Gå til innhold

Noen tips til vennemiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal invitere naboene på middag, og har lyst å lage noe skikkelig godt - men ikke for vanskelig. Det gjør ikke noe om det tar tid, bare det ikke er veldig komplisert. Noen som har tips? Ønsker forslag til både forrett, hovedrett og dessert.

Skrevet

Noen idéer. :)

Forrett:

Dampede blåskjell, feks med fløte, hvitvin, karri og safran. Må lages i siste liten, men er enkelt å tilberede. Eller eventuelt blandet grønn salat med pære, gorgonzola, valnøtter og sitron/honning/olivenoljedressing.

Hovedrett:

Lammegryte med herm. tomater og rotgrønnsaker. Ris, couscous eller hjemmelaget potetmos som tilbehør. Har du en stor gryte som tåler å stå i ovnen, lager gryten seg selv. Kan også lages dagen før og varmes opp før servering.

Dessert:

Sjokolademoussekake med mandelbunn, eller en god ostekake, servert med bringebær, bjørnebær etc i krydret sitrusmarinade. Begge deler kan lages ferdig i god tid, og settes i kjøleskapet.

Skrevet

God og enkel forrett.

Jeg ser piaf kom meg i forkjøpet med å foreslå lammegryte ;) , denne er min favoritt.

Deilig dessert (jeg har servert den med bjørnebær og bringebær til). :)

Mye av dette kan forberedes på forhånd, det synes jeg er veldig kjekt når jeg inviterer til middag.

Skrevet

Mye godt her! Jeg hadde tenkt på kjøtt til hovedrett, og tar gjerne imot flere varianter. Det gjør ikke noe om det ser litt imponerende ut... :ler:

Gjest Leiababe
Skrevet

Viltgryte er jo kjempegodt og veldig enkelt da:) har aldri møtt noen som ikke liker det.. ellers er asparges med bacon/spekeskinke enkelt og godt som forrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...