Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2003 #1 Del Skrevet 4. februar 2003 Har sett at det har vært en diskusjon her inne angående dagpenger og feriepenger. Jeg går på yrkesrettet attføring (skole), noen som vet om jeg får ferienpenger og når de evt kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 4. februar 2003 #2 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg er også på yrkesrettet atføring og jeg er ganske sikker på at vi ikke får feriepenger. Nå kom det nye regler ifjor ved at man bla må betale skatt av attføringspengene så det kan jo være at de har forandret det. Skal ta å lete litt på nettet. *koz* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest76 Skrevet 11. februar 2003 #3 Del Skrevet 11. februar 2003 Du får ikke feriepenger på attføring- eller rehabiliteringpenger fra Trygden. Heller ikke på dagpenger. (På dagpenger får man likevel noe som kalles ferietillegg, se folketrygdloven § 4-14). Det er bare sykepenger, pleiepenger eller fødselspenger (folketrygdloven kap 8,9 og 14) som gir feriepengerettigheter. Feriepengene tilknyttet disse ytelsene betales vanligvis ut i slutten av mai (se lovens § 22-10) Sorry! link til folketrygdloven: http://www.lovdata.no/oll/hl-19970228-019.html#4-14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå