Gå til innhold

Forfengelighet i dagens samfunn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet

Kvinnene i disse dager sminker og pynter seg som det suser. Sminke skal på, og kroppshår skal av.

Er det slik vi er skapt?

Hadde jeg vært Gud hadde jeg vært fortvila over å se at skaperverket mitt blir til de grader besudlet.

Dere jenter må vurdere hva dere selv vil, ikke hva dere tror at gutter syns "er" fint. Man skulle tro at dere var såpass egenrådige etter feminismens inntog.

Naturen er vakker, ikke ødelegg den....

Hilsem gutt som vil ha jenter slik de er skapt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvinnene i disse dager sminker og pynter seg som det suser. Sminke skal på, og kroppshår skal av.

Kan du vise til en periode i historien eller en kultur hvor mennesken ikke har vært opptatt av utseendte sitt og forsøkt å se tiltrekkende ut?

Jeg tror det er naturlig jeg. Mange drar det kanskje litt langt, men det er også mange som er helt ujålete.

Skrevet

:klappe:

Bra at det finnes sånne som deg!

Jeg tror jenter pynter seg like mye for hverandre, som for guttene. Det er mye konkurranse jenter imellom.

Sminke er en slags maske som mange liker å skjule seg bak.

I moderate mengder kan sminke skjule ting du ikke liker og fremheve ting du liker ved deg selv.

Men uansett hvor mange lag sminke man har på, kan det ikke skjule din personlighet...

Skrevet
Er det slik vi er skapt?

Er man skapt med klær ?

Skrevet

Helt enig med deg thomas! Det er ingen som syns det er pent. Jeg sminker meg ikke fordi jeg syns det er nedlatende mot kvinner, fordi vi blir tvunget til å bruke mer penger enn menn! Jeg syntes det er plagsomt å se at vennindene mine altid stikker av med guttene når vi er ute, bare fordi de sminker seg! Hvorfor kan ikke alle jenter slutte med det? Det er nedlatene mot oss at vi må barbere kropshår og sminke oss og sånne ting. Det er dyrere og vanskligere for oss å leve, bare fordi vi er kvinner! Det er åpenbart at verden er styrt av menn.

Skrevet

Jeg synes det blir for voldsomt å mene at sminke er nedlatende mot kvinner. Vi bestemmer da selv, gjør vi ikke? Det er vel i enkelte tilfeller vi blir preget av mote og trender (f.eks intimbarbering), men å stelle seg og gjøre seg attraktiv både for seg selv og andre er vel ikke noe nytt i historisk sammenheng.

Jeg sminker meg, farger håret og barberer meg både for meg selv og for å virke tiltrekkende på andre. Føler meg ikke undertrykt som kvinne av den grunn og tror nok personligheten min kommer frem selv om jeg bruker sminke.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det fins til og med fugler som sminker seg, så så veldig unaturlig kan man vel ikke si at det er.

Skrevet

Er det slik vi er skapt?

Hadde jeg vært Gud hadde jeg vært fortvila over å se at skaperverket mitt blir til de grader besudlet.

Dere jenter må vurdere hva dere selv vil, ikke hva dere tror at gutter syns "er" fint. Man skulle tro at dere var såpass egenrådige etter feminismens inntog.

Naturen er vakker, ikke ødelegg den....

Hilsem gutt som vil ha jenter slik de er skapt.

Sett at det finnes en gud da....

klær og forfengelighet er vel egentlig verktøy vi bruker for å øke kvaliteten på livet og for å tiltrekke oss partnere. Nesten på samme måte som at før var det veldig om å gjøre at menn var sterke. Utviklingen er vel ikke unormalt, men det er litt farlig å definere en normal siden vi er de første (vi vet om) ;)

det er min teori ihvertfall

Skrevet
Helt enig med deg thomas! Det er ingen som syns det er pent. Jeg sminker meg ikke fordi jeg syns det er nedlatende mot kvinner, fordi vi blir tvunget til å bruke mer penger enn menn! Jeg syntes det er plagsomt å se at vennindene mine altid stikker av med guttene når vi er ute, bare fordi de sminker seg! Hvorfor kan ikke alle jenter slutte med det? Det er nedlatene mot oss at vi må barbere kropshår og sminke oss og sånne ting. Det er dyrere og vanskligere for oss å leve, bare fordi vi er kvinner! Det er åpenbart at verden er styrt av menn.

Noen syns jo tydligvis det er pent, siden venninne dine som bruker sminke tiltrekker seg gutter... Og grunnen til at du ikke gjør det (hvis det er tilfelle) er ikke nødvendigvis at du ikke bruker sminke, men dine holdninger som virker ekstremt negative.

Jeg bruker lite sminke, men utstråler personlighet, det holder i massevis til å få gutter (selvom jeg nå er gift, og bare flørter) ;)

Skrevet

Eeeh. Thomas... Unnskyld meg... Men jeg regner ikke med at du aldri klipper håret eller barberer deg. Mulig du har skjegg, man du vil vel uansett stusse det. IKKE KLUSS MED SKAPERVERKET!!!! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...