Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest verpesyk
Skrevet

Har jobbet fast i 9 mnd i en jobb som jeg stortrives i. Er allikevel kjempe klar for å begynne å prøve å få et nurk. Er 26 !/2 år. Hva synes dere? For tidlig å slutte på pillen nå? Har lavt stoffskifte + at jeg har gått på pillen i mange år så tror ikke det kommer til å skje noe umiddelbart. Tror heller ikke vi kommer til å ta helt av for at noe skal skje så blir jo ”vanlig sex et par ganger i uken som normalt”…..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å begynne det, uansett så vil du jo ha jobbet der i 18 måneder før du skal føde - og det er jo hvis det klaffer med en gang :) Lykke til :klem:

Skrevet
Har lavt stoffskifte + at jeg har gått  på pillen i mange år så tror ikke det kommer til å skje noe umiddelbart. Tror heller ikke vi kommer til å ta helt av for at noe skal skje så blir jo ”vanlig sex et par ganger i uken som normalt”…..

Ingen grunn til å tro at det skulle ta lang tid å bli gravid. P-pillene er ute av systemet om maks et par dager, og egen hormonproduksjon skal starte når du ikke for hormonet fra andre steder. Sex 2/uke bør være nok, det ideelle for å bli gravid er hver annen dag.

Klart du kan bli gravid i en ny jobb!

Skrevet

Jeg begynner i ny jobb selv snart, og jeg gidder iallfall IKKE å ta hensyn til jobben når det gjelder det å bli gravid. Jeg har de samme rettighetene som alle andre, og hvis noen finner det for godt å bli sure for en evt. graviditet så skal jeg slå dem ned.

Eller noe.

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet
Jeg begynner i ny jobb selv snart, og jeg gidder iallfall IKKE å ta hensyn til jobben når det gjelder det å bli gravid. Jeg har de samme rettighetene som alle andre, og hvis noen finner det for godt å bli sure for en evt. graviditet så skal jeg slå dem ned.

Eller noe.

:ler: du har for så vidt helt rett i det! Det er bare det at vi er en veldig liten bedrift og jeg vil ikke at de skal tenke at jeg ”bare skal jobbe noen mnd. for å forsvinne” øh… nei, vet egentlig ikke hva jeg er så bekymret for… bare litt skummelt å fortelle det HVIS / NÅR det skulle bli aktuelt…

Det er vel bare å kaste seg ut i det og krysse fingrer og ikke tær :ler:

Skrevet

Gjest_sara, er du trådstarter?

Som oftest tar arbeidsgiver det mye bedre enn man tror på forhånd. Som arbeidsgiver er man klar over "faren" når man ansetter kvinner i fruktbar alder. Og man blir jo ikke borte for godt heller!

Skrevet

Jeg har vært i ny jobb i halvannen måned og har allerede begynt å prøve. Hvorfor i all verden ikke?

Skrevet

Du trenger iallefall ikke ha dårlig samvittighet for å begynne å prøve nå, du har jo allerede jobbet 9 mnd i jobben! Da er man jo ikke helt ny i jobben.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg synes heller ikke at 9 måneder i jobben er for kort for å begynne å prøve. Det er jo ikke sikkert det klaffer med en gang heller.

Jeg har selv sagt at jeg vil være hos en eventuell ny arbeidsgiver i 1-1,5 år før vi evnt skulle begynne å prøve, og har derfor ventet med å skifte arbeidsgiver nå (vi prøver, og her jeg er nå har jeg vært i mange år), men det er fordi jeg selv har vært arbeidsgiver i en liten bedrift og vet hvor belastende en graviditet kan være.

Men det er et valg hver enkelt må ta for seg selv. Hvis de føler det er riktig å begynne i ny jobb og prøve med en gang, der det det som er riktig for vedkommende. Alle har jo forskjellig syn på dette temaet.

Synes du skal prøve med god samvittighet, jeg. Lykke til, TS!

Skrevet

Jeg synes du skal begynne å prøve. Det er ikke sikkert det går med en gang og du har heller ingen garanti for at spiren vil klare seg gjennom de 9 mnd. Jeg ble gravid 5 mnd etter at jeg begynte i ny jobb og skulle ha gått ut i permisjon 1 år etter at jeg begynte. Men så ble det et 1 1/2 år :ler: Har ikke fnugg av dårlig samvittighet og det synes jeg ikke du bør ha heller.

Lykke til

:klem::klem::klem:

Skrevet

Jeg har vært i ny jobb siden august, og vi har også begynt å prøve. Så det skal du ikke tenke på!

Skrevet

Dette syntes jeg også var et vanskelig tema. Jeg begynte i ny jobb (samme firma) 6 mnd før vi begynte å prøve, og prøvingen var allerede planlagt da jeg byttet jobb. Det er ikke en stilling der vikarer er en enkel løsning. Jeg fant likevel ut at jeg måtte gjøre det på den måten for min egen skyld. Vi hadde jo slett ingen garanti for at jeg kunne bli gravid i det hele tatt, for ikke å snakke om at det kom til å gå fort. Vi snakket mye om at det fort vekk kunnne ta et år eller mer. Jeg ble heldigvis raskt gravid, og har vel hatt jobben i ca 18 mnd når jeg går ut i permisjon om 2 uker.

I forhold til jobben min er det ikke ideelt, men jeg har ikke møtt noen sure miner. Det største minuset har vært å få tilpasset oppgaver/arbeidsmengde i graviditeten. Det er fortsatt vanskelig å holde meg under 100% i arbeidstid pga at oppgavene fortsatt er der.

Jeg tror det er vanskelig å finne en ideell tid for å begynne å prøve, også i forhold til jobb. Uansett om du skulle bli gravid umiddelbart vil du ha jobbet i 18mnd før permisjonen starter, så det er jo ikke bare "noen få måneder". Synes ikke det er ille!

Ønsker deg lykke til med både beslutning og prøving!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...