Gå til innhold

Hvem skal jeg velge??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest, vestlandet

hei!

jeg trenger noen råd fra dere som ikke er subjektive!

Jeg er en kvinne i begynnelsen av tredveårene, og i høst flyttet jeg ut med mine to barn, etter å ha kranglet med min eks i de to siste årene .Vi har vært sammen i 4.

etter bare ti uker, møtte jeg en ny mann, det var det siste jeg trodde skulle skje, for sexlivet med meg og eksen var lik null de to siste årene, så jeg følte meg så "aseksuell" som det går an å bli. jeg treffer fremdeles han nye, det begynner faktisk å nærme seg 4 mnd. Vi har et fantastisk seksliv, bedre enn jeg har hatt noengang!! Forholdet er uforpliktende, i den forstand at vi ikke har møtt noe særlig av hverdagen sammen, og ikke bor sammen, men vi treffer kun hverandre, ja vi er kjærester. Saken er altså den at da min eks fikk høre at jeg hadde truffet en annen, så ble han først rasende, men etterhvert har han grått, tyglet og bedt, han vil ha meg tilbake. MEN, VI HADDE IKKE NOE BRA SEXLIV, DET VAR HELT GREIT, MEN ALDRI NOE FORSPILL, ORALSEX(som jeg elsker), ikke liker han å danse (jeg går på dansekurs med han nye osv). jeg har nevnt dette for min eks, som sier at han gjerne vil gjøre alt jeg vil i senga, at han gjerne vil være med å danse, osv. men han har jo aldri gjort dette på 4 år, så hvorfor skulle han være så annerledes nå? dessuten så kranglet vi så masse, og jeg har vanskelig for å tro at det blir annerledes nå....eller?? er det mulighet? vi har jo tross alt barn sammen (barn som kom gråtende ned fordi vi kranglet så mye..) det er klart vi har hatt det bra også, men det er så lenge siden. Så de to tingene jeg tenker mest på, er kranglingen og sexlivet. hvor viktig anser dere sexlivet å være i et forhold? altså hvor mye skal det telle i fht hvilke valg en tar?? jeg vet ikke heller om jeg orker å ha sex med min eks, men det er sikkert fordi det har vært så mye krangling, og fordi vi er så forskjellige i senga....ok, dette ble langt, men er evig takknemlig for et svar.

hilsen rådvill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Svaret gir seg selv; Velg den nye kjæresten! Eks' en kommer muligens til å bedre seg i begynnelsen, men jeg har ingen tro på at du vil få noe godt liv med han. Virker ikke som du har noe særlig følelser for han lengre, og å bare holde sammen for barnets skyld blir ikke riktig, hverken for deg eller barnet. Og nå son du har truffet en som du trives med og har bra sex med, hadde jeg ikke vært i tvil! Og du har jo allerede tatt steget og kommet deg ut av forholdet. Hvis du går tilbake vil det bare være av medlidenhet med han. Tenk på deg selv og barnet først og fremst nå! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musemor

Jeg synes IKKE du bør gå tilbake til eksen din! Sexlivet er viktig, men det høres ut som det er viktigere grunner til å anse det forholdet som avsluttet.

Du skriver at dere kranglet så barna kom gråtende ned ??!! Vel har dere barn sammen, men det trenger ikke å bety at de har det bedre om dere bor sammen, høres ærlig talt ikke slik ut!!!

Han lover deg gull og grønne skoger for å få deg tilbake, og kanskje hadde han holdt det en stund for å bevise noe for deg. Men dessverre pleier ikke sånne løfter å vare når hverdagen kommer og han tror han har deg i sin hule hånd atter en gang...

Jeg synes du skal holde deg til din nåværende kjæreste dersom følelsene for ham er rette, hvis ikke bør du kutte dem ut begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest, vestlandet

Tusen takk for raskt svar, begge to! :D

Kjenner jeg faktisk ble litt lettet over svarene deres!! ( de var jo ganske samstemte). Jeg har jo også tenkt at det fort kan gå tilbake til det lite koselige samlivet vi hadde, og da er det jo s3lfølgelig ikke verdt det, men......det er rart med det, vi har jo en historie sammen. og barn. Eksen sier at jeg aldri kommer til å bli lykkelig uten han, at han har gjort alt for meg, osv...det er jo vondt for begge, selvsagt. jeg har det jo supert med han nye, men det er vel naturlig, siden det er så nytt. men han er iallefall rolig og avbalansert (tror jeg, burde vel ha merket antydning til temperament etter 4 mnd? - er livredd for å møte flere hissige (verbalt) typer. og så er det sexen, da. det må vel være av gabske stor betydning, eller? der er klart at alt nytt er spennende, men jeg er jo ingen ungpike lenger, så jeg vet jo at vi har det spesielt godt. det har jeg lyst til å ta vare på.... :D

litt vondt skal jo livet være, men helst mest godt. uff, jeg synes så synd påeksen, jeg var jo også veldig glad i ham. jeg er jo glad i ham ennå, men jeg vet ikke på hvilken måte jeg er glad i ham, om det er som en venn, bror, kjæreste osv. jeg har ikke peiling. totalt forvirret...men er ihvertfall forelsket i han nye, det vet jeg!! takk for svar

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen! Jeg er den første gjesten. Ville bare si at jeg klarte endelig å gjennomføre et brudd med min eks. etter flere år med krangling, og også vold faktisk. I mitt tilfelle var det faktisk motsatt fortegn når det gjelder sex.Har aldri hatt så bra sex som med eks'en, og han mente at jeg alltid ville komme 'krypende' tilbake til han. Men han drepte alle følelsene mine for han. Så når jeg endelig kom meg vekk var det fordi jeg traff en rolig, sindig, snill og hyggelig kar som jeg er sammen med den dag idag.

Og i ditt tilfelle fungerer jo tom sexlivet bedre med den nye, da hadde jeg ihvertfall ikke vært i tvil! GO FOR IT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...