Gå til innhold

pomeranian

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen fortelle meg om denne rasen?

erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sakset fra www.canis.no da linkene på denne siden har en tendens til å bare vise til hovedsiden.

Str: Liten

Aktivitetsbehov: Lite

Pelslengde: Langhåret

Behov for pelsstell: Middels

Allergivennlig: Nei

Generell omtale:

Pomeranian har sin opprinnelse fra den pommerske spisshunden, en variant som kom fra grenseområdene mellom Tyskland og Polen. Den pommerske spetsen hadde en mankehøyde på rundt 50 cm, altså betraktelig høyere enn våre dagers Pomeranian. Malerier fra 1700-tallet viser at den fantes i alle mulige farger, noe som våre Pomeranians har fått med seg. Selv om Pomeranian regnes for en tysk rase, var det engelskmennene som renavlet og videreutviklet rasen. Dronning Victoria må få æren av også å ha gjort denne rasen kjent og populær i England.

Sitat fortkortet. Resten av artikkelen kan leses her

Veslejenta - moderator

------------------------------------------------------------------------------------

Personlig synes jeg dette er den verste og mest ufyselige rasen av alle verdens hunderaser, men det er bare mitt synspunkt da. Jeg har til gode å møte en pomeranien som jeg synes er sjarmerende.

Endret av Veslejenta
Gjest Deception
Skrevet
------------------------------------------------------------------------------------

Personlig synes jeg dette er den verste og mest ufyselige rasen av alle verdens hunderaser, men det er bare mitt synspunkt da. Jeg har til gode å møte en pomeranien som jeg synes er sjarmerende.

Og jeg er tilbøyelig til å være enig. Jeg kjenner noen som tidligere hadde to slike hunder, og begge var ufyselige, glefsende beist med veldig skarp stemme som de brukte konstant. Den ene av dem bet meg i hånden helt ut av intet, og det var vondt selv om den var liten. Dette var erfarne hundeeiere, også, så argumentet om manglende oppdragelse funker ikke her. :sur:

Av småhunder synes jeg personlig at kavalier king charles spaniel er de mest sjarmerende, eller tibetansk terrier (som også kan være litt hissig).

Skrevet

jeg har bare hatt veldig positive erfaringer når jeg har møtt på noen. men det kommer jo ann på eieren og da..

Skrevet

att de har middels pelsstell er jeg ikke enig i..

Skrevet

mi søster har 2 slike søte hårballer... og de er bare så herlige....

selv om de er noen gneldrebikkjer.... men det er de fleste miniatyrhunder da synest jeg.....

selv synest jeg at hund skal ha litt størrelse.. men det kommer ann på hvilket øye som ser... selv om jeg synest at de små er noen nydelige tasser......

lyke til med valget ditt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...