Gå til innhold

Vikar i gym

Dizzy

Anbefalte innlegg

Jeg skal være vikar for en 5 klasse i gym, så derfor lurer jeg på om det er noen som har forslag til hva jeg kan finne på..?

Noen som har gode idèer til noe som er gøy og spennende for 10-åringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanonball(greit som oppvarming), hockey, sisten av typen "ikke rør gulvet" - bruk det du finner av gymmatter og utstyr som de kan trå på, hjørnefotball(kommer litt an på plassen du har til rådighet), basket, "stasjonstrening"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonball hadde jeg i tankene ja :)

Den sisten med "ikke rør gulvet" hørtes spennende ut....så kanskje jeg skal teste den. Det er jo kjekt for elevene å prøve noe nytt.

Flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et must for vikarer: ha en blåsefløyte rundt halsen (fås kjøpt i sportsbutikk).

Skriking er ikke kult...

Aerobics til musikk pleier å slå an hos gutter og jenter :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke gymlærere klare å finne på annet enn ballspill? Jeg har alltid elsket å være i fysisk aktivitet, men hatet gym pga det bare var ballspill. Som regel blir noen ekskludert når det er ballspill siden det alltid er noen gutter som ikke har skjønt at de må gjøre pasninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste gjest. Er heller ikke nødvendig å gjøre alt til en konkurranse. Det kan heller virke demotiverende og skape et dårlig selvbilde hos enkelte elever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et must for vikarer: ha en blåsefløyte rundt halsen (fås kjøpt i sportsbutikk).

Skriking er ikke kult...

Aerobics til musikk pleier å slå an hos gutter og jenter  :hoppe:

Akkurat der har jeg stikk motsatt erfaringer ;) Gutta ble hysteriske, aerobic er jo sånne jentegreier.

Hinderløype er også gøy, du lager ting de må krype over (sånn høy bukkesak), hoppe bukk over, ting de må krype under, løpe slalom mellom, klatre i ribbeveggen, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke rør gulvet", eller Tarzantikken, er jo kjempegøy. Kanonball er jo en slager. Bastilltikken, der den som blir tikket må legge seg på gulvet og bli bært over på en tjukkas for å bli "frisk" var noe av det gøyeste vi gjorde på barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...