Gå til innhold

Når sende ut innbydelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor lang tid i før sender dere ut invitasjonene?

Vi skal gifte oss 7. juli og siden dette er i fellesferien er det kanskje greit å være litt tidlig ute med invitasjonene?

Endret av mowgli
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss 14 april og sender ut invitasjoner rett etter nyttår med svarfrist 1 mars

Gjest Gjest_090607_*
Skrevet

Vi gifter oss 9.juni og leverer innbydelser i februar.

Skrevet
Hvor lang tid i før sender dere ut invitasjonene?

Vi skal gifte oss 7. juli og siden dette er i fellesferien er det kanskje greit å være litt tidlig ute med invitasjonene?

Ja jeg tror det er en fordel for dere å være litt tidligere enn normalt med

invitasjonene. Det krever vel litt ekstra planlegging med tanke på at det er fellesferien :)

Skrevet

Vi gifter oss 7.Juli og sender ut "sett av dagen kort" nå før jul en gang, og innbydelser i mars.med svarfrist midten av mai. Vi har ikkje sagt det til så mange, og har høyrt folk snakka om sommarferien , så tenker at det er greitt dei får eit "hint" nå før jul. Er jo mange som bestiller sydentur til sommeren o.l. før jul.

Skrevet

Vi gifter oss i slutten av mai, og tenkte å sende ut inbydelsene i januar. Vi inviterer ganske mange fra utlandet, så synes ikke det burde bli noe senere enn det. De vi veldig gjerne vil ha der, vet at de blir invitert og vet når det blir. Siden vi ikke har kommet noen særlig vei med gjestelisten, så er det nok noen som kommer til å synes det er litt sent å få invitasjon, men slik blir det nå. Jeg vet enda ikke når svarfristen skal være, men lurer litt på 1. mars.

Jeg ville tenkt på hvor vanskelig det var for gjestene å planlegge, når du skal bestemme deg for når å sende invitasjoner. Kommer alle fra samme sted, så trenger du ikke å tenke på å gi dem tid til å bestille flybiletter og få fri fra jobben. Er vennene/familien din sånne som bestiller sommerferien allerede før julen, så er det lurt å få dem ut tidligere.

Skrevet

7 juli her også. Og vi er litt usikre på når vi sender ut innbydelse. Mest sannsynlig så sendes den ut tre mnd før, med svarfrist 6 uker før. Men siden det er i fellesferien så er vi omerksomme på at vi muligens burde vasle tidligere, noe vi gjør fortløpende ved å tipse de vi er sikre på å innvitere at vi kommer til å innvitere de til sommeren (eventuelt så bare sier vi at vi skal gifte oss da og da, og så får de tenke selv, kommer litt ann på person og situasjon). Jeg har vaslet alle vennene mine, og onkler og tanker og søsken, og jeg regner med at min kjære har gjort det samme med de nærmeste hos seg, og da får resten av de få det med seg eller ir, ikke krise om det ikke passer for alle for å si det sånn (synes det blir så styrete å sende ut invitasjonene enda tidligere, men det er mulig vi strekker det til fire mnd før)

Litt bablete? :sjenert:

kortverson:

for bryllup 7 juli vil jeg foreslå innvitasjon i løpet av mars (begynnelse april), med svarfrist 6-8 uker før. Men jeg ville ha vaslet de du absolutt vil at skal kunne komme tidligere.

Skrevet

Vi gifter oss 30. juni og satser på å sende ut invitasjonene i siste halvdel av februar.

Skrevet

Vi gifter oss 21.juli og kommer til å sende ut invitasjonene i mars med svarfrist 1.juni.

Skrevet

Er det vanlig å ha s.u lenge før? Ser flere av dere skriver 6 uker og sånt....

Vi satte bare 3 uker...kanskje litt kort det da ell?

Skrevet

Vi gifter oss 23. juni og har "spredt datoen" i familiene allerede, sendte "hold av datoen"-sms til alle mine tanter for en stund siden (i hans familie er det mer at "ryktet spres", uten at jeg er helt sikker på hvor mange som da har fått beskjed, synes det er litt ekkelt, må gjøre noe med det...)

Vi planlegger å sende/levere inbydelsene i forbindelse med påska (i alle fall er det planen nå) Har ikke tenkt på dette med svarfrist enda da. Til 17. mai eller pinse kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...