Basementart Skrevet 4. februar 2003 #1 Skrevet 4. februar 2003 ..Fikk jeg høre. Som lyn fra klar himmel over telefonen (er i et avstandsforhold) for to dager siden. Siden det har han holdt seg til det. Alt jeg spør om sier han "vet ikke" til, og han virker oppriktig frustrert. Etter det hadde gått en dag visste han ikke om han elsker meg heller. Han sier at han har både gode og vonde følelser for meg og han vet ikke hva han føler mest. Hvordan kan dette bli så plutselig? For ca 2 uker siden da jeg besøkte ham var alt bare fryd og gammen, det sa han selv også. Jeg spurte om han hadde fått følelser for ei annen eller truffet ei annen men det hadde han ikke, og det tror jeg på. Så fant han ut at han måtte komme hit for å se meg, fordi han tror at om han ser meg så vet han sikkert hva han skal gjøre. Han kommer allerede i morgen og jeg er fryktelig nervøs. Magefølelsen min sier at han kommer til å slå opp... men jeg vil jo ikke at han skal gjøre det! Jeg elsker ham over alt på jord... og alle tviler jo litt inni mellom!? Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre/si når han kommer hit i morgen for å få ham til å fortsette å være samen med meg? :cry:
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. februar 2003 #2 Skrevet 4. februar 2003 Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre/si når han kommer hit i morgen for å få ham til å fortsette å være samen med meg? :cry: Er det en ting du ikke skal gjøre så er det å forsøke å presse ham til å fortsette forholdet. Vil han slå opp så vil han- tror dessverre ikke det er noe du kan gjøre med det. Milla
Basementart Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2003 Joa.. men han sier at han vet ikke hva han vil. Han sier det er 50/50 sjangse og at han føler noe forskjellig hver dag..
L@dy Skrevet 4. februar 2003 #4 Skrevet 4. februar 2003 Er enig med Milla at å presse han, det skal du vertfall ikke gjøre. Om han kommer i morgen, og sier han fortsatt ikke vet. Så hadde jeg tatt valget for han. Nemlig å si at du ikke kan ha det sånn, og at du for en periode velger å gjøre det slutt. Ene dagen elsker han deg, og dagen etter, gjør han det ikke. Si at om han føler det sånn så er det best HAN finner ut av dette på egen hånd. Jeg skjønner veldig godt at dette ikke er det du ønsker. Men jeg tror det at så lenge han har deg, så kan han fortsette å tvile. Lykke til!
Gjest Duchess Skrevet 4. februar 2003 #5 Skrevet 4. februar 2003 Han har vært dønn ærlig med deg- og ja, det kan såre. Han er usikker på følelsene sine, og trenger tid til å finne ut av dem. Du kan ikke påvirke hverken hans valg eller hans følelser, og dere har kanskje begge to godt av en tid borte fra hverandre- for å tenke gjennom saker og ting, og om dette er noe dere begge vil satse på.
aline Skrevet 4. februar 2003 #6 Skrevet 4. februar 2003 Kjenner du til hvordan han tidligere har oppført seg i forhold til kvinner han begynner å føle noe for? Kanskje det er usikkerhet, kanskje den bunner i usikkerhet for noe helt annet en egentlig deg. Jeg er i ett "forhold", det er jeg som er usikker her. Ikke fordi det er noe galt med ham, men fordi jeg ALLTID blir usikker og har mest lyst til å stikke når jeg kommer til ett punkt hvor følelser virkelig begynner å bli alvorlige. Tidligere har jeg alltid gått, men jeg har nå truffet en mann som gjør at ett eller annet ikke helt vil slippe taket, selv om det hadde vært enklest både nå og på sikt å stikke av, så er det noe som sier meg at jeg må prøve å holde på ham inntil jeg klarer å skjønne mine egne følelser for forhold og følelser for det motsattes kjønn! Hadde han pushet meg til å ta en avgjørelse, eller forsøkt å påvirke meg, så hadde jeg tatt den enkle veien, nemlig gjort det slutt! Dette vet han, og vi snakker masse, han er villig til å vente å se hva som skjer, rett og slett fordi han vet at jeg sliter med MINE følelser, og at dette ikke er rettet mot ham som person, men han som mann. Det kan ligge masse bak usikkerhet, kanskje han bruker deg så lenge du lar ham, kanskje han ikke bruker deg i det hele tatt. Dere har ett avstandsforhold, hva ville han TJENT på å holde på deg? dersom han ikke også ser noe verdifullt der? Sier igjen jeg, livet er ikke svart/ hvitt! Det kan være 100 muligheter til hvorfor han sliter, prat med ham. Si at du kun er villig til å gi ham tid dersom han er ærlig med deg, og fortsetter med det. Hva er det som får ham usikker? Hva er han usikker på? Jeg, i min situasjon, er fullt klar over at kjæresten kan gi opp og gå når som helst, men jeg kan ikke gi ham noe mer en min ærlighet akkurat nå, så får jeg se hva som skjer. Det er ikke fordi jeg er kald eller kynisk eller at han ikke betyr noe for meg, det er dypere følelser en det. Det KAN være dypere problemer hos kjæresten din også. Lytt til ham, prøv å få ham til å fortelle deg hvordan han føler. Og velg utfra det, om du føler han er verd å bruke tiden din på, selv om det KAN resultere i ett brudd. Det KAN også resultere i noe kjempefint!
