Gjest K Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Hei! Vet det er mange her inne som er flittige Ebay brukere! Kan dere derfor hjelpe meg å svare på følgende spørsmål: -Hvor mye må man betale i toll kostnader? -Hvor mye er det i fraktkostnader? -Er det andre kostnader man må regne med? I første omgang er det et slør jeg skal bestille. Dette koster 35 dollar. Forhåndsbetaler man på nettet? betales toll kostnader når man henter varen på postkontoret eller hvordan funker dette? Tusen takk for alle svar!
mowgli Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Jeg kan ikke svare med 100 % sikkerhet på hvor mye toll du må betale men mener å ha hørt at det er 25 % av verdien på varer over kr. 200,-. Fraktkostnadene kommer helt ann på selger og hvilken måte det sendes til deg på. Noen bruke Paypal for betaling av varer på Ebay, da blir beløpet trukket av din konto ved bestilling. Hvis du må betale toll kan du velge om du vil betale på tollkontoret eller betale via nettet (tror jeg....) Var det til litt hjelp??
Gjest K Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Ja absolutt takk for hjelpen. Hvis det er 25 % av varens verdi i tollkostnader blir det jo allikelvel ganske billig vil jeg tro. Frakt kostnadene, de kommer opp i bestillingsvinduet når man trykker på buy now? Eller? Er det slik at man ikke kan angre seg underveis i bestillingen? MÅ man kjøpe etter at man har trykket på buy now knappen?
Bonzo Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Jeg er litt usikker på hvor mye prosent toll det er på slør, men på kjoler er det iallefall 10,7% av total kostnad (betaling for slør samt frakt) Så kommer det 25 % mva oppå dette igjen. Toll betaler du av summen på sløret og frakten, moms betaler du av summen av slør, frakt og tollavgift. Dersom du handler under 200 (kun varen, her er ikke frakt med) betaler du ikke noe ekstra. Ingen toll eller moms.
Bonzo Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Frakt kostnadene, de kommer opp i bestillingsvinduet når man trykker på buy now? Eller? Er det slik at man ikke kan angre seg underveis i bestillingen? MÅ man kjøpe etter at man har trykket på buy now knappen? ← De tingene jeg har kjøpt via ebay har det ikke kommet opp fraktkostnader ved. buy i now. Tror det er vanlig å få når man får tilsendt faktura pr. e-mail. Man kan ikke angre når man har bekreftet kjøpet/budet.
monikabrx Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Du kan handle kjempe billig på ebay,men pass på!! VIKTIG!!! Spør hva de skal ha i shipping til norge!! Det kan faktisk hende att selger tar 200 dollar for shipping til norge,mens en annen tar 10 dollar. Spør på forhånd hva shipping prisen blir. Du må nemmelig også betale toll av shipping prisen. Jeg opplevde selv som nybegynner å betale 180 dollar i frakt på noe som kostet 40 dollar. Og nei! det var ikke tungt,og det var ikke stort. Nå kjøper jeg alldrig noe som helst uten først å ha fått en shipping pris. Så da er det kjempe lønnsomt.
Gjest vimse Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Tråd ryddet, jmf reglene. vimse-mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå