Gå til innhold

Har funnet drømmejobben

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har en embedseksamen og har jobbet noen år etter avlagt eksamen. Jeg startet på denne rett etter videregående, tok tre eksamener, strøk på den 4 og fikk en knekk etter det. Dette sammen med et vanskelig privatliv gjorde at jeg jobbet deltid/bodde hjemme i et par år, for så å starte på ny og fortsette med utdannelsen. Fikk meg samtidig en jobb som var relevant for utdannelsen, og fortsatte/fullførte utdannelsen mens jeg jobbet fullt. I denne perioden har jeg hatt flere jobber, alle relevante i forhold til utdannelsen min, og jeg er i dag mellomleder. Men dette hullet på cven min plager meg. Nå har en potensiell arbeidsgiver tatt kontakt med meg og bedt meg sende min cv til dem. Jeg ble kjempglad, for denne jobben som er aktuell er akkurat det jeg kan tenke meg å jobbe med fremover. Men så er det dette "hullet" da... Dette plager meg og gir meg dårlig selvtillit... Enda jeg har svært gode tilbakemeldinger fra alle mine arbeidsplasser. Hva gjør jeg med dette i forbindelse med jobbsøkingen? Nevner hullet og forklarer det, eller driter i å nevne det og ev bare forklarer det bort på et ev intervju... Dersom jeg da kommer så langt. Er det noen som har erfaring med dette? Hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke uvanlig å ha et år eller to hvor man har jobbet/reist/tenkt seg om, og det burde det ikke være noe vanskelig å forklare. Man kan vel si noe om at man var usikker på om man hadde valgt rett studie, og ønsket i en periode å ta pause fra studiene for å tenke seg om/gjøre noe annet el.l.

At du fikk en knekk, hadde problemer i privatlivet og bodde hos foreldrene syns jeg ikke en fremtidig arbeidsgiver har noe med, og ser ikke helt hvorfor du er nødt til å fortelle om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Sier nok ikke at jeg fikk en knekk, selv om det ikke var alvorlig, bare en slik hva skal jeg bli/hva driver jeg egentlig med osbknekk :ler:

Problemet mitt er bare at pausen virker lenger enn den var, pga at jeg først leste til eksamen, så strøk, deretter hadde pause, for så å starte på nytt.... blir liksom så lenge uten å ha gjort noe.....

Jeg har aldri blitt spurt om det på intervju før, men dette er jobb i det private næringsliv, så da tror jeg at de ser mer på slikt? Tror nok jeg har litt mindreverdighetskomplekser pga dette ja...... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du jobbet deltid er det jo strengt tatt ikke noe hull. Før opp deltidsjobben, og før cv'en i fulle år, det ser uansett proffere ut, og det gjør hull på under hele år usynlige. De færreste arbeidsgivere stiller veldig detaljerte spørsmål om hvor lenge man har jobbet ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lenge siden, og du har vært i jobb etter dette som er relevant for den jobben du har søkt på, ville jeg ikke tenkt så mye mer over det. Min erfaring tilsier at de er mer interessert i hva du kan gjøre for dem og hvilken erfaring du har, enn noe som skjedde under utdannelse for lenge siden.

Si at du ikke klarte å bestemme deg for hva du ville gjøre og derfor tok en pause, eller at du reiste litt rundt for å få litt perspektiv på hva du ville gjøre med livet.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...