Basementart Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2003 Huff, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er helt rådvill. Jeg håper det er som han sier - at han klarer å bestemme seg når han ser meg. Hvis ikke får jeg vel følge rådene deres, uansett hvor lite jeg har lyst... :cry:
Gjest Mzfire Skrevet 4. februar 2003 #8 Skrevet 4. februar 2003 Du forteller ikke lenge dere har vært sammen. Men selv tolker jeg dette som et dårlig tegn. Er ingenting du kan gjøre. Du må bare vente og se hva han bestemmer seg for. Hvis han slår opp med deg er det trist, men uansett fortjener du å finne en som elsker deg like høyt tilbake.
Basementart Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2003 Mzfire: Vi har vært sammen i litt over ett år.. aline: Har prøvd dette faktisk, fordi jeg har hatt samme problemet selv i et tidligere forhold. Han har voldsommme vansker med å snakke om følelsene sine.. og det virker rett og slett som om han er forvirret over sine egne følelser. Selv mener jeg at avstandsforholdet er verdt å ta vare på, spesielt siden jeg etter planen skulle flytte til ham til sommeren.
aline Skrevet 4. februar 2003 #10 Skrevet 4. februar 2003 Kan godt forstå følelsen du føler han har, fortvilelse over sine egne følelser. Det har jeg også, forstår ikke, liker ikke og vet ikke hva jeg skal gjøre med følelsene mine i forhold til menn. Dette er skrekkelig frustrerende, spesielt når man treffer noen man vet (og skjønner logisk sett) at er verd å ta vare på. For hva gjør man da? Når man gjerne vil? men ikke vet hvordan eller om man i det hele tatt kan? Dette er ihvertfall ikke tiden for å minne ham på at du egentlig skulle flytte til ham til sommeren!! DET kan skremme slik at han stikker uansett om det er det han vil eller ikke. Det er skrekkelig synd han ikke får pratet med noen om problemet sitt! Får du ikke ut av ham om han har hatt slike problemer før engang? Min eneste løsning er faktisk proffesjonell hjelp! Fordi jeg ikke skjønner det selv, og ikke greier å fikse det selv. Men det er kanskje ett vanskeligere steg å ta for menn?
Basementart Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2003 Han har ikke hatt noen langvarige forhold før meg så jeg tror ikke han har hatt det på samme måten før. Han er veldig annerledes fra alle andre menn når det kommer til å snakke om føelser/sex/forholdet - da bakker han ofte ut... Avstandsforholdet gjorde det vanskeligere for oss begge to, men forholdet begynte ikke sånn, vi bodde i samme by de første 9 månedene av forholdet men så måtte han flytte.
aline Skrevet 4. februar 2003 #12 Skrevet 4. februar 2003 At han ikke har hatt langvarige forhold før deg, sier ikke at han ikke har hatt lignende usikkerhet før. Det sier i såfall bare at han da tidligere har stikki, istedenfor å prøve å finne ut av følelsene sine, uansett hvor vanskelig det er. Kanskje han hadde stikki fra deg og, om det ikke var den lille tingen ekstra ved deres forhold, som får ham til å forsøke å takle følelser og usikkerhet? Nå drar jeg skrekkelig sammenligning til meg selv, men du sier du merker han sliter, merker han er forvirret over følelsene sine. det er så likt det jeg sliter med at jeg MÅ bare vise at den muligheten er en av mange. Jeg har kun hatt ett langt forhhold før ham jeg er sammen med nå, det var det eneste forholdet jeg ikke stakk fra (men det hadde sine heeelt spesielle grunner).. Vet ikke om jeg hjelper deg noe, men jeg tenkte bare at alle rådene om å stikke, for du fortjener en som elsker deg tilbake, kan være litt lettvinte. Det er ikke alle som har orden på følelseslivet sitt, det gjør dem ikke til værre mennesker, den dagen de får orden på tingene, tror jeg de kan gi deg minst like mye som andre som ikke sliter! Og venter man og gir dem en sjans, så kan det gi ett forhold som er utover det man trodde. Men det er jo en usikkerhet, for kanskje det ikke blir det. Det vet verken han eller du (og aller minst jeg!) Lykke til når han kommer. Råder igjen, prat, forsiktig. forsikre ham om at det kun er fordi du ønsker å forstå hva det er, for at du skal kunne gi ham den tiden han evt trenger.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2003 #13 Skrevet 4. februar 2003 jeg får en vond følelse når jeg leser alt dette, jeg synes ikke han fortjener deg, hvorfor skal han ha plutselig lyst på deg når han ser deg igjen? har han ikke bilde av deg, og kan minnes hvordan du ser ut, eller har han hukommelsestap? jeg synes du har grunn til å være sint på ham, og at du kan godt oppføre deg som en forbannet person når du ser ham... ikke fordi han ikke elsker deg, men måten han oppfører seg på!
