Gå til innhold

Er jeg gammeldags, eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Offlimit
Skrevet

Hei all der ute i cyberspace,

Har akkurat konfrontert kona mi med en nett/SMS flørt.

Og ble egentlig veldig overrasket over hennes reaksjon, hun syntes ikke hun hadde gjort noe galt.

For å ta det ifra begynnelsen, så følte jeg på meg at noe ved hennes oppførsel ikke stemte. Det begynnte vel med at jeg lånte tlfn hennes og så ett helt ukjent navn der ved en tilfeldighet. Tenkte ikke mer over det, anntok at det var enn venn av hennes bror eller lignende, men noterte meg nummeret langt bak i hjernen.(er god med tall).

Siden har hun vært hysterisk på å ikke vis PC'n når hun surfet, og veldig aktiv på SMS. Har aldri tidligere sjekket værken meldinger eller navn på telefonen hennes, men var 100% sikker på at det hær var noe som jeg ikke villle like pågang.(Følte meg flau og råtten etterpå)

Så jeg gikk til det skritt at jeg sjekket tlf'n hennes, og der var den ukjente fjernet ifra adresselista. Alle SMS slettet, både inn og ut, vi har tidligere kunnet byttelåne telefoner, så jeg vet at dette ikke er normalt. Men hun hadde lagret noen sms, en med ansiktsbilde av den hun flørtet med, en med bilde av pikken hans, og en hvor hun hadde på fjortisvis sjekket hvor godt de to passet sammens, på grunnlag av navnene(sick.). Hun hadde da endret hans beskrivelse i adresseboka, til en god vennines navn.mob i adresselista på tlfen.

Vet ikke hva flørten har bestått i, da jeg ikke har lest noen av hennes SMS til han.

Så jeg ringte han for å spørre om han visste hva han gjorde, og han var ikke klar over at hun var kone og mor til to barn på 2 og 4. Han blei rimelig paff, han var trossalt 12 år yngre, og sikkert ute etter noe mer. (man sender vel ikke nakenbilder på sms med mindre man har planer ut over vennskap).

Så jeg konfronterer henne med det, og hun skjønner ikke hvorfor jeg er sint og såret. Hun skulle jo bare holde på til hun blei lei.... Så ville det dø hen av seg selv.

Hun tar overhode ingen selvkritikk på det som har hendt. Så derfor lurer jeg på om vi idag med PC/SMS ikke trenger tenke på hva partneren synes og tenker, for alt er lov. Som hun sa, hun hadde ikke pratet med han. Er det bare jeg som er gammeldags og synes man skal vise respekt for hværandre, og for forholdet.

Er det bare jeg som synes dette er å tråkke over streken.

Forholdet vårt har etter mion mening ikke vært helt topp det ssite året, og jeg tolker denne flørten som ett behov for noe hos henne. Men dette benekter hun helt, og hun synes vi har det helt topp ilag. Jeg skjønner ingenting lenger.

Takk for at du tok deg tid til å lese dette, noe usammenhengede, men jeg har behov for å høre hva dere andre synes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er å tråkke langt over streken. Hun visste jo tydeligvis selv at det var galt, siden hu hele tiden prøvde å skjule det.

Skrevet

I mine øyne er du ikke gammeldags.

Når man gjør sånt - og prøver å skjule det har vel hun også følt at hun gikk langt over streken - selv om hun sier at hun ikke synes hun har gjort noe galt. Hvis hun ikke hadde følt det ville hun vel ikke hs skjult noe.

Men det er nok sånn at sånne - og for mange uskyldige - "flørter" er mye lettere nå enn tidligere - med mobiler/nett etc. - men det behøver ikke bety at det er OK.

Skrevet

At du gidder å være sammen med ei som ikke respekterer deg og som tar deg så for gitt at hun tror hun bare kan flørte i vei uten å ta hensyn til dine følelser...

Skrevet

Som singel så kan jeg godt ha sex på første daten. Er jeg i et forhold så er saken helt anderledes. Dette hadde jeg ikke akseptert overhode. Det er ikke snakk om respekt for hverandre og forholdet. Du bør sette foten ned her.

Skrevet
Ikke så lett å gå med to små.

Nei, og forhåpentligvis skal det mer til også. Jfr en annen tråd her om hvor lite som skal til for å bryte ut av et forhold.

Er for øvrig helt enig i at hun har gått LANGT over streken. Dere må nok snakke sammen. Hun må innrømme at hun har gjort feil. Har nok innsett det. Deretter må dere jobbe med forholdet og finne ut hva dere kan gjøre for å bevare/finne tilbake til spenningen dere imellom.

At forholdet går litt i dvale er jo ikke så uvanlig med to små barn...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Nei, du er ikke gammeldags. Det er kona di som ikke har respekt for deg.

Skrevet

Det er ikke gammeldags å synes at respekt er viktig i et forhold, det er jo det aller viktigste! Du fortjener bedre.

Skrevet

:klem:

Synes veldig synd på deg nå :tristbla: , men synes samtidig at du har gjort det riktige. Og jeg understreker her det jeg i tidligere tråder også har sagt. Du kjenner ofte på deg når noe er unormalt i forhold til mobil og PC aktivitet hos en partner - ergo blir man mistenksom og spør eller sjekker selv. Det er en ny verden vi lever i idag iforhold til sjekking etc. Flørting er utrolig lettvint! - Og du er jo et levende bevis på akkurat dette!

Mange sier det er tabu og sjekke telefonen til partneren - og ja det er det, men når du kjenner på at noe er galt, har man som regel rett...Og når hun har lagret gutten under et annet navn på telefonen??? Da ah! Er ikke det mistenkelig?

Synes det er bra at du sjekket og fikk svar på det du lurte på, selv om det gjorde vondt. Slik flørting er godt over streken i min verden - men ettersom dere har to unger forstår jeg at det er vanskelig for deg... jeg håper dette ordner seg og at det er en uskyldig flørt hun har hatt - slik at dere finner tilbake.

Kan vel ikke defineres som direkte utroskap likevel???

All sympati og støtte fra meg :)

Skrevet
Nei, og forhåpentligvis skal det mer til også. Jfr en annen tråd her om hvor lite som skal til for å bryte ut av et forhold.

Herregud, slike ting skjer ikke av seg selv. Skjer noe sånt i det hele tatt viser det bare at det er noe grunnleggende feil i forholdet. Hun er sammen med fyren av feil grunner rett og slett.. enten pga barna, at hun ikke vil være alene før hun er sikker på at hun har en ny, eller fordi hun ønsker både spenning og sikkerhet på en gang. Sånn er dessverre mange folk...

Ikke gidd å vente på at hun skal avgjøre din skjebne!

Skrevet

Jeg synes oppførselen til din kone er helt på tryne.

Er selv gift og har barn og det er noe direkte patetisk over mennesker som har et så stort behov for bekreftelse av de må snike seg rundt bak partnerens rygg.

Det at hun ikke en gang er ydmyk i forhold til din reaksjon vitner om en navlebeskuelse som er flaut.

Jeg forstår meget godt at du reagerer.

Skrevet

Hei!

Syntes det er utrolig leit at du opplever dette. Håper ting går bra til slutt og at dere kan ordne opp.

Til dere som skriver og gir råd så syntes jeg ikke at de skal skrive hvorfor du gidder å være sammen med henne eller at hun er sammen med deg av feil grunnlag. Syntes ikke at vi har nok informasjon til å komme frem til det.

Før jeg ble sammen med min nåværende samboer kunne jeg også finne på å gjøre noe sånt. Ikke fordi jeg ville være utro mot min daværende kjæreste, men fordi jeg rett og slett ikke så noe galt i det jeg gjorde selv (er ikke helt perfekt på det område enda, men det kommer seg).

Ting har forandret seg nå. Skjønner at man faktisk må ha respekt for den man er sammen med og gi han eller henne samme trygghet som du vil ha i et forhold.

Jeg hadde satt meg ned med henne og spurt henne hva hun hadde tenkt hvis du hadde gjort det samme mot henne. Så tror jeg nok dere må snakke sammen om hvilke verdier og normer dere vil ha i deres forhold. Dette er individuelt fra par til par, men dessverre tror jeg at dere tenker litt forskjellig på dette punktet. Ikke noe galt med det, men det er viktig å kunne kommunisere.

Som noen andre også har skrevet så tror jeg også hun er på jakt etter spenning. Hvis det er tilfelle så bør hun nok innrømme det. For da kan dere sammen finne på spennende ting og flørte.

Ellers ønsker jeg deg lykke til!

Skrevet

Synest også det er å gå langt over streken, så da er vel jeg like 'gammeldags' da ;)

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Hei,

Du er ikke gammeldag, det var som og lese om meg selv og hvordan jeg fant ut at kona mi var utro. Men hun var utro også da, men la seg langflat og vi er fortsatt sammen i dag. Men det har tatt lang tid og finne tilbake trygghet etc.

Lykke til uansett hva du velger og gjøre.

Skrevet

Hei.

Jeg hadde blitt veldig lei meg for å ha blitt løyet for.

I den verdenen vi lever i i dag er flirting plutselig blitt noe en kan holde på med i all hemmelighet...til og med ved å være anonym på nett.

Hver enkelt må kjenne på og snakke om hva en anser som akseptabelt i sitt forhold.

Det å kunne føle seg "levende" i et langt ekteskap er noe som bidrar til større stayerevne, tror jeg.

Men det å holde dette hemmelig slik hun har gjort og bidratt til stor usikkerhet og vonde følelser hos deg er helt feil!

Dere må snakke sammen og bli enige om hva dere kan akseptere av slik aktivitet.Her er det viktig at ingen går på akkord med seg selv!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er galt med å være gammeldags i så fall. Jeg hadde opplevd det som mangel på respekt for meg og forholdet vårt. Det er også mangel på respekt for enda ett menneske hun har ført bak lyset. Selv om det nok føles mindre viktig i denne sammenhengen. Det er rent generelt en grov mangel på respekt for sine medmennesker i hele handlingen.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg synes det hun har gjort er langt over streken.

I mitt ekteskap er vi enige om at ting vi ikke kan gjøre foran kjærsten, eller som vi evnt føler må skjules, ikke er lov. Av den enkle grunn at når du føler du må skjule noe, føler du at du gjør noe galt. Hvorfor ellers skjule det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...