Gjest Sivv Skrevet 4. februar 2003 #1 Del Skrevet 4. februar 2003 Noen som har vært på Skiathos? -lyst å fortelle litt om det..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 4. februar 2003 #2 Del Skrevet 4. februar 2003 Hei, Jeg har vaert paa Skiathos to ganger. Hva er du interessert i aa vite? Jeg er sikker paa at du kan finne veldig mye informasjon om denne fine greske oya paa internett eller i feriekataloger. Jeg synes det var kjempefint, og oya har noen av de aller beste strendene i hele Hellas. Det er derfor lett aa finne sin "egen" strand utenfor "allfarvei." Mange unge mennesker reiser til Skiathos, og det er et bra uteliv der. Godt voksne og eldre mennesker reiser ogsaa hit + barnefamilier. Anbefales paa det varmeste! Ellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 4. februar 2003 #3 Del Skrevet 4. februar 2003 Var der i sommer . kjempe bra. Anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siv Skrevet 4. februar 2003 #4 Del Skrevet 4. februar 2003 Takk. Joda, har lest litt om øya på internett og i feriekataloger, så jeg vet at den har veldig fine strender. Hvordan er den i forhold til andre greske øyer? Etter det jeg kan forstå så ligger prisnivået litt høyere der.. Hvordan er det med restauranter og utesteder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollpia Skrevet 5. februar 2003 #5 Del Skrevet 5. februar 2003 Hei :D Jeg har vært på Skiathos mange ganger. Har reist endel rundt i den greske øyverdenen og også på fastlandet, og alle steder har i grunnen sjarme og er vakre på hvert sitt vis. Det blir allikevel til at jeg drar tilbake til Skiathos oftere enn andre øyer. Utelivet er veldig bra her, spesielt i høysesongen. Restauranter finner du i alle prisklasser og etter alle behov. Det anbefales å prøve Vindmølle-restauranten som ligger på en høyde inne i byen. Den er noe dyrere, men smaksopplevelsen og den nydelige utsikten er verdt å betale for! Grekerne selv velger ofte Skiathos eller Mykonos som ferieøy, spesielt blant trendy Athenere er disse øyene populære. Det har etterhvert utviklet seg til å bli mange turister her, men det er nesten ikke til å unngå når du reiser til Hellas. Et lite tips er å unngå å bo i noe som på folkemunne har utviklet seg til å hete "norskedalen" like utenfor byen ved Megali Ammos-stranden. Det finnes så utrolig mange nydelige strender på øya at jeg personlig synes det er bortkastet å tilbringe tida på denne overfylte bystranda. Jeg vil anbefale deg å finne et hotel som heter Alkyon (lurer på om ikke Apollo tilbyr dette hotellet...) på et oversiktskart, og lete etter overnattingssteder i dette området. Da bor du sentralt, nær endeholdeplassen for bussen, og har kort vei hjem på kveldstid. Jeg og noen venninner skal til Skiathos igjen i sommer. Tenkte jeg kunne legge ved deler av en mail vi har sendt rundt i den forbindelse: SKIATHOS Øya er liten og utrolig sjarmerende, spesielt hvis man unngår høysesongen. Det er lett å ta seg rundt omkring selv med buss. Det er kun ett tettsted her, resten av øya består av strender, strender og atter strender. Hele 64 stykker for å være eksakt! Det er utrolig vakkert på Skiathos, selv i forhold til de fleste andre greske øyene. Øya ligger nord i Egeerhavet, og her er det spesielt frodig og grønt med nydelig pinjeskog og olivenlunder. Havet er selvsagt knallblått, og drar man til ruinbyen Kastro kan man oppleve laguneaktige strender med herlige klippeområder. Det skal selvsagt heller ikke legges skjul på at Skiathos har et utmerket uteliv, og sånt må jo jenter på tur ha mulighet til å benytte seg av! Det er først i siste halvdel av juni at det virkelig begynner å våkne til liv på Skiathos. På denne tiden er også alt rent og pent til en ny turistsesong, servicen er på topp ettersom kelnere og bartendere ikke har nådd å bli lei av masete turister. Dessuten er det fortsatt noenlunde rimelig å dra dit. Skal vi vente til etter fellesferien er det først i slutten av august/begynnelsen av september at prisnivået synker noenlunde igjen. August kan være noe masete med mange italienske turister, og også grekerne selv har fellesferie hele denne måneden (.....) Hilsen Trollpia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 5. februar 2003 #6 Del Skrevet 5. februar 2003 Enig med Trollpia. Du burde kanskje unngaa "Norskedalen", og iallefall den saakalte bystranda. Det finnes mange smaa hoteller inne i selve byen. Dette er bra for deg om du er interessert i restauranter og uteliv paa kveldstid. "Byen" er saapass liten at det er gaaavstand til alle restauranter og nattklubber. Finner du ett hotell i byen, er det ogsaa kort avstand til bussholdeplassen. Altsaa, unngaa bystranda, men heller ta bussen ut til de mange vakre strendene som finnes paa Skiatos. Anbefaler blant annet Koukonaries og Banana Beach. MEN det finnes mange, mange flere-- skal du vaere her i ett par uker, anbefaler jeg deg aa se deg litt rundt! Igjen, Skiathos er kjempefin og spennende oy! Jeg vil ogsaa tilbake..... Ellen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 6. februar 2003 #7 Del Skrevet 6. februar 2003 Anbefaler deg å smake Gunns hamburger ved Vromolimnos beach. Gunn er norsk og mannen hennes snakker også norsk/svensk. Mmmmmm......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2003 #8 Del Skrevet 7. februar 2003 Man kan også ta Flying Dolphin over til Skopelos - tar vel en times tid om jeg ikke husker feil - var der for tre år siden på Skopelos og det er så greit å ta seg rundt til naboøyene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå