Gjest Gjest_andreas_* Skrevet 30. september 2009 #21 Skrevet 30. september 2009 Dette er en meget urettferdig kommentar. Hvordan i all verden går det an å tillegge Child Africa en slik holdning uten å vite noe om dem? Denne organisasjonen har arbeidet ideelt siden 1991 i Uganda og gjør en kjempejobb der. De har som den første organisasjonen i Uganda inkorporert 20% døve barn i sin skoleplan, når de åpnet sin første egne skole i Kabale i Uganda i september i år. Sannheten ER at en fadder kun gir penger til et bestemt barn IKKE hele familien eller til andre ting, men du har tydeligvis ikke greie på hvordan ting fungerer i Afrikanske familier. Når ETT barn får støtte betyr dette automatisk at de andre barna i familien får større mulighet til å gå på skole, da pengen som er i familien blir fordelt også til de andre, NETTOPP fordi ett av barna allerede kommer på skolen gjennom Child Africas fadderordning. Skal organisasjonen lastes for at det også er mange millioner andre barn som IKKE får støtte? DET er naiv tenkemåte hvis noe er naivt her. Barna som registreres blir også valgt ut på helt andre kriterier enn det du tror, det blir gjort i samarbeide med folk i skolestyrer, prester, lærere og eldre i kommunene der de arbeider, som anbefaler de barna som trenger det mest. Jeg anbefaler deg derfor å ikke tillegge en seriøs organisasjon dine tanker om hvordan de arbeider, før du vet noe mer jeg har jobbet i fulfilment i 4 år og vet 100% sikert at det er svindel jeg får 24% av det jeg samler inn sjefen min får 6% av det jeg selger Rino Solberg og kona hans får 10% og så har du alle tc i fulfilment får 2%
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #22 Skrevet 1. november 2009 Jeg har jobbet i organisasjonen gjennom fullfilment.. under 50% av pengene som går inn går til Uganda. vi får beskjed om å si at 100% kommer fram og at vi får lønn fra sponsorer. jeg sluttet så fort jeg fikk lest om dette i et Finansblad. jeg liker ikke å få betalt utifra hvor god jeg er til å lyve over telefon! Om du har jobbet der, så vil jeg vite navnet ditt! for at du skal gå rundt å lyve om sånt er bare veldig feigt! Jeg har vært i Uganda å jeg har sett effekten av hva Child Africa gjør før barn i afrika! DU er feig! du er naiv.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #23 Skrevet 1. november 2009 Om du har jobbet der, så vil jeg vite navnet ditt! for at du skal gå rundt å lyve om sånt er bare veldig feigt! Jeg har vært i Uganda å jeg har sett effekten av hva Child Africa gjør før barn i afrika! DU er feig! du er naiv. Du verden Du har faktisk ikke noe med å forlange at folk forteller deg sitt fulle navn. Det er forresten mot KGs regler å gjøre det. Min teori er at du er medskyldig i denne svindelen selv, og at du nå merker at grunnen brenner under føttene dine. Og jeg vil si at Gx2 slett ikke er naiv; h*n er snarere det motsatte. Det er vel heller folk som sluker organisasjonens påstander rått som er naive.
Étaín Skrevet 2. november 2009 #24 Skrevet 2. november 2009 Er det svindel? Grunnen til at de ikke vil si (hvis det er sant da) at ikke 100% går til barna i Afrika er vel at folk ikke helt skjønner at de som jobber med dette også skal leve. Det er ikke gratis å drive en organisasjon, og i dette byråkratiet og papirskyversamfunnet som vi nå engang lever i, så blir det ikke billigere heller. Det som er det essensielle her er at de faktisk hjelper ganske mange barn der de holder på. Hvor mange har du hjulpet?
Gjest Oppdatert Skrevet 30. november 2009 #25 Skrevet 30. november 2009 Det hele er ren svindel. Ta et søk på nettet og du finner fort ut at Solberg har svin på skogen i en rekke saker. Les også Aftenpostens artikkel 30nov side 3.
Gjest Gjest_..._* Skrevet 4. desember 2009 #26 Skrevet 4. desember 2009 Jeg jobber selv i fulfilment, det er ikke svindel. Det er en lovpålagt sum(10%) av salgene som går til saken. Altså; dette er ikke svindel(ulovlig) Organisasjonene gjør en kjempejobb, og uten dette som du omtaler som svindel, ville ikke organisasjonen eksistert. Tenk på det før du uttaler deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå