Gjest Deppa Skrevet 4. februar 2003 #1 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... Jeg strever og sliter for å få ting til å fungere noenlunde, men, jeg har en samboer som er (tror jeg) i ferd med å få en alvorlig depresjon. Han står ikke opp, gjør ikke noe hjemme, fyrer ikke i ovnen, passer ikke hunden, passer ikke ungene, vasker ikke klær, rydder ikke på kjøkkenet og gir stort sett f*** Jeg syns også ting er tungt for tiden, men en av oss må jo opp å gjøre ting og det blir altså meg, jeg spør, med min beste stemme om han kan være så snill å stå opp med ungene. Tilbake får jeg kjeft og surmuling. Jeg har to jobber (100% og 20%) i to ulike bedrifter. Jeg er nødt, har ikke sjans økonimisk hvis jeg ikke drar inn de pengene jeg kan. Han er arbeidsledig med veldig gode arbeidsledighetstrygd så det er nok inntekt. Vi har ingen av ungene (3 stk) i barnehage så nå må jeg ringe rundt til alle jeg kjenner, familie osv. for å skaffe barnevakt mens jeg jobber mens han ligger på soverommet med dyna over hodet. Jeg er så sliten nå, kjenner at jeg ikke vil mer, jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre..... Når jeg kommer hjem orker jeg ikke gjøre alt husarbeidet, så ser det også ut deretter hjemme hos oss. Jeg forsøker å gjøre det mest nødvendige, holde det rent i det minste, men det flyter likevell overalt, idag har jeg ikke klart å spist engang, jeg begynte å gråte på jobb pga at han ringte og sa at det ikke var sikkert at han var hjemme når jeg kom av jobb.... Han vil flytte fordi vi bor for nærme foreldrene mine, som han sier han ikke "tåler trynet" på fordi de bryr seg for mye. Jeg er mellom barken og veden..... Nå har jeg skrevet oppsigelsen til jobbene, økonomisk blir det katastrofe, har allerede masse innkassosaker, forliksklager osv. Men jeg orker ikke mer.........Sitter for det meste og gråter når jeg er hjemme, ungene skjønner jo ingenting.... Hvorfor gikk livet så galt for meg....??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2003 #2 Del Skrevet 4. februar 2003 Mulig jeg er teit, men han ringte deg på jobb i dag og sa han ville flytte, og så satte du deg ned å skrev oppsigelse på jobben din???? Om han har problemer med depresjoner, så må fokusen være å få han til å søke profesjonell hjelp. Å si opp jobben og få økonomiske problemer løser ikke deres problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 4. februar 2003 #3 Del Skrevet 4. februar 2003 Enig med siste her Å si opp jobben din løser INGEN problemer.. Hva skal det tjene til??? Han kommer ikke til å bli bedre om dere får økonimiske problemer ( mer) Om han er på vei inn i en depresjon så OPPSØK HJELP. Fort som f***. Det er det du kan gjøre for han. Å ringe deg på jobb med en slik beskjed, nei det syntes jeg hørtes utrolig lite modent ut. Jeg vet og har jobbet mye med deprimerte mennesker, vet at de har det utrolig tungt, men det hjelper ingen om ikke han får prof. hjelp. Oppsøk legen deres!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. februar 2003 #4 Del Skrevet 4. februar 2003 Dette her får jeg ikke til å stemme. Hvorfor vil du si opp jobben din? Først sier du at dere begge tjener godt, han har god trygd, så sier du at dere har masse inkassosaker. Beklager men dette her klarer jeg ikke å ta helt seriøst. Du griper jo problemene fra helt feil ende bevisst! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmy Skrevet 5. februar 2003 #5 Del Skrevet 5. februar 2003 Hmm Milla, nå synes jeg du er veldig kritisk her. For det förste gir du uttrykk for at du ikke tror på det Deppa forteller, og for det andre sparker du en som allerede ligger nede - dårlig! Jeg kan ikke annet enn si meg enig i de tidligere rådene som er gitt her, sök hjelp! Gå til legen din/deres, forklar situasjonen og spör om råd, si ikke opp jobben din! Har du prövd å sette deg ned med ham, bare dere to, ingen unger rundt bena, og snakket alvorlig med ham? Ingen masing, bare fortell ham hva du tenker, om han har en depresjon, om han vil ha hjelp? Å ha en depresjon kan gjöre mye rart med mennesker, men som regel önsker man seg vel en vei ut av det hele? Jeg forstår godt at denne situasjonen har vokst deg helt over hodet, jeg tror de fleste skulle ha vanskelig for å vite hvordan de skulle gripe dette an. Sök hjelp utenfra - og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå