de er også helt supert.
tusse75 Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 De de i to, mos de halvveis med en gaffel, ha over litt olje og krydder, og stek de i stekovnen til de er gyldne. Nydelig! Slik Dette ser kjempebra ut! Aldri kommet på det selv til tross for at vi bruker mye potet Skal prøves!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå