Gå til innhold

Sonefri DVD-spiller/opptaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få tak i her i landet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Bare spør i butikken om den kan gjøres sonefri. Endel modeller kan det. Mulig det koster noe, men det er fort gjort.

Tror også du får kjøpt spillere som er sonefrie.

Vi har et par pioneer som er gjort sonefrie i butikk og er veldig fornøyde med de. En dvd spiller + en opptaker.

Skrevet

Ahhhh...SMART!

Takk for hjelp.

Skrevet

De fleste ( i allefall svært mange) av dvd-spillerne i butikkene i Norge er faktisk sonefrie! Selv om det ikke opplyses alltid. Jeg kjøpte meg en ekstra dvd-spiller for å se filmer med andre soner, tok billigste variant på elprice (halvt år siden), og en stund etterpå oppdaget jeg at min "gamle" dvd-spiller også støtter alle formater, selv om det ikke står noe om dette i brosjyren som fulgte med.

Skrevet

Anbefaler denne:

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=255559

Er ferdig moddet fra butikk (NOK 200 rimeligere uten modifikasjon) MPX og Komplett vil dessverre ikke selge den sonefri. Alternativer er å dra på Elkjøp som sikkert kan gjøre den sonefri i butikken.

Dersom det ikke stårm at DVD-spilleren er sonefri er den ikke det (den kan selvsagt gjøres sonefri men det greieste er at butikken har utført dette mtp garanti osv)

Skrevet

Kan noen forklare meg hva sonefri betyr.....? :sjenert:

Skrevet

Har det ikke noe med at den ikke kan ta alle dvd-er om den ikke er sonefri. Om du f.eks kjøper dvd-er fra utlandet så har de en annen sone enn oss, noe som gjør at du ikke får spilt av dvd-en på din dvd-spiller... Har du sonefri spiller så tar den alle soner :) Sånn jeg har forstått det

Skrevet

Hele Europa er samme sone (region 2). Så det er ikke noe problem å kjøpe fra de landene. DVD-er kjøpt fra USA og Kanada er laget for region 1, og kan ikke spilles av i Europa på umodifiserte spillere.

Her er sonene avbildet.

http://www.laserrot.com/info/lrinfo/dvdmap.html

Skrevet

Er det ikke bare å "programere" de om? Det gjorde jeg med min og jeg har bare en billig modell til 500 kr eller noe.

Skrevet

På Europris der jeg jobber har vi en DVD-spiller (Sontech) som vanligvis koster 500,-, noen ganger er den på tilbud til 300,-. Vi har fått en kode vi kan utlevere til kunder som spesifikt spør om spilleren er sonefri, det er bare en 4-sifret kode som skal tastes inn på fjernkontrollen. Men vi har ikke lov til å annonsere at spilleren kan gjøres sonefri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...