Basementart Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #14 Skrevet 4. februar 2003 Gjest: Jeg tror ikke du helt har forståelse for situasjonen. Det er ikke det samme å se på et bilde som å se personen på ordentlig.
Basementart Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #15 Skrevet 4. februar 2003 aline: Jeg skal prøve så godt jeg kan.. håper bare jeg klarer å forstå ham bedre. For øyeblikket har jeg problemer med å forstå fordi det ene øyeblikket virker det som om han vil ha meg mens det i det neste øyeblikket virker som om han ikke vil. Også elsker jeg ham så utrolig høyt..
aline Skrevet 4. februar 2003 #16 Skrevet 4. februar 2003 Basementart: skjønner at du ikke forstår noe, og at du synes det er vanskelig å elske en person som sliter med følelser. Jeg synes faktisk synd på deg til og med, som elsker en slik person. enkelt kommer det ikke til å bli, uansett om du holder ut eller ikke, eller selv om han satser på å fortsette forholdet. Jeg reagerer faktisk motsatt fra hva kjæresten din gjør da, jeg blir nesten sint når jeg faktisk er sammen med "kjæresten" min, av den enkle grunn at det er jo han som på en måte er problemet mitt akkurat nå! Hadde det ikke vært for at jeg hadde møtt akkurat ham, så hadde jeg levd singel og ikke trengt å tenke på følelser og slike ting som er vanskelig. Så jeg holder faktisk avstand, for å gi det en sjans! Vi ses kanskje en gang eller to i uka, og vi bor i samme by!!! Og da må jeg jobbe med meg selv for å oppføre meg til en viss grad slik han fortjener. Jeg synes stort sett det er vanskelig, fordi han er så snill og fin, fordi han gir meg tiden jeg trenger, fordi jeg ikke har noe å utsette på ham. Og allikevel sliter jeg! Fordi jeg ikke takler å være i ett følelsesforhold med en mann! så enkelt! Følelser er myemyemye mer kompliserte en at man enten elsker og er verdens snilleste mot den andre, eller utnytter og er slem! Det er flere en meg som sliter med forhold, og det er ofte en grunn til at vi gjør det. Selv om man ikke har funnet grunnen eller måten å bearbeide det på. igjen, lykke til! Du føler vel litt om han utnytter det, eller om han faktisk sliter?
Gjest Scampi Skrevet 4. februar 2003 #17 Skrevet 4. februar 2003 Det er en ting som heter ute av syne ute av sinn, og det er helt sikkert at det ikke er enkelt å holde et avstands-forhold gående. Synes allikavel ikke at det er fint sagt av han at det er 50% sjans for at "du skal få lov til å være sammen med ham". En ting er å tenke det, men ikke særlig fint å si til et menneske. La ham komme til deg og se for egen del også om følelsene er så sterke at det er verdt å satse på. Jeg godtar bare å være nr. 1 på samme måte som mannen min er nr. 1 for meg. En annen ting er at hvis du underkaster deg ham, dvs. legger deg flat og ber om nåde, så har han all makt og du virker mindre interessant enn om du spiller litt kostbar og virker som du klarer deg godt på egen hånd. Menn er jegere og liker ikke å få "byttet" slengt i fjeset.. Ønsker deg lykke til:)
Basementart Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #18 Skrevet 4. februar 2003 Scampi: Er enig i at det ikke er fint sagt av han at jeg har en 50/50 sjangse, men på en annen side så setter jeg pris på ærligheten hans. Jeg har på forhånd bestemt meg for at jeg ikke skal trygle og be om hans kjærlighet, fordi jeg vil ikke virke patetisk selv om jeg mener at jeg ikke kan leve uten ham.. Aline: Akkurat nå så tror jeg at det er best at han gjør det han føler er best. Prøver å ligge lavt i terrenget og håper på at han en vakker dag tør å si til meg at han elsker meg igjen..
aline Skrevet 4. februar 2003 #19 Skrevet 4. februar 2003 Basementart: ant. det lureste du kan gjøre, du høres litt ut som kjæresten min!! Missunner dere ikke (verken deg eller kjærsten min), og du må kun holde ut så lenge det ikke ødelegger deg selv. Det er han som har problemet, du kan med full rett velge om og hvor lenge du klarer å vente med ham.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. februar 2003 #20 Skrevet 4. februar 2003 Jeg er veldig enig med Aline. Milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå