Gå til innhold

Er kattene venner eller?

*MEDUSA*

Anbefalte innlegg

Mine to katter som jeg håpte skulle bli beste venner.

Bare lurer på om de virkelig sloss eller leker de?

De løper etter hverandre og den gamle pusen vår legger den nye i bakken, biter henne i halsen og bruker bakbena.

Og en annen gang er den nye etter den gamle..

Og så slår de mye etter hverandre.

P.s de er begge jenter på et halvt år:-)

Halene deres logrer, de skriker ikke så mye i hvertfall.. av og til..

ørene legger seg skjelden..

De spiser av samme fat og går på samme do.

Er dette lek eller sloss de på ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette hørtes ganske harmløst ut. Hvor lenge har de vært sammen? Det er helt vanlig at de sloss litt for å finne ut hvem som er sjefen. Kattene mine sloss vel kanskje litt av og til i et par uker, men aldri alvorlig. Ingen av dem kom noengang til skade, og de lekte i blant. Hadde dine katter ikke tålt hverandre, tror jeg oppgjørene ville vært mye kraftigere. Det kan se ganske røft ut, men går som regel helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis bare en måte de leker på eller en måte de etablerer rangen mellom seg på. Katter har skarpe klør og tenner, og er mye sterkere enn de gir inntrykk av når man lekesloss med dem, så om de hadde sloss på alvor, hadde de sannsynligvis skadet hverandre såpass at du hadde merket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de ikke likt hverandre hadde de skult på hverandre, freset og ikke spist sammen. Alle katter lekesloss for å finne rangen son og bare for å leke. Akkurat som større kattedyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine katter er verdens beste venner, de sover med labbene rundt hverandre og hjelper hverandre med vasken hver kveld.

De leker sånn som du beskriver. Litt fresing innimellom, men stort sett bare lek. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjør mine to, det kan se ganske så volsomt ut av og til. Men i neste øyeblikk kan de begynne å vaske hverandre og sove tett sammen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som noen skrev her: hvis de virkelig var uvenner hadde de virkelig kunnet skade hverandre. Katter er jo noen drapsmaskiner og har skarpe tenner og klør. Når de holder klørne inne under slossinga er det nok ikke så alvorlig.

Jeg har også to katter, og de sloss masse. de galoppere etter hverandre, fanger hverandres haler og legger hverandre i bakken (fribryting). Og han ene er veldig til å bite han andre i strupen, for deretter med en gang slikke litt på samme stedet :ler: Men de bruker aldri klør og er helt avhengige av hverandre. Jeg ser jo hvor heldige som har hverandre, alltid en lekekamerat å småerte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :) Ja dere har sikkert rett. Det ser jo ikke ut som de skader hverandre, selv om det av og til kansje blir for mye for den ene.

De er jo like kjapt på hverandre igjen, og bytter på å jakte på hverandre.

De har bare bodd sammen et par uker og har begge vært syk den første tiden, men nå som de begynner å bli friske så er det jammen liv i de ja..

Så satser på at det kune er en måte på å finne ut hvem som er sjefen i huset og at de snart vil ligge tett sammen å kose :klem:

Takk for mange beroligende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på de andres svar - dette er kun lek det jentepusene dine gjør!

Så fint at kattene dine er friske igjen!

Jeg har tre katter, 2 gutter og ei lita jentepus!

Den ene hannkatten er mer "brutal" enn den andre, når de skal sloss med lille Trultejenta vår"

De lekesloss, løper etterhverandre så de sladder bortetter parketten, vasker hverandre, sover "oppå" hverandre i alle slags merkelige stillinger, misunner hverandres sovesteder (en ny pappeske er alltid interessant) leker med sollyset (morsomste 2 av mine katter syns det er speilreflektoren fra sollyset, han andre er for smart til å gidde å "fange" den) - så sloss de litt igjen så kattehårene fyker! :ler:

Når de sloss, så biter de ikke hverandre hardt selv om de hyler litt, dette er kun lek! Vær glad de lekesloss for det er et tegn på at de trives sammen!

Det er underholdnende med katter og veldig koselig :)

PS! 2 hannkatter i samme husstand kan sky hverandre mer enn det 2 jentekatter kan!

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at vi helst aldri vil ha bare en katt. Våre to "normale" puser [1] holder også på sånn innimellom selv om de er godt voksne.

[1] Vi har også en tredje, men hun er ikke helt normal. Litt spes-ped-kandidat, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...